تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیوگرافی السا فیروز آذر بازیگر معرو ایرانی +همسر و زندگی خصوصی

بیوگرافی السا فیروز آذر بازیگر معرو ایرانی +همسر و زندگی خصوصی بیوگرافی السا فیروز آذر +همسر و زندگی خصوصی 

السا فیروز آذر بازیگر جوان و مستعد سینما است، او در حیقیت خواهر زاده ي خانم تهمینه میلانی کارگردان به نام سینماست. از آخرین کارهای خانم فیرئز آذر میتوان فیلم سینمایی ملی و راه هاي نرفته اش را نام برد که دراین فیلم درکنار ماهور الوند و و میلاد کی مرام بازی کرد. شروع کارش با آثار خاله نویسنده و کارگردانش تهمینه میلانی بود.

این شروع بر میگردد به سال‌ها قبل، وقتی که او کودک بود.اما بعد از فیلم «کاکادو» خانم میلانی برایش شرط گذاشت که دیگر بازی نکند و به فکر درس خواندن و تحصیل در زمینه سینما باشد. حتی به او قول داد در صورتی که اینکار را بکند، بعد از تحصیلاتش یک نقش اساسی به او خواهد داد.

خاله خوش قول بودو السای جوان در «زن زیادی» او یک نقش خوب داشت و بعد ازآن در همه ی آثار او حضور داشت. از جمله همین ملی و راه هاي نرفته اش که اینروزها اکران شده و مورد توجه قرار گرفته است.

السا فيروز آذر زادۀ 25 شهریور ،سال 1362 در شهر تهران است. وي فارغ التحصيل رشته معماری ازدانشگاه آزاد است.

بیوگرافی السا فیروز آذر بازیگر معرو ایرانی +همسر و زندگی خصوصی

خانم فیروز آذر از خودتان و تجربه هاي تان بگویید؛ چگونه جذب دنیای بازیگری شدید و جرقه اینکار از کجا زده شد؟

– از کودکی بطور ناخواسته وارد فیلمهای خاله ام شدم و بعد، سر فیلم «کاکادو» که نخستین نقش اصلی ام را داشتم، خانم میلانی به من گفتند که دیگر، تا دانشگاه نرفتی کار نکن. آن زمان پیشنهادهای زیادی برای کار در ژانر کودک داشتم اما ایشان گفتند کار نکن و همچنین گفتند بعد از تمام شدن درس ات یک نقش خوب به تو می‌دهم. دلیلش هم این بود که ایشان می‌گفتند اگر دائم بخواهی کار کنی از درس خواندن فاصله می‌گیری.

در آن زمان که من هشت، نه ساله بودم درک درستی از کار بازیگری و این‌که آیا اینکار را دوست دارم یا نه، نداشتم. بعد خیلی برایم جالب بود که خانم میلانی به قولی که داده بودند عمل کردند و ترم اول دانشگاه بودم که نقش مکمل زن زیادی رابه من پیشنهاد کردند و من بازی کردم که تجربه و شانس فوق العاده اي بود.

قهرمان دوران کودکی تان چه کسی بود؟

– یکی از دایی هایم که دکتر هستند و از دید من در آن دوران پسری جوان و فیلسوف بود. با من و خواهرم زبان انگلیسی کار می‌کردند و از بحث هاي روانشناسی می‌گفتند. هم از روانشناسی میگفتند هم از فلسفه و من با خودم می‌گفتم که چقدر ایشان چیزهای زیادی میداند.

بیوگرافی السا فیروز آذر بازیگر معرو ایرانی +همسر و زندگی خصوصی

یادم می‌آید خانواده ام اعتماد به نفس زیادی به من می دادند که باهوش هستم و این باور من شد که هنوز هم فکر می‌کنم که باید دانشمند شوم. بهمین خاطر است که میگویم میخواهم فروید شوم چون ایشان دانشمند مورد علاقه من هستند.

فیلمنامه نویسی را از کجا شروع کردید؟

– در مقطعی نقش هایي که به من پیشنهاد می شد را نمی پسندیدم و این باعث شد برای خودم نقش بسازم و فیلمنامه بنویسم. کم کم متوجه شدم به نویسندگی دلبستگی دارم و بعد هم عاشقش شدم. پس درسش را خواندم و آکادمیک به اینکار ادامه دادم. حالا هم چند سالی است که تدریس فیلمنامه نویسی می‌کنم.

خانم تهمینه میلانی چقدر در موفقیت شما تاثیر داشتند؟

– خیلی. آشنایی و ورود من به سینما به واسطه ایشان و کارهای ایشان بوده است. در واقع یادگیری بازیگری در سینما را مدیون خانم میلانی هستم و حتی آشنایی با سختیهای کار و مراحل گوناگون در سینمای کشور ایران.

