تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجلس زیر بار خروج قهوه‌خانه از فهرست اماکن عمومی نرود

دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش سن استعمال دخانیات در ایران/بررسی خروج قهوه‌خانه‌ها از لیست اماکن عمومی در مجلس/تولید 50 میلیارد نخ سیگار به وسیله کارخانه‌های ایرانیمحمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: متاسفانه کاهش سن خرید سیگار به صورت نخ از دکه‌های روزنامه فروشی به یک معضل اجتماعی و حتی بهداشتی تبدیل شده است به طوری که نوجوانان 13 ساله اقدام به خرید سیگار به صورت نخی می‌کنند.

وی ادامه داد: قیمت پایین سیگار یک عامل مهم در بالا رفتن میزان استعمال آن در کشور محسوب می‌شود و متاسفانه امروزه مصرف قلیان در خانواده قبح خود را از دست داده است.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاره به اینکه فروش سیگار به صورت نخ از لحاظ قانونی ممنوع است، افزود: فروش سیگار به صورت بسته‌ای یا نخ به افراد زیر 18 سال قدغن است و بر اساس قانون فروشنده سیگار نباید سنش کمتر از 18 سال باشد.

سیگار هیچ وقت گران نمی شود

مسجدی با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور هیچوقت سیگار گران نمی‌شود، افزود: ثابت ماندن قیمت سیگار موجب افزایش استعمال آن  در بین مردم و به خصوص جوانان می‌شود.

وی عنوان کرد: مصرف سیگار و قلیان در قهوه‌‌خانه‌ها بسیار زیاد است و قرار است قهوه‌خانه از فهرست اماکن عمومی بیرون بیاید و مجلس باید در این خصوص تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهد.

مسجدی با بیان اینکه من امیدوارم مجلس زیر بار خارج شدن قهوه‌خانه از فهرست اماکن عمومی نرود، تاکید کرد: اگر قهوه‌خانه‌ها به عنوان اماکن خصوصی نام‌گذاری شود میزان استعمال دخانیات و قلیان بیشتر از قبل می‌شود و من امیدوارم نمایندگان مجلس برای بررسی این طرح همه جوانب را در نظر بگیرند.

وی گفت: یکی از اقدامات موثر در زمینه پیشگیری از استعمال دخانیات آموزش بچه‌های 12 سال و خانواده‌های آنان است تا این افراد به طرف مصرف سیگار و قلیان نروند.

فعالیت 18 کارخانه سیگار در کشور

مسجدی اظهار کرد: در حال حاضر در حدود 18 کارخانه تولید سیگار در کشور فعالیت و 50 میلیارد نخ سیگار سالیانه تولید می‌کنند و این تعداد کارخانه توانایی دارند  تا 90 میلیارد نخ سیگار تولید کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه مردم ایران روزانه 10 میلیارد تومان خرج سیگار و 20 میلیارد تومان صرف قلیان می‌‌کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجلس زیر بار خروج قهوه‌خانه از فهرست اماکن عمومی نرود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..