تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فلفل سیاه یا معدن خواص درمانی؟/فواید بی‌شمار این دانه‌های شگفت انگیز را بشناسید

فلفل سیاه یا معدن خواص درمانی؟/فواید بی شمار این دانه‌های شگفت انگیز را بشناسیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،فلفل سیاه از میوه‌ی خشک‌شده‌ی درخت فلفل (Piper nigrum) به دست می‌آید. این گیاهِ بومی هند از خانواده‌ی Piperaceae است که از آن ادویه‌ی فلفل سیاه تهیه می‌کنند. البته از طریق شیوه‌ها و روش‌های مختلفی از همین میوه‌ها فلفل‌های مختلفی مانند فلفل سفید و فلفل سبز نیز تهیه می‌شود. برای تهیه‌ی فلفل سیاه میوه‌های نارس درخت فلفل جوشانده و سپس در آفتاب به مدت 10 روز خشک می‌شوند. بعد از این مدت میوه‌ها خشک، سیاه و چروک می‌شوند و ادویه‌ی مورد علاقه‌ی شما به دست می‌آید. برای آشنایی بیشتر با خواص این ادویه‌ی مفید با ما همراه باشید.

بدون شک فلفل سیاه ادویه‌ی مورد علاقه‌ی همه نیست؛ اما افرادی از این ادویه استفاده می‌کنند و به آن علاقه دارند معتقدند که این ادویه بسیار مورد دلخواه است. باید بدانید که فلفل سیاه یکی از گیاهان دارویی و شفابخش آیورودا (سیستم پزشکی، مذهبی و فلسفی هند) می‌باشد. این ادویه به همراه فلفل قرمز و زنجبیل از ادویه‌های فوق‌العاده و درمانگر برای بهبود گوارش و تحریک متابولیسم بدن است.

«پی‌پرین» موجود در فلفل سیاه از این ادویه ماده‌ای تقویت‌کننده معده، محرک، تحریک‌کننده ترشح شیره‌ی معده، بهبوددهنده‌ی گوارش و همیار جذب مواد مغذی ساخته است. در واقع ترکیبات این فلفل باعث می‌شوند که بدن ما به بهترین و بیش‌ترین میزان خواص نهفته در مواد غذایی مصرف‌شده را جذب خود کند.

البته حواستان باشد اگر دچار مشکلاتی مثل زخم معده، ورم معده یا بواسیر هستید نباید از این ادویه استفاده کنید به خاطر اینکه باعث تحریک مخاط می‌شود

فلفل سیاه و کاهش وزن

فلفل سیاه خاصیت تولید حرارت دارد و برای همین باعث افزایش دمای بدن می‌شود. همین مسئله هم به لاغری کمک می‌کند. به خاطر اینکه متابولیسم بدن را بالا برده و با چاقی مفرط نیز مقابله می‌کند. اگر رژیم لاغری دارید و یا نمی‌خواهید چاق شوید از این ادویه در برنامه‌ی غذایی خود بیشتر استفاده کنید.

فلفل سیاه ضدعفونی‌کننده و ضد افسردگی

از خواص فلفل سیاه میتوان به ضدعفونی‌کننده، خلط‌آور بودن آن اشاره کرد. این ادویه‌ی پرخاصیت برای مقابله با افسردگی نیز موثر است. به خاطر اینکه باعث افزایش ترشح آندورفین در مغز می‌شود و مانند یک داروی ضدافسردگی طبیعی عمل می‌کند

فلفل سیاه برای مصرف موضعی

از فلفل سیاه همچنین می‌توان به صورت موضعی استفاده کرد. این فلفل حاوی ترکیبی به نام «پی‌پرین» است که به نظر می‌رسد برای مقابله با بیماری ویتیلیگو (نوعی اختلال در رنگدانه‌های پوستی) موثر بوده و همچنین به عنوان ماساژ عضلانی برای آرامش و کاهش درد استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که اسانس آن باعث افزایش تعریق شده و باعث پاک‌سازی و سم‌زدایی بدن می‌شود. به خاطر اینکه تعریق، سموم بدن را از طریق پوست دفع می‌کند.

