تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آب رفتن هر روزه طلب شهرداری از دولت/ بذل و بخشش از جیب شهروندان تهرانی

مطالبات شهروندان تهرانی از دولت در حالی روز به روز آب می رود که آخرین رقم بدهی دولت به شهرداری 5 هزار میلیارد تومان اعلام شده و درستی این رقم هم همچنان در دست بررسی کمیته های مشترک است.

به گزارش صدخبربدهی دولت به شهرداری تهران موضوعی است که طی 14 سال گذشته بارها از سوی شهرداران تهران مطرح شده، اما هیچگاه وصول نشده است.

عدم وصول این مطالبات در دوران شهرداری قالیباف باعث شد هر روز بر میزان بدهی‌های دولت به شهرداری افزوده شود و اکنون انباشت این بدهی‌ها سبب شده که در حال حاضر رقم مشخصی از میزان بدهی‌های دولت به شهرداری موجود نباشد.

در این شرایط مدیریت جدید شهری مبلغی را مدعی شده که حدود 3 برابر کمتر از مبلغ مورد ادعای مدیریت سابق شهری است و این مبلغ هم خود در حال بررسی است و احتمال دارد بعد از بررسی‌ها آب رود.

دولت بدهی 14 هزار و 500 میلیاردی به شهرداری را قبول کرد

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران  با اشاره به ابهامات موجود در میزان بدهی دولت به شهرداری گفت: در دوره‌ای که من مسئولیت داشتم، نامه‌ای را در این خصوص به رئیس جمهور نوشتیم و او موضوع را به جهانگیری ارجاع داد و سپس جهانگیری به وزیر دارایی دستور داد که موضوع بررسی و اقدامات لازم در این باره انجام شود.

بدهی های دولت به شهرداری 10 هزار میلیارد تومان آب رفت/ رقم دقیق همچنان در دست بررسی

وی با تأکید بر اینکه شهرداری در آن زمان ادعا داشت که میزان بدهی دولت به شهرداری 18 هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: پس از دستور جهانگیری به وزیر دارایی، یک کمیسیون مشترک از معاون وزیر دارایی و معاون مالی شهرداری‌ تهران تشکیل شد تا بر سر رقم درست بدهی‌ها به یک نتیجه مشترک برسند.

چمران افزود: در نهایت پس از بررسی‌ها آن‌ها بر سر مبلغ 14 هزار و 500 میلیارد تومان به اشتراک رسیدند.

رئیس سابق شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مبلغ 14 هزار و 500 میلیارد تومان رقمی بود که دولت مکلف به پرداخت آن شد،گفت: طرح موضوعی تحت این عنوان که دولت صرفا مجاز به پرداخت بوده، صحیح نیست، زیرا دولت موظف و مکلف به پرداخت بوده است.

وی با بیان اینکه یک بخشی از بدهی‌ها توسط مجلس تصویب شده بود که باید برای مترو پرداخت شود، خاطرنشان کرد: نیمی از هزینه‌های مترو بر عهده دولت و نیمی دیگر بر عهده شهرداری است.

بررسی بدهی 5 هزار میلیاردی دولت به شهرداری در کمیته مشترک

اما از سویی دیگر مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای پنجم  گفت: اگرچه قالیباف مطالبات شهرداری از دولت را بیش از 15 هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود، اما بررسی‌ها نشان داد بیش از 8 هزار میلیارد تومانی که قالیباف اعلام کرده بود، مبلغی است که دولت صرفا مجاز به پرداخت آن بوده است و در قانون هم آمده که دولت مجاز است سهم 50 درصدی از ساخت ایستگاه‌های مترو و تجهیز آن را بپردازد، لذا تخصیص آن در بودجه‌های سنواتی دولت الزامی نداشته و پیش بینی هم نشده بود.

بدهی های دولت به شهرداری 10 هزار میلیارد تومان آب رفت/ رقم دقیق همچنان در دست بررسی

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: 2 هزار میلیارد تومان دیگر هم جزء مطالباتی است که صرفا ادعا شده و هیچ پشتوانه‌ای ندارد.

فراهانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مطالبات شهرداری از دولت که شامل سپرده‌ها و حساب‌های دریافتی شهرداری است، مبلغی حدود 5 هزار میلیارد تومان است که این هم به تأیید دولت نرسیده است.

وی افزود: به تازگی کمیته مشترکی با حضور نمایندگان شهرداری تهران و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده تا فرآیند حسابرسی مطالبات شهرداری از دولت را انجام دهند و به نظر ما در حال حاضر فقط می‌توان در خصوص همین 5 هزار میلیارد تومان ادعای طلب کرد که دولت نسبت به پرداخت آن وظیفه دارد.

بدهی دولت به شهرداری صفر می شود؟

طی بررسی‌های صورت گرفته بین نمایندگان شهرداری و دولت، ابتدا مطالبات شهرداری از دولت  از 15 هزار میلیارد تومان به 7 هزار میلیارد تومان سقوط کرده و سپس به  5 هزار میلیارد تومان رسیده است. این 5 هزار میلیارد تومان هم در حال بررسی است و معلوم نیست که در پایان چه مقدار از آن به دلیل بهانه‌های واهی نظیر گرمی هوا، آب شود.

در مجموع آنچه که مسلم است، یک دست بودن شورای شهر و دولت نتوانسته مطالبات شهروندان تهرانی از دولت را وصول کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آب رفتن هر روزه طلب شهرداری از دولت/ بذل و بخشش از جیب شهروندان تهرانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..