تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اوج گرفتن آسمان‌خراش‌گونه قیمت بیت‌کوین کلاهبرداری تعمدی بوده است

به گزارش شما نیوز ، به نقل از راشاتودی، طبق تحقیقات جدید پروفسور مالی دانشگاه تگزاس، جان گریفین، رشد رکوردی قیمت بیت‌کوین در سال گذشته، در واقع یک دست‌کاری هماهنگ شده بازار بود.

گریفین که در شناسایی کلاهبرداری‌های مالی، ۱۰ سال تجربه دارد، میلیون‌ها تراکنش صورت گرفته در بورس ارز دیجیتال بیت‌فینِکس را مورد بررسی قرار داد. او در مقاله خود می‌گوید: از ارز دیجیتال «تِتِر»، که قیمت آن در برابر دلار ثابت است، برای خرید بیت‌کوین، در مواقعی که قیمت آن در حال افت بوده، استفاده شده است تا به این ترتیب، کمک شود قیمت‌ها به صورت مصنوعی بالا بروند و تحولات قیمت را دست‌کاری کرده‌اند.

کلاهبرداری و دستکاری قیمت‌ها، اغلب از خود، ردپایی در داده‌ها به جا می‌گذارند و این خیلی خوب است که ما می‌توانیم از تکنولوژی بلاک‌چِین برای ردیابی این موارد استفاده کنیم. هر موقع که قیمت بیت‌کوین در حال افت بوده است، از تتر برای خرید آن و در نتیجه بالا بردن قیمت برترین ارز دیجیتال، استفاده شده است.

گریفین گفت: افراد خاصی با این کار، یک پشتیبانی قیمت برای بیت‌کوین فراهم کرده‌اند و در طول دوره‌ای که ما مورد مطالعه قرار دادیم، این کار تاثیر قیمتی عظیمی داشته است.

او ادامه داد: تحقیقات ما نشان می‌دهد، افراد پیچیده‌ و مرموزی وجود دارند که از منافع و علایق سرمایه‌گذاران، به سود خود بهره‌برداری می‌کنند.

بیت‌کوین سال ۲۰۱۷ خود را با قیمت زیر ۱۰۰۰ دلار آغاز کرد و در مقطعی، قیمت آن تا ۲۰۰۰۰ دلار هم بالارفت. در حال حاضر هم، قیمت بیت‌کوین نزدیک به رقم ۶۰۰۰ دلار است.

تِتِر یازدهمین ارز دیجیتال بزرگ جهان از لحاظ سرمایه بازار بوده و قیمت آن با دلار ثابت شده است. انتقاداتی در مورد تتر وجود دارد مبنی بر این که صاحبان آن، ارز لازم برای پشتوانه بازار ۲.۵ میلیارد دلاری آن را ندارند.

مدیر اجرایی ارشد بیت‌فینکس، جی وندرولده، در گفتگو با سی‌ان‌بی‌سی، دست داشتن بورس بیت‌فینکس یا ارز دیجیتال تتر را در هرگونه کلاهبرداری یا دستکاری قیمت بازار، رد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اوج گرفتن آسمان‌خراش‌گونه قیمت بیت‌کوین کلاهبرداری تعمدی بوده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..