تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انباری ها را پی عتیقه بگردید

گلدانی که در اتاق زیرشیروانی یک خانه فرانسوی پیدا شده بود در یک حراجی به قیمت بیش از ۱۹ میلیون دلار به فروش رفت.

این گلدان که متعلق به قرن ۱۸ میلادی امپراتوری چین است در رقابتی داغ در حراجی ساتبی که ۲۵ دقیقه به طول انجامید، در نهایت به قیمت بالای ۱۶.۲ میلیون یورو (بالغ بر ۱۹ میلیون دلار) به فروش رفت. 

این گلدان زیبا که در اتاق زیر شیروانی یک خانه در فرانسه پیدا شده، درون جعبه کفش برای فروش به حراجی ساتبی پاریس آورده شده بود و در انتها رکورد تمام آثار هنری چینی که تاکنون در حراجی های فرانسه فروخته شده را به نام خود ثبت کرد. 

«هنری هاوارد» رییس بخش هنرهای آسیا، اروپا و آمریکای خانه حراج ساتبی در این باره توضیح داد: "هنر چینی در طول قرن ها همواره مورد تمجید اروپایی ها بوده و به گردآوری آن مشغول بودند اما ارزش برخی از این آثار گاهی در طول زمان از دست رفته است. با توجه به علاقه بسیار فراوان مجموعه داران کنونی به هنر چینی، وقت آن است که انباری ها و اتاق های زیر شیروانی خود را جستجو کنید و چیزهایی را که پیدا می کنید نزد ما بیاورید!

روی این گلدان که از جنس چینی ساخته شده تصویری از یک منظره با آهو و درختان کاج طراحی شده که همگی نمادی از سلامت و طول عمر هستند. این گلدان یادگاری از امپراتور «چیان لونگ» ششمین امپراتور دودمان چینگ (۱۷۳۵-۱۷۹۶) است که بر کل چین فرماندهی می کرد و در نوع خود اثری بی نظیر است. 

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انباری ها را پی عتیقه بگردید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..