تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین نرم افزار های ویرایش فیلم رایگان و قدرتمند در سال ۲۰۱۸

نرم‌افزار ویرایش فیلم یک از محبوب‌ترین ابزارهایی است که با نفوذ صنعت دیجیتال به خانه‌ها راه پیدا کرده؛ ابزاری که به ما فرصت تدوین فیلم های خانگی با کیفیت سینمایی می‌دهد.

نرم‌افزار ویرایش فیلم نباید گران باشد. فرقی نمی‌کند شما بارها دست به دوربین فیلم‌برداری خانگی زده‌اید یا اولین بار است که فیلمی تهیه‌ کرده‌اید و می‌خواهید آن را ویرایش کنید. این فرصت برای شما هست که یک نرم‌افزار ویرایش فیلم خوب دانلود کنید و به ویرایش فیلم خود بپردازید. اگر فقط می‌خواهید یک کلیپ کوچک را برش بزنید یا یک تراک صوتی جدید به فیلم اضافه کنید، نرم‌افزارهای ویرایش فیلم سبک و مفیدی هستند که به شما کمک می‌کنند به‌سرعت این کار را انجام دهید و ویدیوی های خود را در فرمت مناسب خروجی بگیرید. حال اگر می‌خواهید آن‌ها را به روی شبکه اجتماعی آپلود کنید یا روی صفحه مانیتور یا حتی موبایل نمایش دهید، انتخاب با شما است.

نرم افزارهای رایگان ویرایش فیلم

نرم افزارهای رایگان ویرایش فیلم

از سوی دیگر اگر به ابزار ویرایشی بیشتری مانند کروما کینگ (Chroma keying) و جلوه‌های ویژه برای پیاده‌سازی ایده‌هایتان نیاز دارید، این نرم‌افزارهای ویرایش فیلم هنوز این قابلیت را دارند که به شما این امکان را با کیفت خوب ارائه دهند؛ هرچند برای بعضی از این ابزارهای اضافه ناچار به پرداخت هزینه خواهید بود. همه ویرایشگرهای فیلم در نسخه‌های رایگان یکسان نیستند. بعضی در مقابل خروجی یک فیلم بیش از زمان خاص مقاومت می‌کنند یا ابزارهای کمی برای ویرایش کلیپ‌ها به شما می‌دهند یا به فیلم خروجی شما واترمارک اضافه می‌کنند. اینجا ما نرم‌افزارهای ویرایش فیلمی را معرفی می‌کنیم که با شما رفتار دوستانه‌تری دارند و نیازهای اولیه شما را با بهترین کیفیت رفع می‌کنند. 

تدوین خطی و غیرخطی در دنیای تدوین فیلم

تدوین فیلم و هویت ویرایش فریم‌ها را می‌توان به ژرژ ملی‌یس فرانسوی نسبت داد. ژرژ ملی‌یس در سال ۱۹۰۲ با ساخت فیلم «سفری به ماه» پتانسیل تدوین فیلم را به بشر نشان داد. به دلیل خاصیت سخت‌افزاری موجود تا مدت‌ها تدوین به‌صورت خطی (Linear Editing) انجام می‌شد. هر تدوینگر برای تدوین فیلم اسیر زمان و طول فیلم بود و باید برای هر ویرایشی از فیلم حداقل به‌اندازه زمان واقعی‌ فیلم وقت می‌گذاشت.

نرم افزارهای رایگان ویرایش فیلم

نرم افزارهای ویرایش فیلم رایگان

با استفاده از نرم‌افزارهای حوزه تدوین، آزادی عمل بیشتری نصیب تدوین‌گران شد و آن‌ها توانستند با تکنولوژی تبدیل فیلم‌ به عناصر دیجیتال، به ویرایش سریع و آزادانه در هر نقطه از فیلم، بدون توجه به زمان آن دست پیدا کنند. این شیوه جدید تدوین را تدوین غیر خطی (NonLinear Editing) نام‌گذاری کردند. به‌عبارت‌دیگر در نرم‌افزارهای ویرایش یا تدوین فیلم به علت تبدیل فیلم به فایل دیجیتال، فایل اصلی دچار ویرایش یا اصلاح نمی‌شود و فقط روی یک فایل دیجیتال ایده‌های بی‌شمار خود را پیاده می‌کنید؛ ولی در شیوه قدیم برای هر بار ویرایش نیاز به اصلاح کل طول فیلم و کپی گرفتن از آن بود. 

