تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




كلید گشایش تمام كارها، تقواست/ با بیماری عدم باور مدیران برای اجرای اسناد بالادستی مقابله كنیم

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس، كلید گشایش تمام كارها را تقوا دانست و گفت: كار امروز ما در بحث تربیت بدون تقوا عملیاتی نمی‌شود.

كلید گشایش تمام كارها، تقواست/ با بیماری عدم باور مدیران برای اجرای اسناد بالادستی مقابله كنیم

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس عصر دیروز، 24 خردادماه در جلسه بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور جمعی از فرهنگیان در شیراز با تأكید بر اینكه كلید گشایش در تمام كارها تقواست، گفت: كار امروز ما در بحث تربیت بدون تقوا عملیاتی نمی‌شود و هر چه می‌خواهیم به قوت مباحث نظری خود تکیه کنیم، لازم است اما کافی نیست لذا اگر می‌خواهیم این اسناد اجرایی شود باید در عمل تقوا را داشته باشیم زیرا وقتی تقوا نیست از همین الان آن مورد را ضایع شده حساب کنید که زحمت کشیدید اما به نتیجه نرسیده است.

انتقاد از عدم اجرای اسناد بالا دستی نظام اسلامی
وی به سند اسناد بالادستی نظام اسلامی اشاره كرد و گفت: مجموعه‌ای از اسناد در نظام اسلامی تهیه شده و از طرف مقام معظم رهبری هم اعلام می‌شود لذا باید رسمیت و اهمیت آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد اما متأسفانه چیزی که مشاهده می‌شود این است كه باور این اسناد در بدنه اجرایی ما و اینکه این‌ها باید اجرا بشود، نیست.
امام جمعه شیراز با یادآوری اینكه در باب آمایش سرزمین مباحثی مطرح شد و مقام معظم رهبری هم به آن در اسناد بالادستی اشاره کردند، گفت: یکی از مدیران میانی که جایگاه قابل توجهی هم در نظام دارد وقتی من این مسئله را مطرح کردم، گفت چه کسی می‌خواهد این منویات را اجرا کند؟!

با بیماری عدم باور مدیران برای اجرای اسناد بالادستی مقابله كنیم
وی ادامه داد: چقدر وقت همه مردم گرفته می‌شود و مشکلات حل نمی‌شود برای اینکه باور یک مدیر این است که نمی‌خواهد این فرمان اجرا شود لذا باید با این بیماری مقابله کنیم.
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه ما حرف نمی‌زنیم که حرف زیبایی زده باشیم بلکه حرف می‌زنیم که اجرا شود و جامعه متحول شود، گفت: اگر با این باور کسی سراغ این اسناد بالادستی نیاید صرفاً نوشته می‌شود و فقط در کتاب‌ها می‌ماند اما اگر می‌خواهید که این اسناد اجرایی شود باید باور کنیم که این‌ها حق است و خدا از ما می‌خواهد که اینکارها را انجام دهیم.

آقازادگی به معنی سوءاستفاده نیست
نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار كرد: بسیاری از این نوع نگاهی که ما در بزرگسالی داریم از سنین کودکی در محیط های آموزشی شکل گرفته است مثلاً در نمره دادن طوری رفتار کرده‌ایم که گاهی می‌گویند این نمره، درست نیست و استاد آن را الکی داده است و اكنون هم ما هر مقرراتی در نظام‌های موجود ایجاد می‌کنیم، ممکن است برخی بگویند مهم نیست. نمره تابع دانش است می‌خواهد نشان دهد چقدر یک فرد دانش و آگاهی دارد نه اینکه چقدر شرافت نسبی دارد و این یک اشتباه است و علت بسیاری از سوء استفاده‌ها در جامعه ما همین مسائل است که مثلاً فردی می‌گوید من آقازاده هستم پس می‌توانم قانون را اجرا نکنم! بله جای شما بر سر ما اما آقازادگی به معنی سوءاستفاده نیست.
آیت‌الله دژكام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق آیین حق و حقیقت، خوبان را دوست داریم، اما نباید حرف‌هایی بزنیم که خودمان در قافیه آن دچار مشكل شویم.
وی افزود: یعنی من مدعی هیچکدام از این مقاماتی که در وصف بنده گفتند نیستم اما همه آن خوبی‌ها را دوست دارم و امیدوار هستیم که خداوند هم ما را از این خوبی‌ها بهره‌مند كند و دست خالی از این دنیا نرویم.
انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «كلید گشایش تمام كارها، تقواست/ با بیماری عدم باور مدیران برای اجرای اسناد بالادستی مقابله كنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..