تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیین جهانی زرتشتیان در «چک چک» اردکان آغاز شد

آیین جهانی زرتشتیان عصر پنجشنبه با حضور پیروان کیش «آشو زرتشت» از ایران و دیگر کشورها در زیارتگاه «چک چک» اردکان استان یزد آغاز شد و به مدت پنج روز ادامه دارد.

چک چک یکی از مهمترین زیارتگاه های زرتشتیان جهان است که در 43 کیلومتری شرق اردکان قرار دارد.

زرتشتیان در این آیین با خواندن بخشی هایی از اوستا کتاب مقدس پیروان این کیش ضمن راز و نیاز با « اهورامزدا» (خدا) برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران، سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری دعا کردند.

زرتشتیان در استان یزد زیارتگاه های متعددی دارند و همه این زیارتگاه ها برای آنها حائز اهمیت است اما چک چک یا پیرسبز به سبب موقعیت جغرافیایی و شکل خاص آن از اهمیت بیشتری برخوردار است و در مناسبت های مختلف سال نه تنها میزبان تعداد زیادی از زرتشتیان بلکه میزبان گردشگران مسلمان نیز هست.

با این وجود، این مکان در روزهای 24 تا 28 خرداد اختصاص به زرتشتیان دارد و پیروان این آیین از شهرها و استان ها و کشورهای مختلف در آن شرکت می کنند.

برخی معتقدند که این گردهمایی در روزهای یادشده همانند همایش مسلمانان در موسم حج است و به همین اندازه برای زرتشتیان قداست دارد اما عده دیگری نیز معتقدند این 2 مراسم قابل مقایسه با یکدیگر نیستند.

پیروان آیین زرتشتی در کشورهای مختلف حدود 150 هزار نفر تخمین زده می شوند که 30 هزار نفر آنان در ایران زندگی می کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیین جهانی زرتشتیان در «چک چک» اردکان آغاز شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..