لیست بهترین نرم‌افزارهای ویرایش فیلم رایگان و قدرتمند در مورد نرم‌افزارهایی است که علاوه بر قدرت و کیفیت بالا، نیازهای اولیه شما را برای ویرایش فیلم رفع می‌کنند. حتی می‌توانید روی مهارت استفاده از آن‌ها، برای یک آینده شغلی مناسب حساب کنید.

نرم افزارهای ویرایش فیلم رایگان

۱. Lightworks

اولین مورد از لیست بهترین نرم‌افزارهای ویرایش فیلم که بدون چشم‌داشتی به کیف پول شما بهترین ابزارهای حرفه‌ای را در دسترس قرار می‌دهد، نرم‌افزار تدوین فیلم Lightworks است. به‌جرئت می‌توان گفت Lightworks از نرم‌افزارهایی است که با ابزارهای قدرتمند به شما اجازه می‌دهند به‌راحتی فیلم خود را با بهترین کیفیت در رده فیلم‌های سینمایی ویرایش کنید.

نرم افزارهای رایگان ویرایش فیلم

Lightworks خیلی بیشتر از یک نرم‌افزار ساده برای میکس ویدیوها یا افزودن افکت‌های جذاب است. از روزمه این نرم‌افزار با بیش از ۲۵ سال سابقه، می‌توان کار تدوین فیلم‌های هالیوودی مانند گرگ وال‌استریت (Wolf of Wall Street)، محرمانه لس‌آنجلس (LA Confidential)، داستان عامه‌پسند (Pulp Fiction)، مخمصه (Heat)، جاده‌ای به‌سوی تباهی (Road to Perdition) یا هوگو (Hugo) را نام برد؛ فیلم‌هایی که در صف دریافت جایزه اسکار بوده‌اند و بعضی نیز آن را دریافت کرده‌اند. در دنیای تلویزیون، جایزه امی همپایِ اسکار ارزش و بها دارد و در سال ۲۰۱۷ جایزه بخش تکنولوژی و مهندسی آن به نرم‌افزار Lightworks رسید.

نرم افزارهای رایگان ویرایش فیلم

همان‌قدر که انتظار دارید یک نرم‌افزار ویرایش فیلم قدرتمند باشد، نباید انتظار داشته باشید که یک‌شبه در آن استاد شوید. نرم‌افزار تدوین فیلم Lightworks چنین خاصیتی دارد؛ ولی نگران نباشید، پیشرفت و یادگیری، در استفاده از Lightworks کار سختی نیست. نرم‌افزار تدوین فیلم Lightworks، نرم‌افزار قدرتمندی است که به‌عنوان یک ویرایشگر حرفه‌ای شهره شده و منصفانه است که از آن به‌عنوان یک نرم‌افزار عالی در اول این لیست یاد کنیم. علاوه بر قدرت خوب نرم‌افزار تدوین فیلم Lightworks سرعت اجرای آن روی یک سیستم نسبتاً متوسط نیز مناسب است. برای مهاجرت به این نرم‌افزار هم نگران نباشید. حتی اگر به رابط کاربری نرم‌افزار خود وابسته شده‌اید، در Lightworks این فرصت را دارید که رابط کاربری را به‌دلخواه خود سفارشی کنید.

