تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علل ابتلا به بی‌اختیاری ادرار

به گزارش شما نیوز ، right;">خبرگزاری ایسنا: یک متخصص طب اورژانس با بیان اینکه الکل، افزایش حجم مایعات بدن، کافئین، نوشابه‌های گازدار، چای و موارد مشابه، بعضی از داروها مانند داروهای قلبی و آرام بخش‌ها، عفونت ادراری و یبوست از علل موقت بی‌اختیاری ادرار شناخته می‌شوند،اظهارکرد: حاملگی و زایمان، تغییرات متعاقب افزایش سن در بدن، ابتلا به بیماری‌های پروستات و سنگ مثانه و برداشتن رحم از جمله علل دائمی بروز این بیماری هستند.

دکتر غلامرضا معصومی در گفت‌وگویی درباره بیماری بی‌اختیاری ادرار گفت: بی‌اختیاری ادرار یک بیماری است که به دنبال از دست رفتن قدرت کنترلی مثانه ظاهر می‌شود. این بیماری از دفع چند قطره ادرار در زمان سرفه و عطسه تا عدم کنترل ادرار قبل از رسیدن به توالت در افراد مختلف، متفاوت است. این مشکل در زنان سالمند، دارای وزن زیاد و سیگاری شایع‌تر است.

معصومی ادامه داد: در بعضی مواقع فرد می‌تواند شرایط این بیماری را تحمل کند اما توصیه می شود در مواردی مانند زمانی که این بیماری بر کیفیت زندگی فرد و فعالیت‌های روزمره او تاثیر می‌گذارد و در مواقعی که نشانه‌ای از ابتلا به یک بیماری زمینه‌ای و خون در ادرار وجود دارد، بیمار به پزشک مراجعه کند.

این متخصص طب اورژانس افزود: درمان‌هایی چون ارائه تکنیک‌های رفتاری مانند تمرین مثانه، ادرار کردن بر اساس ساعت تنظیم شده نه بر اساس نیاز، کنترل رژیم غذایی، مصرف مایعات و تکنیک‌های فیزیکی مانند نرمشهای تقویتی برای عضلات لگن و استفاده از محرک‌های الکتریکی به این بیماران ارائه می‌شود همچنین در بعضی موارد تجویز داروها، دستگاه‌های خاص و اقدامات جراحی نیز برای درمان بی‌اختیاری ادرار استفاده می‌شود.

معصومی با بیان اینکه مراقبت از پوست در این بیماران امری ضروری است، اظهار کرد: برای تمیز کردن پوست باید از لیف حمام استفاده کرد. همچنین پوست ناحیه تناسلی باید در جریان هوا خشک شود و از شست‌وشوی مکرر ناحیه تناسلی پرهیز کرد؛ چرا که ممکن است احتمال ابتلا به عفونت افزایش یابد. همچنین استفاده از کرم و ژل‌های مخصوص که توسط پزشک تجویز می‌شود نیز پیشنهاد می‌شود. در عین حال روشن بودن مسیر توالت در طول شب، باز گذاشتن در ورودی توالت و قرار دادن لگن در کنار تخت خواب از رخداد احتمالی حودادثی همچون سقوط بیمار جلوگیری خواهد کرد.

وی در پایان گفت: کنترل وزن، استفاده نکردن از دخانیات، خودداری از مصرف مصرف محرک‌های مثانه مانند نوشابه و چای، نرمش‌های خاص زمان بارداری، رژیم غذایی با فیبر زیاد و ورزش کردن برای بهبود شرایط موجود توصیه می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علل ابتلا به بی‌اختیاری ادرار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..