تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷۲ درصد؛ نرخ پوشش آموزش پیش دبستانی در کشور/ خواستار جذب معلمانی آموزش دیده هستیم

معاون آموزش ابتدایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

رشد ۳۵ درصدی پوشش تحصیلی طی سال‌های اخیر/ آمار قابل ملاحظه کاهش نرخ افت تحصیلیرضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پوشش تحصیلی دوره پیش‌دبستان، اظهار کرد: تمامی پژوهشگران علم تعلیم و تربیت به اهمیت این دوره اشاره داشتند چرا که ظرفیت رشد شناختی در این دوره بالاست.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین به آموزش‌های پیش از دبستان و شروع آن از سن پنج سالگی اشاره شده است که بر اساس همین موضوع تخصیص اعتبارات برای بر پایه دوره‌های پیش‌دبستانی در دستور کار قرار گرفت.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به پوشش سراسری این دوره طی سال‌های اخیر،‌ گفت: اعتباری ویژه  دوره‌های پیش‌دبستانی برای مناطق دو زبانه و محروم در نظر گرفته شده است.

حکیم‌زاده درباره رشد پوشش آموزش پیش‌دبستانی در کشور، اظهار کرد: این پوشش تحصیلی از 38 در دولت یازدهم به 72 درصد در دولت دوازدهم ارتقاء پیدا کرده است و در مناطق محروم پوششی بیش از 90 درصد را شاهد هستیم.

کاهش افت تحصیلی در دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی گذراندند

وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد به موازات پیشرفت پوشش تحصیلی در دوره پیش‌دبستان، نرخ افت تحصیلی در دوره دبستان کاهش پیدا کرده است و با توجه به تأمین اعتبارات فعلی نیازمند اعتبار بیشتری هستیم تا پوشش تحصیلی را افزایش دهیم.

حکیم‌زاده درباره تأمین نیروی انسانی برای دوره پیش‌دبستانی، اظهار کرد: با توجه به اینکه چهارچوب صلاحیت معلمان تأمین شده است، خواستار جذب معلمانی آموزش دیده در این دوره هستیم اما اکنون از ظرفیت نیروهای مازاد هم برای پوشش این دوره استفاده می‌کنیم.

معاون آموزش ابتدایی با تأکید بر برپایی دوره‌های پیش‌دبستانی در مناطق دو زبانه و محروم، گفت: استان‌هایی که پراکندگی زیادی دارند و جمعیت نوآموزان آنها نسبتا بالاست ، تمرکز اصلی را برای ارتقای پوشش تحصیلی در این مناطق داریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷۲ درصد؛ نرخ پوشش آموزش پیش دبستانی در کشور/ خواستار جذب معلمانی آموزش دیده هستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..