نرم افزارهای رایگان ویرایش فیلم

با نسخه رایگان نرم‌افزار Lightworks نیاز شما برای تدوین و ویرایش فیلم‌های جذاب و شگفت‌انگیز برطرف می‌شود. اگر خواستید فایل خروجی را در فرمتی غیر از MPEG صادر کنید یا ویدیو 4K خود را به‌طور مستقیم در یوتیوب (YouTube) منتشر کنید و حتی فیلم‌ 3D بسازید، این فرصت برای شما با خرید نسخه پرو ادیتور فیلم Lightworks فراهم خواهد شد. قیمت Lightworks در مقایسه با نرم‌افزارهای ویرایش فیلم همچون ادوبی پریمیر منصفانه‌تر است. از حسن نیت این نرم‌افزار همین بس که اگر دانش‌آموز یا مدرس باشید، با تخفیف بسیاری خوبی مواجهه خواهید شد.

نرم‌افزار تدوین فیلم Lightworks در یک نگاهابزار ویرایش فیلم با قابلیت سفارشی‌سازیقابلیت نمایش تأثیر بلادرنگ افکت‌های صوتی و تصویریرابط کاربری ساده و با درک آسانتایم لاین ویرایش فیلم و صدای پیشرفته، قدرتمند و ساده با قابلیت دراگ اند دراپقابلیت بکاپ گیریپشتیبانی از همه دوربین‌های محبوب فیلم‌برداری و DSLRقابلیت پشتیبانی و تهیه گستره فرمت خروجی زیاد ازجمله 4k ،SD ،HDخروجی فیلم برای YouTube ،Vimeoاستفاده از مزایای قراردادهای رویالتی فری (خرید یک نرم‌افزار برای بی‌نهایت کاربر)ارائه‌شده در سیستم‌عامل‌های ویندوز ماکروسافت،‌ مک و لینوکس ۲. Hitfilm Express

Hitfilm Express، نرم‌افزار تدوین فیلم رایگان و قدرتمندی است که با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا به شما این فرصت را می‌دهد تا به هر سطحی از مهارت که می‌خواهید، پیشرفت کنید. ادیتور فیلم Hitfilm Express ازجمله ویرایشگرهای فیلم این لیست است که گزینه‌های حرفه‌ای را رایگان ارائه می‌دهد تا اولین گام برای حرفه‌ای شدن در صنعت سینما را با آن تجربه کنید.

نرم افزارهای ویرایش فیلم رایگان

نرم‌افزار Hitfilm Express چند ویژگی جالب دارد. یکی از این ویژگی‌ها پیاده‌سازی چند بخش از روند تولید فیلم مانند تدوین فیلم (Montage)، ترکیب فیلم (Composite film) و جلوهای ويژه فیلم (VFX) در یک نرم‌افزار است. به‌طورمعمول کسانی که با افترافکت یا نرم‌افزارهای کامپوزیت فیلم کار می‌کنند برای بخش ویرایش و تدوین فیلم از پریمیر استفاده می‌کنند. در نرم‌افزار Hitfilm Express هر دو قابلیت در دسترس شما است و البته باکیفیت مناسب و بسیار خوب. دیگر ویژگی بارز نرم‌افزار Hitfilm Express قابلیت ارتقاء امکانات با نصب افزونه‌ها است.

نرم افزارهای رایگان ویرایش فیلم

ادیتور فیلم Hitfilm Express یکی از محصولات هیت فیلم استودیو است که در رشته ویرایش عکس و فیلم با چند نرم‌افزار دیگر نیز در دنیای هنر سینما شهرت دارد. هدف شرکت هیت فیلم رفع نیازهای جامعه فیلم‌سازی درزمینهٔ دیجیتال است و توانسته جامعه از کاربران با جمعیتی بیش از ۲,۷۰۰,۰۰۰ عضو ایجاد کند که پتانسیل بسیار خوبی است. نرم‌افزار Hitfilm Express با پرداخت هزینه ارتقاء، می‌تواند امکانات کامل‌تر و حرفه‌ای‌تر در اختیار شما بگذارد؛ ولی در کل نرم‌افزاری ایده‌آل برای دانش‌آموزان و فیلم‌سازان مبتدی و سازندگان فیلم است. مطمئن باشید که قبل از دانلود و نصب این نرم‌افزار سیستم شما تحمل اجرای این نرم‌افزار را دارد تا سرانجام ناامید نشوید. 

