اینستاگرامی ها

پکیج تبلیغاتی

اطلاعــیه پرتال تفریحی خبری نیوزس در جهت ثبت در س


مطالب مهم

»اخبار سپاه و داعش و سوریه » حمله مجلس » سریال عاشقانه » سریال شهرزاد » سهام عدالت » فال وطالع بینی امروز » عکس های لورفته ...

تبلیغات

سایت نیازمندی های بازارچه 96




چگونه بعد از ماه رمضان به تناسب اندام برسیم؟

چگونه بعد از ماه رمضان  به اندامی مناسب برسیم؟پیام فرح بخش متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نحوه تغذیه مناسب پس از ماه رمضان، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه رمضان افراد از 2 وعده غذایی در  افطار و سحر استفاده می‌کردند در نتیجه حجم غذای مصرفی در این مدت کم بوده است لذا بعد از ماه رمضان نباید به یکبار از حجم غذای زیاد استفاده کنند و همچنان تا مدتی پس از این ماه حجم غذایشان کم باشد.

بیشتر بخوانید: فرمولی معجزه آسا برای کاهش اشتها و لاغری سریع+ اینفوگرافی

استفاده از سبزیحات و میوه جات را فراموش نکنید

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه افراد بعد از ماه رمضان استفاده از میان وعده را در طول روز فراموش نکنند، بیان کرد: استفاده از میان وعده‌هایی مانند میوه، سبزیجات و مواد فیبردار برای افراد بسیار مهم است؛ به دلیل اینکه افراد در ماه رمضان در وعده سحر غذا میل می‌‌کردند لذا ممکن است بعد از ماه رمضان در این ساعت احساس گرسنگی کرده و به دلیل ضعف از خواب بیدار شوند که می توانند در این زمان مقداری میوه  یا یک لقمه کوچکی غذا مصرف کنند.

فرح بخش ادامه داد: ممکن است افراد بعد از ماه رمضان در وعده ناهار احساس گرسنگی نکنند و  در زمان افطار حجم زیادی غذا میل کنند، لذا توصیه می‌شود رژیم غذایی خود را به حالت قبل برگردانند و تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهند و در زمان استفاده حجم غذایی را کم کنند.

فست فودها را به رژیم غذایی خود باز نگردانید

وی تشریح کرد: احتمال اضافه وزن افراد پس از ماه رمضان  وجود دارد بر این اساس اگر رژیم غذایی  گذشته را ادامه دهند، همچنین غذاهای ادویه‌دار، چرب و سرخ شده را کمتر مصرف کنند و غذاهای آب پز و ترجیحا کم روغن را جایگزین آن کنند چرا که یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی مصرف این گونه غذاها ست که به صورت سوء تغذیه و سوء هاضمه در فرد بروز می‌کند.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن بدون دارو / راه های آسان برای لاغر شدن

ورزش در طول روز  را فراموش نکنید

این متخصص تغذیه ادامه داد: افراد در ماه رمضان به دلیل اینکه فعالیت خود را کم کرده‌ بودند می‌توانند فعالیت گذشته خود را بعد از ماه رمضان ادامه دهند، لذا 30 الی 45 دقیقه ورزش کردن در طول روز  را فراموش نکنند تا وزن خود را متعادل نگه دارند.

فرح بخش در پایان یاد آور شد: در رژیم غذایی  پس از ماه رمضان همچنان مصرف نمک، قند و چربی کاهش یابد  و غذاهای فست فود، کنسروجات و همچنین نوشابه‌های گازدار از رژیم غذایی  حذف شود در عوض  به جای آن ها غذاهای سالم و طبیعی  در برنامه غذایی قرار گیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه بعد از ماه رمضان به تناسب اندام برسیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..