تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه اندازی ۵۹ اقامتگاه بوم گردی / برگزاری جشنواره ملی آش

۵۹ اقامتگاه بوم گردی در زنجان راه اندازی شده استبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ یحیی رحمتی امروز در کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه برای ۳۰ باب از این اقامتگاه در سال گذشته پروانه بهره برداری صادر شد، افزود: ۲۹ پروانه نیز در سال جاری محقق شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: توسعه اقامتگاه‌های بوم گری یکی از سیاست‌های حوزه گردشگری زنجان است و تاکنون ۵۹ اقامتگاه بوم گردی در زنجان راه اندازی شده است.

رحمتی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه بوم گردی استان با دفتر امور روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و میراث فرهنگی زنجان منعقد شد و بر اساس این تفاهم نامه ۱۵۰ میلیون ریال برای پنج متقاضی ارائه شده است.

برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی

رحمتی از برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی در ۲۲ مردادماه امسال در زنجان خبر داد و گفت: جشنواره ملی آش ایرانی، امسال نیز همانند ادوار گذشته با قوت برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: جشنواره ملی آش ایرانی امسال از ۲۲ تا ۲۶ مرداد در زنجان برگزار می‌شود و طبق روال هر ساله همزمان با آن نمایشگاه ملی صنایع‌دستی برپا خواهد شد.

رحمتی با اشاره به اینکه تجربه برگزاری بیش از یک دهه جشنواره ملی آش ایرانی، زنجان را به یکی از استان‌های برند در برگزاری جشنواره‌های حوزه غذا در کشور تبدیل کرده است، ادامه داد: آمار حاکی از آن است که استان زنجان در حوزه برگزاری جشنواره‌های مختلف، پیشرو بوده و آخرین جشنواره برگزار شده غذای اکو بود که با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه هر نوع فعالیت در حوزه گردشگری باید به تصویب این کارگروه برسد، گفت: نمایشگاه صنایع دستی زنجان که همزمان با جشنواره آش برگزار می‌شود، از نظر وسعت و تعداد غرفه‌ها رتبه دوم را در کشور دارد.

رحمتی با یادآوری اینکه امسال نیز در کنار برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی، شاهد برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در جوار غرفه‌های آش خواهیم بود، تصریح کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی استان زنجان که همزمان با جشنواره ملی آش ایرانی برگزار می‌شود، از نظر وسعت و تعداد غرفه‌ها رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: زنجان استانی است که در کشور بیشترین رویداد‌های گردشگری را برگزار می‌کند و برخی از این جشنواره‌ها به عنوان برند شناخته شده اند.

رحمتی با بیان اینکه زنجان استانی است که در کشور بیشترین رویداد‌های گردشگری را برگزار می‌کند و برخی از این جشنواره‌ها به عنوان برند شناخته شده اند، افزود: جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره منطقه‌ای سفره ایرانی- فرهنگی گردشگری، روستا، ترش و شیرین، انگور، طبخ ماهی، سیر، زیتون از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است.

انتهای پیام/ف




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه اندازی ۵۹ اقامتگاه بوم گردی / برگزاری جشنواره ملی آش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..