نرم‌افزار تدوین فیلم Hitfilm Express در یک نگاهابزار حرفه‌ای برای استفاده در تایم لاینقابلیت ترکیب و اضافه کردن عناصر دوبعدی و سه‌بعدی در صحنهبانک افکت خوب با بیش از ۴۰۰ مورد آمادهتصحیح و ویرایش رنگتنظیمات کروماکی (chroma key)قابلیت ویدیو تراکینگ در بخش دوبعدی و سه‌بعدیقابلیت استفاده از مدل‌های سه‌بعدی در صحنهمواد آموزشی و ویدئویی رایگانتعداد زیاد تراک برای تایم لاینسازگاری با سیستم‌عامل مک و ویندوزقابلیت گسترش ابزارها با اضافه کردن افزونه و حتی ساخت افزونه‌ای جدیدنیازمند به سیستم قدرتمند برای اجرای نرم‌افزارنیازمندهایی سیستم برای نصب این نرم‌افزاراپل: مک‌اواس 10.13 (High Sierra)، او ایکس 10.12 (Sierra) یا او ایکس 10.11 (El Capitan)ویندوز: مایکروسافت ویندوز ۱۰ (۶۴ بیتی) و مایکروسافت ویندوز ۸ (۶۴ بیتی)اتصال اینترنتی: برای فعال‌سازی حساب کاربریپردازنده: اینتل Core i3 ،Core i5 ،Core i7 یا پردازنده معادل آن از AMDرم: ۴ گیگابایت (پیشنهادی ۸ گیگابایت)کارت گرافیک:NVIDIA GeForce 400 Seriesا(2010)AMD Radeon HD 6000 Seriesا(2010)Intel HD Graphics 4000ا(GT2) (2012)Video memory 1 GB minimumا(۲ گیگابایت یا بیشتر پیشنهادی برای خروجی 4K و UHD) ۳. DaVinci Resolve

نرم‌افزار DaVinci Resolve باکیفیت بالا برای ویرایش صدا و تصویر، اصلاح رنگ و افکت‌گذاری که برای خلاقیت شما محدودیت قائل نیست. هر هنرمندی به‌آسانی می‌تواند به انواع ابزارها در جعبه‌ابزار DaVinci Resolve دسترسی داشته باشد. این نرم‌افزار محیط خوبی برای کار تیمی با افرادی خلاق و استعدادهای مختلف است. رابط کاربری سریع و نرم‌افزار قدرتمند باعث می‌شود که با تنها یک کلیک بین بخش‌های ویرایش، رنگ، افکت‌ها و صدا حرکت کنید. محور ساخت این برنامه برای انجام بیشترین فعالیت‌ها در یک نرم‌افزارها و افزایش کیفیت کار تیمی در فعالیت‌ها پس از تولید فیلم است.

نرم افزارهای رایگان ویرایش فیلم

مقاله‌های مرتبط:

در ادیتور فیلم DaVinci Resolve در یک‌زمان چند ادیتور،‌ دستیارها،‌ ادیتورهای رنگ و هنرمندان VFX و طراحان صدا روی یک پروژه کار کنند. چه یک تیم حرفه‌ای یا یک هنرمند تنها، با هر پروژه‌ای از فیلم‌های سینمایی تا سریال تلویزیونی، برنامه‌ها و آگهی‌های بازرگانی می‌تواند روی این نرم‌افزار حساب باز کنند.

نرم‌افزار DaVinci Resolve از محصولات شرکت Black magic design که محصولات قدرتمندی درزمینهٔ فعالیت‌های پس از تولید هنرهای تصویری دارد. ازجمله نرم‌افزار Fusion استودیو که اکنون از طریق نرم‌افزار DaVinci Resolve به امکانات آن دسترسی خواهید داشت. این قابلیت به شما فرصتی می‌دهد در فضای کار سه‌بعدی و بیش از ۲۵۰ ابزار کامپوزیت،‌ نقاشی برداری، کلیدسازی،‌ رتوسکوپی، انیمیشن متن، تراکینگ، حذف تأثیر لرزش دوربین، پیاده‌سازی افکت ذرات و ...، آنچه در ذهن خود دارید، بدون نگرانی پیاده کنید.