فلفل سیاه و خواص گوارشی آن

فلفل باعث تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی و صفراوی می‌شود. باید بدانید که یک غذای حاوی فلفل سیاه خیلی راحت و سریع هضم و جذب بدن می‌شود و سریع‌تر از روده‌ها عبور می‌کند. هندی‌ها فلفل سیاه را «آتش گوارشی» می‌نامند. در کشور هند یکی از ادویه‌های پرمصرف و پرطرفدار است و بعد از آن چینی‌ها دومین مشتری غذاهای تند برای هضم راحت غذا هستند.

فلفل سیاه مفید برای روده‌ها

فلفل سیاه موجب افزایش ترشح اسید هیدروکلریک در معده می شود و از این رو فرآیند گوارش را تسهیل می کند. گوارش درست و مناسب برای جلوگیری از اسهال، یبوست و گاز معده ضروری است. به پیشگیری از تشکیل گازهای روده نیز کمک می کند و هنگامی که در رژیم غذایی فردی قرار می گیرد با افزایش تعریق و دفع ادرار به خروج سموم از بدن کمک می کند. عرق کردن به خروج سموم و پاکسازی منافذ پوست از هر گونه جسم خارجی کمک می کند و همچنین می تواند آب اضافی یا انباشتگی که به نام ورم شناخته می شود را از بین ببرد. از نظر دفع ادرار، با مصرف فلفل سیاه شما می توانید اسید اوریک، اوره، آب اضافی و چربی را از بدن خود خارج کنید زیرا 4 درصد ادرار از چربی تشکیل شده است.

این ادویه با بهبود گوارش غذا به کاهش وزن در فرد کمک می کند و عملکرد کلی بدن را ارتقا داده و از برخی بیماری های دستگاه گوارش و سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند. توانایی این ماده غذایی در خروج گاز از بدن به دلیل ضد نفخ بودن آن است که به خروج گاز به شیوه ای سالم و با حرکت رو به پایین به جای فشار آن به سمت بالا و فشار بر قفسه سینه و اندام های حیاتی دیگر کمک می کند. همچنین این ادویه از تشکیل گاز بیشتر در بدن جلوگیری می کند.

فلفل سیاه منبع آنتی‌اکسیدان‌ها

پی‌پرینی که در برنامه‌ی غذایی جذب بدن می‌شود همچنین یک آنتی‌اکسیدان خوب محسوب می‌شود. این خاصیت فلفل با کلسترول بد خون مقابله کرده و آسیب‌های ناشی از آن را کاهش می‌دهد. فلفل همچنین اکسایش و آسیب‌های سلولی ناشی از مصرف زیاد و بیش از اندازه‌ی چربی را کاهش می‌دهد.

ویژگی ضد باکتری فلفل سیاه

ویژگی ضد باکتری آن به مبارزه علیه عفونت ها و گزش حشرات کمک می کند. استفاده از فلفل سیاه در رژیم غذایی به پاکسازی شریان ها به روشی مشابه با فیبر و از بین بردن کلسترول اضافی از دیواره رگ ها کمک می کند و از این رو به کاهش گرفتگی رگ ها، از عوامل اصلی بروز حملات قلبی و سکته مغزی، کمک می کند.

فلفل سیاه و خواص ضد التهابی‌اش

فلفل سیاه با التهاب‌های بدن که موجب مشکلات زیادی می‌شود مقابله می‌کند. در واقع ترکیبات آن را جزو ضدالتهاب‌های طبیعی می‌دانند.

فلفل سیاه محافظ مغز شما

پی‌پرین موجود در آن همچنین محافظ نرون‌ها یا همان سلول‌های عصبی است و از آسیب آن‌ها پیشگیری می‌کند. بر اساس نتایج پژوهش‌های مختلف این ترکیبات باعث بهبود حافظه نیز می‌شوند.

هشدار :

مصرف آن در افرادی که معده‌ی حساسی دارند باعث تحریک آن می‌شود. توجه داشته باشید اگر از زخم معده رنج می‌برید نباید فلفل به خصوص فلفل سیاه مصرف کنید.

منبع:الکوثر

انتهای پیام/

از خواص فلفل سیاه چه می دانید؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فلفل سیاه یا معدن خواص درمانی؟/فواید بی‌شمار این دانه‌های شگفت انگیز را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..