تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اثری از مفقودان حادثه سیل و رانش اشکورات رودسر در دست نیست/خسارت بیش از ۱۰ میلیارد تومانی سیل / افزایش شمار جان‌باختگان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس صابر سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت:‌ با تمام تلاش گروه‌های امداد و نجات تا این لحظه نشانی از مفقودان حادثه سیل و رانش زمین در منطقه کاکرود اشکورات رودسر پیدا نشده و احتمال اینکه این افراد جان باخته باشند بسیار زیاد است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان به چگونگی وقوع حادثه اشاره کرد و بیان داشت:‌ حوالی غروب دیروز 25 خرداد منطقه کاکرود اشکورات رودسر شاهد بارش باران بسیار شدیدی به مدت تقریباً نیم ساعت بود که در ادامه منجر به طغیان رودخانه و رانش زمین شد.

صابر از تخریب 4 منزل مسکونی در منطقه حادثه دیده خبر داد و عنوان کرد:‌ بروز سیل و پس از آن رانش زمین،‌ خساراتی را به تأسیسات آب شرب روستایی منطقه وارد کرده است که هم‌اکنون دستگاه‌های ذیربط مشغول بررسی موضوع و برطرف کردن مشکل هستند.

وی با بیان اینکه به جزء چند مورد مشکل خاصی از لحاظ قطعی برق وجود ندارد تصریح کرد:‌ جلسه مدیریت بحران استانداری گیلان صبح امروز در منطقه حادثه دیده اشکورات برگزار شد و اداره کل بنیاد مسکن به عنوان اداره معین و سرپرست جهت رفع مشکلات انتخاب شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان از قطعی راه دسترسی اهالی منطقه به علت رانش زمین خبر داد و افزود:‌ برای تسهیل در امر رفت‌ و آمد مردم محلی منطقه و به جهت آسیب‌دیدگی شدید راه اصلی فعلا ًیک مسیر جایگزین به صورت موقت برای تردد انتخاب شده است.

صابر با تأکید بر اینکه وقوع سیل باعث مفقود شدن 4 دستگاه خودرو نیز شده است ابراز داشت:‌ طبق گفته مردم محلی منطقه تعداد خودروهای مفقودشده حادثه بسیار زیادتر از این تعداد است اما هنوز اطلاعی در مورد سرنشینان احتمالی آن‌ها در دسترس نیست.

وی تعداد مفقودشدگان حادثه سیل دیروز و رانش زمین را‌ فعلاً 4 نفر اعلام کرد و بیان داشت:‌ از این تعداد دو نفر زن بزرگسال،‌ یک پسربچه و یک مرد هستند که با وجود جست‌وجوهای زیاد گروه‌های امدادی تا این لحظه اثری از آنان به‌دست نیامده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان از اجرای عملیات امداد هوایی نیز سخن گفت و اظهار داشت:‌ صبح امروز در کنار همه دستگاه‌های دیگر،‌جمعیت هلال احمر استان گیلان با یک دستگاه بالگرد عملیات جست‌وجوی خود را جهت شناسایی منطقه حادثه دیده به انجام رساند.

خسارت بیش از ۱۰ میلیارد تومانی سیل به اشکورات رودسر

علی وارسته سرپرست فرمانداری رودسر پیش از ظهر امروز ، با اشاره به جاری شدن سیل و رانش زمین در روستای کاکرود اشکورات بخش رحیم‌آباد این شهرستان اظهار کرد: شمار قربانیان و کشته‌شدگان این حادثه تاکنون چهار تن بوده و چهار تن دیگر همچنان مفقود هستند.

وی با اشاره به تخریب چهار منزل مسکونی در روستای کاکرود افزود: تا عصر امروز اسکان موقت این خانواده‌ها توسط هلال‌احمر انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری رودسر به قطعی راه ارتباطی ۷۰ روستای اشکورات اشاره کرد و گفت: تنها راه دسترسی به روستای کاکرود توسط راه ارتباطی لطرود برقرارشده است.

وی با اشاره به قطع شدن آب ۲۰۰ خانوار در چهار روستای اشکورات براثر ترکیدگی لوله‌های آب بیان کرد: تلاش می‌شود امروز نسبت به برقراری آب روستائیان اقدام شود.

وارسته برآورد خسارت سیلاب و رانش شدید روز گذشته در اشکورات بخش رحیم‌آباد رودسر به زیرساخت‌های این منطقه را تا این لحظه بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به حضور تیم امدادگر در کاکرود اشکورات گفت: عملیات تجسس برای پیدا کردن مفقودان همچنان ادامه دارد.

درخواست کمک از تیپ مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود

سرهنگ ناصر پورکریمی فرمانده سپاه رودسر با بیان اینکه امدادرسانی به گرفتار شدگان سیل توسط نیرو‌های بسیجی غیرممکن است، گفت: برای امدادرسانی به مدفون‌شدگان زیر گل‌ولای نیرو‌های راپل تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود درخواست کمک شده است.

فرمانده سپاه رودسر با اشاره به جریان سیل روز گذشته در بخش رحیم‌آباد رودسر و رانش وسیع زمین در روستای کاکرود اظهار کرد: از زمان وقوع حادثه تاکنون جانشین سپاه ناحیه و فرماندهان حوزه‌های مقاومت بخش و فرمانده گردان همراه با ماشین‌آلات کوهستانی برای کمک و ارائه خدمات در محل حادثه حضور دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون مرگ چهار نفر تأیید شده است افزود: با توجه به وسعت بالای رانش شمار جان‌باختگان بیش از این تعداد خواهد بود.

پورکریمی گفت: شاهدان عینی و روستائیان اذعان کرده‌اند که چند خودرو زیر گل‌ولای مدفون‌شده‌اند و همچنان نیز گرفتار هستند.

فرمانده سپاه ناحیه رودسر با اشاره به اینکه احتمال می‌رود دو تا سه ماشین زیر آوار و گل‌ولای گرفتار باشند بیان کرد: به دلیل رانش و صعب‌العبور بودن منطقه عملاً امدادرسانی به‌وسیله نیروی انسانی بسیجی غیرممکن است.

پورکریمی از درخواست کمک برای امدادرسانی به گرفتار شدگان رانش روستای کاکرود توسط نیرو‌های راپل تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود خبر داد و تصریح کرد: به دلیل صعب‌العبور و غیر دسترس بودن به محل حادثه و همچنین رانش حدوداً ۱۰ متری زمین، بهترین نیرو‌ها برای امدادرسانی، نیرو‌های آموزش‌دیده تخصصی و راپل هستند و به‌زودی این نیرو‌ها در محل حادثه حضور پیدا خواهند کرد.

وی از آمادگی ۱۰۰ درصدی سپاه و بسیج برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان خبر داد و گفت: نیرو‌های سپاهی و بسیجی برای امدادرسانی آمادگی کامل دارند، اما شیوه امدادرسانی فعلاً به کمک نیروی انسانی بسیجی و سپاهی ممکن نیست.

انتهای پیام/پ

 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اثری از مفقودان حادثه سیل و رانش اشکورات رودسر در دست نیست/خسارت بیش از ۱۰ میلیارد تومانی سیل / افزایش شمار جان‌باختگان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..