نرم افزارهای ویرایش فیلم رایگان

مهارت استفاده از نرم‌افزار ویرایش فیلم با حضور انواع فرمت‌های فیلم در زندگی روزمره، امری ضروری و فعالیتی مهیج است

با استفاده از قدرت Apple Metal و CUDA GPU برای استفاده از توانایی‌های بیشتر کارت‌ گرافیک، این ابزارها با سرعت و قدرت بیشتری در اختیار شما است. ماژول Fairlight نیز با یک بروزرسانی بزرگ و با ابزار کمک دوبله ADR، نرمال‌سازی صدا، صداهای سه‌بعدی، بانک صدا و... ابزارهای ویرایش رنگ فوق‌العاده، سفارشی‌سازی صفحه‌کلید بهتر در نرم‌افزار DaVinci Resolve در اختیار شما خواهد.

اصلاح رنگ یکی از ابزارهای استاندارد ادیتور فیلم DaVinci Resolve است که در دنیای تدوین به قدرت و کیفیت بالا شهرت بسیار دارد. برای اصلاح رنگ کامل یک فیلم یا فقط بخشی از آن به‌راحتی می‌توانید با این ابزار ایده‌های خود را پیاده کنید. این ادیتور فیلم از فرمت HDR و رزولوشن 8K پشتیبانی می‌کند و همچنین شما می‌توانید، مستقیماً روی یک فایل raw از دوربین کار کنید.

ادیتور فیلم DaVinci Resolve بسیار بیش از نیاز برای برش یک کلیپ، در اختیار اپراتور می‌گذارد و کاملاً برای پیاده‌سازی پروژه‌های حرفه‌ای آماده است. تابه‌حال در هزاران فیلم هالیوودی از توانایی‌های این نرم‌افزار و ماژول‌های آن استفاده‌ شده است. با پرداخت هزینه لایسنس، به سطح کاملی از ابزارها و امکانات حرفه‌ای دست پیدا خواهید کرد. با تغییرات نسخه جدید نرم‌افزار DaVinci Resolve جای خالی آن در  لیست نرم‌افزارهای ویرایش فیلم کاملاً احساس می‌شد.

نرم‌افزار تدوین فیلم DaVinci Resolve در یک نگاهطراحی خوب جعبه‌ابزارمجموعه کامل و مسلط برای صداتنظیمات اصلاح رنگسازگاری با سیستم‌عامل مک، ویندوز و اخیراً لینوکسنمایش تأثیر بلادرنگ فوق‌العادهقابلیت اسکریپت نویسیمجموعه کامل برای جلوه‌های ویژه ۴. VSDC

نرم‌افزار VSDC، ویرایشگر فیلم رایگانی است که مجموعه بزرگی از فیلتر و افکت‌ها را برای ارتقاء فیلم در اختیار شما می‌گذارد. این نرم‌افزار رابط کاربری بسیار خوب و متناسب نیاز کاربران مبتدی در خود دارد و با قابلیت سفارشی‌سازی مطابق میل کاربران حرفه‌ای تدوین فیلم، آن‌ها را نیز راضی و خرسند نگه می‌دارد‌. ادیتور فیلم VSDC بسیار قدرتمند است و استفاده از توانایی‌های آن می‌تواند فیلم‌های شما را فوق‌العاده متفاوت کند. نرم‌افزار VSDC تنها به‌عنوان یک ویرایشگر غیر خطی شناخته‌شده نیست؛ بلکه می‌توانید با آن و ترکیب انواع مواد بصری و جلوه‌های صوتی فیلم هم بسازید.