بیوگرافی السا فیروز آذر بازیگر معرو ایرانی +همسر و زندگی خصوصی

آیا نقشی از فیلمهای خانم میلانی بوده که دوست داشتید شما بازی کنید ولی به دلایلی شخص دیگری آنرا بازی کردند؟ کمی هم از رابطه تان با خانم میلانی بگویید.

– من همه ی نقش هایي که خانم میلانی می‌نویسند را دوست دارم. مثلاً از سوپراستار که نقش اصلی آن دختری 16 ساله بود تا آتش بس 2 که باید کسی نقش اصلی آنرا ایفا میکرد که کودک 5 ساله داشت را دوست داشتم بازی کنم ولی این دوست دارم ها اصلا معقولانه نبود زیرا به سنم نمیخورد. رابطه من با ایشان آن قدر قشنگ است که اصلا دوست ندارم با پیشنهاد غیرمعقولانه لطمه اي به آن بزنم.

آیا تا به حال برای تان اتفاق افتاده که در بازیگری احساس ضعف و شکست کرده باشید؟

– بله، فکر می‌کنم در چند مرحله در سینما احساس شکست کردم. حتی در آن برهه فکر می‌کردم که همه ی چیز تمام شده است و باید دوباره شروع کنم. گفتم که من وسواس فیلمنامه اي دارم. البته خودم اصلا حس نمی‌کنم ولی نتیجه اش وسواس گونه است که در بازی نکردنم می‌بینید. اما در آن شکست ها فکر میکردم خودخواه هستم که نقش ها را قبول نمی‌کنم. 

بازیگر خارجی مورد علاقتان چه کسی هستند؟

– فقط رابرت دنیرو.

بازیگر مورد علاقه ایرانی چطور؟

– شاید بطور کلی نتوانم بگویم ولی آقای ناصر هاشمی در فیلم «برادرم خسرو» فوق العاده بودند. آقای شهاب حسینی هم که همیشه خوب هستند.

بازیگر خانم هم نام میبرید؟

– خانم هدیه تهرانی.

فکر میکنید بزرگترین اشتباه شما در زندگی تان چه چیزی بود؟

– بزرگترین اشتباهم نترس بودنم است.

بیوگرافی السا فیروز آذر بازیگر معرو ایرانی +همسر و زندگی خصوصی

«سوپراستار» «تهمینه میلانی – 1386»

نترس بودن را چرا جزو اشتباهات می‌گذارید؟

– چون باعث شده گاهی زندگی ام در خطر بیفتد. البته وقتی دچارش هستم نمی‌ترسم ولی وقتی بعد به آن موضوع فکر میکنم می‌بینم بعضی از انها خیلی خطرناک بوده اند و این از بی تجربگی است که متاسفانه بازهم پس از کسب تجربه، نمی‌ترسم.

بزرگترین آرزوی شما چیست؟

– آرزو دارم فروید بشوم. «با خنده» واقعا آرزوی من این است که وقتی مردم تئاتر و فیلمهای من را دیدند، بگویند چقدر طرز فکرش متفاوت و جالب بود. کلا جالب بودن، متفاوت دیدن را دوست دارم چون وقتی شما زیاد کتاب بخوانید، طرز فکرتان متفاوت می‌شود زیرا میبینید داستان هاي زیادی را می‌دانید و میدانید اکثر داستان ها شبیه به هم است، فقط طرز روایت کردنش فرق میکند و آن قصه را خاص میکند.

راز ازدواج نکردن السا فیروز آذر بازیگر آتش بس

السا فیروز آذر بازیگر سینما در مورد یکی از علل ازدواج نکردنش در گفت و گویی با یکی از شبکه هاي اینترنتی می‌گوید به دانشگاه رفتم و جهانم عوض شد. به مادر گفتم که میخواهم ازدواج کنم، مثلاً عاشق و معشوق بودیم. مادرهم به من گفت برو دانشگاه اگر همان‌ گونه همین حرف را می زدی ازدواج کن. السا فیروز آذر در ادامه اشاره میکند:یک سال خرده اي قبل از دانشگاه رفتن رابطه داشتیم. مادر به من گفت برو دانشگاه اگر همان‌ گونه اوکی بودی من حرف ندارم.

بیوگرافی السا فیروز آذر بازیگر معرو ایرانی +همسر و زندگی خصوصی

فیروز آذر در ادامه میگوید وقتی دانشگاه رفتم تمام طرز فکرهایم عوض شد. آدم دیگری شدم. نمی‌دانم خیلی یاغی شدم ،اصلا زندگیمو عوض کردم . من تا قبل از دانشگاه کتاب نمی خواندم و شروع کردم کتاب خواندن. توی آن سن صادق هدایت و مولانا خواندن و تجربه کسب کردم. آدم اصولا نترسی بودم و تجربه کردن را دوست داشتم.

