تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود در زمینه «قارچ‌های پوستی» را اینجا بخوانید/ بخش دوم

پاسخ سوالات خود در زمینه «قارچ‌های پوستی» را اینجا بخوانید/ بخش دومبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات شما در زمینه قارچ‌های پوستی را علی صادقی نیا متخصص پوست و مو  پاسخ داد.

سوال: آیا برای درمان پوسته ریزی سر و صورت راهکاری وجود دارد؟

جواب: برای جلوگیری از پوسته ریزی سر باید از شامپوهای ضد شوره و برای جلوگیری از پوسته شدن دست از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

سوال: مدتی است که روی رانم  ناحیه قرمز رنگی شبیه نوعی قارچ به وجود آمده، این ناحیه کوچک است و به ندرت ایجاد خارش می‌کند همچنین روی آن پای دیگر هم درست قرینه همان نقطه یک لکه تشکیل شده است، علت چیست و آیا درمانی دارد؟

جواب: ممکن است بیماری قارچی، اگزما یا درماتیت باشد، حتما به پزشک مراجعه کنید تا بتوان با معاینات دقیق آن را تشخیص داد.

سوال: 2 طرف بینی قرمز شده و شروع به خارش می‌کند، آیا این بیماری قارچی است؟ با پماد میسولونون درمان موقت شد ولی مجددا بعد از چند روز قرمز و شروع به خارش می‌کند و اگر این پماد را استفاده نکنم تمام صورت قرمز می‌شود، علت چیست؟

جواب: ممکن است بیماری درماتیت سبورئیک باشد، بیماری قارچی و بیماری عودکننده‌ای نیست و بیماری مزمنی محسوب می شود؛ ازکرم کتوکونازول صبح و شب روی ضایعه بمالید.

سوال: حدود 2 سال است دچار اگزما هستم، پس از مراجعه به پزشک داروهای ساخته شده را استفاده کردم که پس از مدتی خوب شد اما در جای دیگری از بدنم این لکه ها پیدا می‌شود که داروی ساختنی فقط از التهاب آن کم می‌کند، آیا درمانی دارد؟ 

قرص و کپسول به طور خودسرانه استفاده نشود

جواب: برای کنترل اگزما از تماس ماده حساسیت‌زا با دست خودداری کرده و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، لوسیون بعد از حمام فراموش نشود تا پوست مرطوب بماند، صابون طبی و پن‌ها ترکیبات متفاوت و مناسبی دارند که می توانید از آنها استفاده کنید، لباس نخی بپوشید و از مواد آرایشی و لاک ناخن کمتر استفاده شود.

سوال: در ناخن انگشت شست دست حالت خوردگی ایجاد و به دو نیم تقسیم شده است، چند ماه قرص و کپسول‌های ضد قارچ استفاده کردم که درمان نشد، حال چه کنم؟

جواب: ممکن  است علت آن کمبود تغذیه باشد، قرص و کپسول به طور خودسرانه استفاده نشود حتما برای معاینات دقیق نزد پزشک بروید.

سوال: هر 6 ماه یک بار دچار عارضه قارچ پوستی به رنگ قهوه ای مایل به قرمز به‌خصوص در ناحیه گردن می‌شوم که با مراجعه به پزشک و تجویز صابون گوگرد و کرم موضعی کتوکونازول و کلوتریمازول درمان شد که همراه با سوزش پوست است، آیا راه درمانی دارد؟

جواب: شامپوی کتوکونازول هر 2 هفته یکبار روی بدن خود بمالید، زمانی که شامپو کف کرد 5 دقیقه آن کف روی بدن بماند.

سوال: یک ماه است که روی ساق دست راستم یه لکه قرمز کوچک بوجود آمده است، هیچ خارش و پوسته پوسته شدن هم ندارد، علت چیست؟

جواب: می تواند بیماری قارچی، اگزما یا درماتیت سبورئیک باشد، اگر ضایعه حاشیه فعال دارد باید حتما آزمایش قارچ دهید و به معاینات دقیقی نیاز دارید.

سوال: هر سال زمان شروع گرما در بدنم لکه‌های قهوه‌ای شبیه قارچ به وجود می‌آید که گاهی خارش شدید دارد چه کار کنم؟

جواب: شامپو کتوکونازول و کرم کلوتریمازول هر 2 هفته یکبار استفاده شود، اما برای معاینات دقیق تر باید به پزشک مراجعه کنید.

سوال: چند سالی است که سر و صورتم شوره می‌زند، به پزشک مراجعه کردم گفتن سبوره است از شامپوها و داروهای ترکیبی استفاده کردم که کمی بهتر شد، آیا راه درمانی دیگری دارد؟

جواب: درمان قطعی ندارد اما با افزایش سن کمتر می‌شود لذا باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید و پوست خود را مرطوب نگه دارید.

سوال: باردار هستم و روی پوست گردنم چند لک ایجاد شده که رنگ آن از رنگ پوستم کمرنگ‌تر و دقیقا شبیه به قارچ‌ است، خارش ندارد و پوست پوست نمی‌شود، درمان آن چگونه است؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود در زمینه «قارچ‌های پوستی» را اینجا بخوانید/ بخش دوم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..