تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشاهدات کارکنان صلیب سرخ از وضعیت عجیب یک شهر جنگی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حدیده که روزگاری شهری پر جنب و جوش و پایانه اصلی واردات کالاهای تجاری و خانه 35 هزار ماهیگیر بود امروز تقربیا خالی از سکنه شده است.

در این میان، هر روز به تعداد جنگجویان داخل شهر افزوده می‌شود و مردم شهر نگران محاصره  حدیده هستند. ساکنان شهر زیر فشار شدید قرار دارند و غبار نگرانی شهر را فرا گرفته. مردم به جای اینکه مشغول جشن عید فطر باشند، مشغول ذخیره کردن سوخت و غذا هستند.

به گفته کارکنان کمیته بین المللی صلیب سرخ از حدیده، امروز نشانه‌های فقر همه جای شهر را پوشانده؛ خیلی از مردم در شرایط فقر مطلق زندگی می‌کنند. آنهایی که که شاغل هستند باید خرج 2 یا 3 خانواده را بدهند.

گدایان در همه جا هستند. این گدایان هر چه دارند را با آنانیکه از خودشان کمتر دارند تقسیم می‌کنند.

مردمی که در زاغه‌های اطراف شهر زندگی می‌کنند در میان زباله‌ها دنبال یک لقمه نان می‌گردند تا زنده بمانند. همه پول این مردم فقط برای خرید روغن خوراکی برای یک وعده غذا کافی است.

در چند روز آینده احتمالا دهها هزار نفر از شهر فرار می‌کنند. صلیب سرخ جهانی نگران آوارگانی است که تحت این شرایط مجددا باید بگریزند. 

خانواده‌هایی که کودکانشان دچار بیماریهای کلیوی و قلبی هستند به دفتر نمایندگی صلیب سرخ جهانی مراجعه می‌کنند و تقاضا دارند برای عمل جراحی کودکانشان به ایشان کمک بشود. این در حالیست که بیمارستانها به علت قطعی برق ناشی از کمبود سوخت یا خرابی مولدها، نمی‌توانند به درستی کار کنند.

پیشتر مدیر منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ برای خاور نزدیک و میانه، با اشاره به وضع اسفناک مردم در حدیده  پیش بینی کرده بود که حمله اخیر به حدیده با ایجاد تاخیر در ورود کالاهای ضروری به یمن، وضعیت اسفناک مردم در سراسر یمن را بدتر خواهد کرد.

وی از تمام طرفین درگیری خواسته بود از مسیرهای حیاتی ورود کالاهای ضروری به یمن ، فرودگاه صنعا و بندر حدیده، محافظت به عمل آورند.

تصویر گرفته شده از خانواده ایی در سال 1396 که 5 ساعت در صف انتظار پزشک بودند. با شرایط جدید و اوضاع نامناسب بیمارستانها، امکان استفاده از خدمات درمانی بدتر از قبل خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشاهدات کارکنان صلیب سرخ از وضعیت عجیب یک شهر جنگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..