نامزد السا فیروز آذر به او خیانت کرد

نامزدم رابه یک دلیل موجه کنار گذاشتم. در آن سن و سال وی را آزمایش کردم، آنهم سر بلند بیرون نیامد. من بسیار آدم حساسی هستم و روزی که این اتفاق افتاد با خودم گفتم من دیگر نمیگذارم این اتفاق بیفتد. هرگز و هرگز و هرگز. وی اشاره می‌کند نامزدم به من خیانت کرد و من خودم بسترش را چیدم، مثلاً از طریق آدمی وی را امتحان کردم که بعد ها فهمیدم این چه کاری است.

بیوگرافی السا فیروز آذر بازیگر معرو ایرانی +همسر و زندگی خصوصی

عکس کودکی السا فیروز آذر زندگی شخصی و هنری السا فیروز آذر

دوران کودکی به سینما علاقه مند بودم. در دوران تحصیلم از ابتدایی تا دبیرستان نیز معلمان و دوستانم تشویقم می‌کردند که بازیگر شوم. البته وجود خانم تهمینه میلانی، خاله ام درخانواده و موفقیت ایشان در زندگی شخصی و کاریشان، الگوی خوبی برایم بود. نخستین بار در سن 7 سالگی با فیلم افسانه آه و دیگه چه خبر خاله اش بازی کرد. اما به‌ صورت جدید در نخستین نقش اصلی خودرا در 9 سالگی، در فیلم کاکادو سال 1373 به کارگردانی خاله اش تهمینه میلانی تجربه کرد.

علاقه به کارگردانی

علاقه اصلی من به کارگردانی است. کارگردان شدن نوعی مدیریت است؛ دریک کار گروهی اثری را خلق می‌کنیم که بر جامعه تأثیرگذار است. امیدوارم روزی کارگردان شوم و فیلمهای اثرگذاری را تولید کنم. 

بیوگرافی السا فیروز آذر بازیگر معرو ایرانی +همسر و زندگی خصوصی

تجربه ساخت فیلم مستند

تا کنون برای رشد فرهنگ و شناخت جامعه خود ۳ فیلم کوتاه با نام هاي شوخی سال ۱۳۸۵ و تخت جمشید سال ۱۳۸۶ فیلمهای مستند و فیلم داستانی گفتم نه که نه سال ۱۳۸۷ را ساخته ام.

ورزشکار حرفه اي

من رشته ورزشي اصلی ام كاراته است و از 14 سالگی سبك كيوكوشين را دنبال کردم و كمربند مشكی دارم، بعد از دو کار آخر بازیگری ام تصميم گرفتم حرفه اي تر اين رشته را دنبال كنم، چون خيلي دوست دارم نقش يك دختر دزد و كسی كه بتواند از كاراته اش استفاده بكند و اكشن باشد را بازی كنم.

بیوگرافی السا فیروز آذر بازیگر معرو ایرانی +همسر و زندگی خصوصی

بازی چه کسانی رو قبول داری

بازی نگار جواهریان و ترانه علیدوستی را خیلی دوست دارم، همچنین بازی الناز شاكردوست را در فیلم در بین ابرها و باران كوثری در فیلم حیران را بسیار پسندیدم.

صادق هدایت و کتاب

من تا قبل از دانشگاه کتاب نمی خواندم و شروع کردم کتاب خواندن، توی آن سن صادق هدایت و مولانا خواندن و تجربه کسب کردم. آدم اصولا نترسی بودم و تجربه کردن را دوست داشتم.

بیوگرافی السا فیروز آذر بازیگر معرو ایرانی +همسر و زندگی خصوصی

کتاب دوره دبیرستان + رمان

در دبیرستان کتاب‌ هاي میلان كوندرا و هرمان هسه‌ را زیاد می‌ خواندم و توانستم ل به‌ لای این نثرها، نثر خودم را پیدا كنم، رمان محبوب من، شوخی، میلان كوند‌را و آهستگی هست

فیلمهای سینمایی

– افسانه آه – ۱۳۶۹ – تهمینه میلانی
– دیگه چه خبر ؟! – ۱۳۷۰ – تهمینه میلانی
– کاکادو – ۱۳۷۱ – تهمینه میلانی
– زن زیادی – ۱۳۸۳ – تهمینه میلانی
– تقاطع – ۱۳۸۴ – ابوالحسن داودی
– آتش‌ بس – ۱۳۸۴ – تهمینه میلانی
– نسکافه داغ داغ – ۱۳۸۵ – علی قوی تن
– تسویه حساب – ۱۳۸۶ – تهمینه میلانی
– مجنون لیلی – ۱۳۸۶ – قاسم جعفری
– سوپر استار – ۱۳۸۶ – تهمینه میلانی
– یکی از ما دو نفر – ۱۳۸۹ – تهمینه میلانی
– چگونه میلیاردر شدم – ۱۳۸۹ – علی عبدالعلی زاده
– ملی و راه‌هاي نرفته‌ اش – ۱۳۹۵ – تهمینه میلانی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیوگرافی السا فیروز آذر بازیگر معرو ایرانی +همسر و زندگی خصوصی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..