تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهپیمایی فضانوردان ناسا برای نصب دو دوربین در ایستگاه فضایی بین‌المللی

راهپیمایی فضانوردان ناسا برای نصب دو دوربین در ایستگاه فضایی بین‌المللی

این راهپیمایی فضایی پنجشنبه، 14 ژوئن، با هدف آماده شدن برای ورود اولین فضاپیما انجام شد که عملیات استقرار آن برای آخر امسال تعریف شده است.

به گفته ناسا، ریکی آرنولد مهندس پرواز و درو فاسدل فرمانده "ناوگروه اعزامی 56 "(Expedition 56)، ایستگاه فضایی بین‌المللی را از طریق "هوابندQuest"(Quest airlock) ترک کردند و حدود 6 ساعت و 48 دقیقه راهپیمایی فضایی انجام دادند.

هوابند یا قفل هوا یک دستگاه تنظیم فشار هوا می‌باشد که امکان عبور شخص یا هر وسیله‌ای را از یک مکان به مکان دیگر که از لحاظ فشار هوا هم سطح نیستند را می‌دهد. در واقع در محیط‌هایی که یک سمت فشار هوا کم و سمت دیگر هوای پرفشاری در جریان است برای ایجاد ارتباط بین این دو محیط از هوابند استفاده می‌شود و این هوابند در بین این دو قرار می‌گیرد.

هوابند یک محفظه کوچک است که از دو در مهروموم شده تشکیل شده و نمی‌توان هم‌زمان هر دو در آن را باز کرد.

طی راهپیمایی فضایی، این دو فضانورد، براکت‌های جدید و دو "دوربین تلویزیون"(TV cameras) جدید با کیفیت بالا را در قسمت جلویی "ماژول هارمونی"(Harmony module) ایستگاه فضایی نصب کردند.

دوربین تلویزیون به دوربین‌هایی گفته می‌شود که برای ضبط تصاویر متحرک الکترونیکی بکار می‌رود. بنابراین روش کار آن با دوربین‌های فیلمبرداری که تصاویر را بر روی نوار فیلم ضبط می‌کنند متفاوت است. به دوربین تلویزیون گاه دوربین ویدیوئی حرفه‌ای هم گفته می‌شود.

در آغاز راهپیمایی فضایی، فضانوردان با مشکلات فراوانی مواجه شدند. اما همچنان به کار خود ادامه دادند. آنها همچنین مجبور بودند که پنل محافظی که باز بود را ببندند. پس از تلاش‌های فراوان فاستل توانست پنل را در جایش قرار دهد. فضانوردان می‌بایست دوربین‌ها را به منظور داشتن دید از فضاپیمای حمل خدمه "دراگون" (Dragon) اسپیس ایکس و فضاپیمای تجاری "سی اس تی-100" (CST-100 Starliner) بوئینگ نصب می‌کردند. همچنین انتظار می‌رود این دوربین‌ها ارتباطات بی‌سیم را برای آژانس فضایی اروپا نیز فراهم کنند.

این راهپیمایی فضایی سومین راهپیمایی فضایی این دو فضانورد در سال جاری است و تاکنون 211 راهپیمایی فضایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شده است.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهپیمایی فضانوردان ناسا برای نصب دو دوربین در ایستگاه فضایی بین‌المللی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..