تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متهم انتشار تصاویر خصوصی در دام پلیس فتا گرفتار شد

متهم انتشار تصاویر خصوصی در دام پلیس فتا گرفتار شدبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم علی سرحدی با اعلام این خبر بیان کرد: خانم جوان اهل و ساکن شهرستان زاهدان با در دست داشتن شکوائیه ضمن مراجعه به این پلیس در اظهارتش بیان نمود شخصی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به توهین، فحاشی و تهدید به انتشار تصاویر اینجانب می‌نماید. لذا از کارشناسان این پلیس تقاضای رسیدگی به موضوع را نمود.

وی افزود: مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و برابر مستندات اخذ شده از شاکیه با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی در شبکه اجتماعی مذکور نهایتاً متهم در مدت زمان کوتاهی شناسایی گردید در ادامه با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در تحقیقاتی که از متهم بعمل آمد وی بیان داشت، طی وب‌گردی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شاکیه آشنا شدم و با وعده‌های پوچ اعتماد شاکی را جلب کردم به طوری که شماره تلفن همراه وی را به دست آوردم و با سوء استفاده از عکس‌های بارگذاری شده در اینستاگرام وی را تهدید کردم، هدفم از این اقدام تنها سرگرمی و وسوسه‌های شیطانی بوده و از این اقدام مجرمانه خودم پشیمان هستم .

سرهنگ سرحدی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد، به کاربران توصیه کرد: در شبکههای اجتماعی بسیاری از هویت‌ها جعلی است، از این رو کاربران باید با دانستن این موضوع از اعتماد به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی شدیدا خودداری نمایند و در تبادل یا به اشتراک گذاشتن مطالب و تصاویر خصوصی خود باید دقت لازم را داشته باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

وی ادامه داد: همچنین انتشار تصاویر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اشتباه است، چرا که احتمال سوء استفاده از این تصاویر از سوی مجرمان سایبری وجود دارد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان‌و بلوچستان در هشدار به کاربران فضای سایبر متذکر شد: هر گونه انتشار اطلاعات و تصاویر دیگران در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی بدون اجازه جرم است و پیگرد قانونی دارد. از این رو کاربران دقت نمایند بدون اجازه دیگران اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی آنها نکنند چرا که دانستن و یا ندانستن قوانین مرتبط با جرم موجب بخشش و یا کاهش مجازات مجرمین نمی‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متهم انتشار تصاویر خصوصی در دام پلیس فتا گرفتار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..