تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸؛ علیرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد

 دو لژیونر ملی پوش کشورمان در دیدار نخست برابر مراکش وظیفه سنگینی بر عهده داشته و انتظارات کادر فنی و هواداران تیم ملی از آنها بسیار بالاست.

به گزارش شما نیوز ، علیرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد دو ملی پوش و لژیونر تیم ملی، هر دو در لیگ فوتبال هلند مشغول بازی هستند؛ البته احتمال آنکه جهانبخش فصل آینده را هم در هلند باشد، خیلی کم است. دو بازیکنی که نقش تعیین کننده ای در نتایج تیم ملی در روسیه خواهند داشت. این دو در پی ماجراجویی دیگری در جام جهانی هستند تا در عرصه جهانی هم بتوانند کارهای بزرگی برای تیم ملی انجام دهند.

رضا قوچان نژاد که متولد مشهد است، در کودکی به همراه خانواده به کشور هلند مهاجرت کرد و از دوران نوجوانی فوتبال را در این کشور آغاز کرد. وی در سال ۲۰۰۵ فوتبال حرفه ای خود را از باشگاه هیرنفین هلند آغاز کرد و چهار فصل در این تیم توپ زد. ایگلز و کمبور تیم های بعدی رضا قوچان نژاد بودند که تا سال ۲۰۱۱ برای این دو باشگاه بازی کرد. قوچان نژاد در تیم کمبور رکورد بسیار جالبی هم دارد که در یکی از بازی های تیمش، تنها ۹ ثانیه پس از ورود به زمین، گلزنی کرد. این مهاجم ۳۰ ساله در تابستان ۲۰۱۱ به لیگ فوتبال بلژیک رفت تا برای باشگاه سنت ترویدن بازی کند. پس از دو فصل حضور در این تیم، قوچان نژاد به استاندارد لیژ بلژیک پیوست و یک فصل را هم در این تیم سپری کرد. لیگ برتر انگلیس مقصد بعدی قوچان نژاد بود و وی به چارلتون رفت که در این تیم دو سال حضور داشت. پس از چارلتون، در تصمیمی عجیب و با یک قرارداد قرضی به تیم الکویت کویت رفت و پس از آن هم مدتی به صورت قرضی برای الوکره قطر بازی کرد. در سال ۲۰۱۶، قوچان نژاد بار دیگر به لیگ هلند و اولین تیم حرفه ای خود یعنی هیرنفین بازگشت.

قوچان نژاد یکی از بازیکنانی بود که در تمامی رده های پایه تیم ملی هلند بازی کرد اما فقط یک گل در تیم های پایه هلند به ثمر رساند. در سال ۲۰۱۱، کارلوس کی روش تصمیم گرفت از وی در تیم ملی ایران استفاده کند و به همین خاطر از او دعوت کرد تا به تیم ملی بپیوندد. قوچان نژاد اولین بازی ملی خود را برابر کره جنوبی در تهران انجام داد، اما در سومین بازی ملی برابر لبنان بود که پایش به گلزنی باز شد و دو گل برای تیم ملی زد. این مهاجم ملی پوش در سه دیدار آخر تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ گل های حساسی به ثمر رساند. بدون شک مهم ترین گل ملی قوچان نژاد در دیدار برگشت برابر کره جنوبی در اولسان بود که با تک گل او تیم ملی به پیروزی رسید و به طور مستقیم به جام جهانی صعود کرد. وی زننده تک گل تیم ملی کشورمان در جام جهانی قبلی بود. قوچان نژاد تا کنون ۴۲ بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرده و ۱۷ بار هم گلزنی کرده است.

۷ سال پیش، در دیدار تیم های مس کرمان و داماش گیلان، مهدی دینورزاده مربی تیم شمالی کشورمان بازیکنی را به میدان فرستاد که تنها ۱۷ سال داشت. مهاجم جوان و آینده دار داماش، گرچه تا هفته بیستم برای تیمش گل نزد، اما سبک بازی و نقش تأثیرگذارش در زمین باعث شد تا مربیان بعدی داماش هم از این بازیکن در ترکیب تیم شان استفاده کنند. جهانبخش در فصل دوم حضورش در داماش گیلان دیگر به یک مهره تعیین کننده و بدون جانشین بدل شده بود و بازی های بسیار خوبی را برای تیمش انجام داد. جهانبخش اهداف بزرگی در سر داشت و به همین خاطر به پیشنهادات تیم های بزرگ پایتخت جواب رد داد و با دریافت مبالغی کمتر راهی کشور هلند شد. در خرداد سال ۱۳۹۲، جهانبخش به تیم ان.ای.سی هلند پیوست. بازی های خوب و نمایش درخشان این وینگر جوان، مسئولان تیم آلکمار هلند را به فکر انداخت تا او را جذب کنند. در تابستان سال ۲۰۱۵ بود که این بازیکن ۲۴ ساله به تیم آلکمار رفت و در سه فصل اخیر، مدام در مسیر پیشرفت گام برداشته و بازی به بازی، کیفیت فنی بهتری را از خود نشان داد. اوج کار علیرضا جهانبخش در فصل گذشته بود؛ او با وجودی که در پست مهاجم نوک بازی نمی کند و بیشتر از او به عنوان یک وینگر انتظار می رود تا پاس گل بدهد، اما در پایان فصل فوتبال هلند توانست به عنوان اولین بازیکن آسیایی در یکی از لیگ های معتبر کشورهای اروپایی به عنوان آقای گلی دست یابد. درخشش فراتر از حد انتظار این ملی پوش ایرانی سبب شده تا پیشنهادهای مختلفی از باشگاه های معتبر اروپایی به دست او برسد، اما خود جهانبخش تصمیم گیری و هرگونه صحبت درباره تیم آینده اش را به بعد از جام جهانی موکول کرده است.

جهانبخش در آستانه حضور در دومین جام جهانی خود قرار دارد؛ وی در جام جهانی قبلی در کشور برزیل در هر سه بازی به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمد. علیرضا که سابقه بازی و گلزنی در هر دو تیم زیر ۲۰ و زیر ۲۳ سال ایران را دارد، برای اولین بار توسط کی روش به تیم ملی دعوت شد و در سال ۲۰۱۳ اولین بازی ملی خود را انجام داد. وی در دیدار برابر تایلند در چارچوب رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا اولین گل ملی خود را به ثمر رساند. علیرضا جهانبخش در رقابت های مرحله اول و دوم انتخابی جام جهانی روسیه، در مجموع ۱۴ بار برای ایران به میدان رفت و دو گل هم به ثمر رساند. بازیکن جوان ۲۴ ساله کشورمان در حال حاضر ۳۸ بازی ملی انجام داده و ۴ بار هم در نقش یک گلزن ظاهر شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸؛ علیرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..