نرم افزارهای رایگان ویرایش فیلم

با قابلیت مولتی تراک شما می‌توانید با چندین سکانس کار کنید، متن‌ها و افکت‌ها را نیز به کلیپ‌ها بیفزایید. در آخرین نسخه‌ی ادیتور فیلم VSDC فیلترهای هنری‌تر، همانند فیلتر دود اضافه‌ شده است؛ پس نگران پشتیبانی و ابزارهای جدید نباشید. این نرم‌افزار رابطه خوبی با شبکه‌های اجتماعی دارد و از ابن نظر هم بسیار محبوب است. درنهایت این ادیتور فیلم یک انتخاب عالی برای ذهن خلاق و پروژه‌های سریع است که می‌توانید با آن‌ یک فیلم باکیفیت بسیار مناسب بسازید.

نرم‌افزار تدوین فیلم VSDC در یک نگاهویرایشگر غیر خطیآسان برای یادگیری کسب مهارتافکت‌های ویژه صدا و تصویرقابلیت ترکیب تصاویری و افکت‌های مشابه اینستاگرامماسک‌گذاریخروجی آسان برای شبکه‌های اجتماعیخروجی و کانورتور مناسب ۵. Shotcut

ممکن است حضور Shotcut در لیست نرم‌افزارهای ویرایش فیلم رایگان و قدرتمند غیر معمول باشد؛ ولی نرم‌افزار تدوین فیلم Shotcut یک ادیتور فیلم رایگان، اپن‌ سورس چندسکویی است. البته به خاطر رابط کاربری غیر معمول نیاز به کمی تحمل و صبر، برای رسیدن به نتیجه خواهید داشت. علت وجود این رابط کاربری نامأنوس را باید در تاریخچه این نرم‌افزار جستجو کرد که از لینوکس با تغییراتی اندک به سرزمین ویندوز وارد شد. بااین‌حال این نرم‌افزار یک گزینه بسیار خوب برای ویرایش خانگی است.

نرم افزارهای ویرایش فیلم رایگان

نرم‌افزار Shotcut از اکثر فرمت‌ها حتی فرمت‌هایی همانند 4K و HD و دیگر فرمت‌های رایج پشتیبانی می‌کند. همچنین در بخش ویرایش صدا قابلیت‌های خوبی از قبیل پشتیبانی فرمت‌های مختلف و یا فیلترگذاری در خود دارد. با قبول کمی سختی در یادگیری Shotcut هیچ اتفاق بدی نمی‌افتد. در حقیقت نتایج کار با ادیتور فیلم کم‌حجم و سبک می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. استفاده از فیلترهای مختلف این نرم‌افزار روی کلیپ‌های شما به‌راحتی آن‌ها را درخشان و برجسته‌تر می‌کند. 

نرم‌افزار تدوین فیلم Shotcut در یک نگاهتنظیمات فیلترهای سفارشیرابط بصرییادگیری سختپشتیبانی از انواع فرمت‌های تصویری و صوتیقدرت میکس صدا و افکت گذاری صداها و نرمال‌سازی صداقابلیت ویرایش تصاویر بسیار خوب نسبت به حجم و رده نرم‌افزارقابلیت فیلترگذاری و حتی کامپوزیت تراک‌های ویدیویقابلیت دراگ اند دراپسازگاری با سیستم‌عامل مک و ویندوز و اخیراً لینوکسقابلیت اتصال به چند مانیتورقابلیت اتصال به سخت‌افزارهای ضبط تصویر و ضبط صدا

***

نرم‌افزارهای تدوین بنا به کاربردها و فرمت‌های مختلف با ابزارهای گوناگون ارائه می‌شوند. مهم‌ترین نکته برای انتخاب یک نرم‌افزار ویرایشگر فیلم، مشخصات خروجی فیلم و رسانه‌ای است که شما می‌خواهید در آن فیلم خود را نمایش بگذارید. البته اگر می‌خواهید در هنر تدوین ماندگار شوید و فراتر از یک سرگرمی به ویرایشگری فیلم نگاه کنید، این لیست می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد تا با حفظ سرمایه خود اولین گام خود را در مهارت شغلی تدوین فیلم محکم بردارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین نرم افزار های ویرایش فیلم رایگان و قدرتمند در سال ۲۰۱۸»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..