تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفت کردن پوست صورت با مواد داخل آشپزخانه

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

ما در بخش مد و زیبایی نسیم فان می خواهیم به راه های سفت شدن پوست صورت را برای شما عزیزان بازگو کنیم .ابتدا باید فهمید به چه علت پوست دچار افتادگی می شود .عواملی که می توان نام برد سیگار کشیدن ،قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت زیاد ،بالا رفتن سن ،مصرف الکل ،بارداری ،کاهش وزن های سریع این روزها خیلی باب شده است .رژیم نامناسب ،لاغری ،کم شدن آب بدن .برای دانستن راه های مناسب سفت شدن پوست تا آخر با ما همراه باشید .

عواملی که باعث سفت شدن پوست می شود 

نوشیدن زیا د آب در طول روز باعث می شود قابلیت ارتجاعی پوست می شود . داشتن خواب راحت در شب به مدت ۸ ساعت.ماساژ روزانه  پوست با یک روغن گیاهی .خوردن میوه و سبزیجات خام  که تامین کننده مواد مغذی بدن هستند .ورزش کنید . در حمام از لیف استفاده کنید .پوست تان را هر هفته لایه برداری کنید تا پوست های مرده از بین برود باعث سفت شدن پوست جدید می شود .

.رزیم غذایی مناسب داشته باشید .از خوردن قند های تصفیه شده و هله هوله خوداری کنید .ما انواع ماسک های خانگی  که در دسترس شما  عزیزان است را بیان می کنیم

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

ماسک سفت کننده پوست  سفیده‌ی ‌تخم‌مرغ

تخم مرغ کم وبیش در اکثرا خانه ها پیدا می شود که ماسک خوبی برای سفت شدن پوست است .

سفیده‌ی تخم‌مرغ یک قابض طبیعی درمان مناسبی برای پوست های  افتاده و شل  است. هیدرولیپیدهای موجود در سفیده‌ی تخم‌مرغ، به بالا کشیدن پوست شل کمک می‌کنند.

یک الی دو عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ را به‌هم بزنید تا کف کند؛ آن را به صورت و گردن‌تان بمالید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید؛
گزینه‌ی دیگر اضافه کردن ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده به ۱ عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ و به‌هم زدن آنهاست. این مخلوط را به صورت و گردن‌تان بمالید و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بشویید.
هریک از این درمان‌ها را ۲ بار در هفته به‌کار ببرید تا پوست سفت و درخشانی داشته باشید.

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

سفت کردن پوست با خیار

دومین ماده ای که برای سفت شدن پوست می توان استفاده کرد خیار است که قابل دسترس همه است .خیار از بهترین تونرهای طبیعی پوست است و باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود.

نصف یک خیار را له کنید و آن را از صافی عبور بدهید تا عصاره‌اش گرفته شود. این آب را به صورت‌تان بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با آب سرد بشویید. این درمان را روزی یک‌‌بار انجام بدهید.
یک قاشق غذاخوری خیار رنده‌شده و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت‌تان بمالید و اجازه بدهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.
می‌توانید با ۲ قاشق غذاخوری آب خیار تازه، ۱ عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ و ۳ تا ۵ قطره روغن ویتامین E ماسک صورت درست کنید. این ماسک را روی صورت و گردن‌تان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. از این ماسک یک‌بار در هفته استفاده کنید.

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

سفت کردن پوست با لیمو

لیمو دارای خاصیت قابض است که به سفت کردن پوست و کاهش چین‌وچروک‌ها و سایر نشانه‌های پیری پوست کمک می‌کند.  ویتامین C موجود در لیمو به افزایش تولید کلاژن و در نتیجه بازگرداندن قابلیت ارتجاعی پوست شما کمک می‌کند.

یک عدد لیمو را آب بگیرید و آن را به‌آرامی روی صورت و گردن‌تان بمالید. پس از حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صورت‌تان را با آب بشویید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام بدهید و پس از آن از یک مرطوب‌کننده‌ی باکیفیت استفاده کنید؛
می‌توانید آب نصف لیمو را به یک فنجان آب سرد اضافه کنید و آن را روی صورت‌تان اسپری کنید. اجازه بدهید صورت‌تان در معرض هوا خشک شود. برای گرفتن بهترین نتایج، این کار را ۱ یا ۲ بار در روز انجام بدهید.

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

سفت کردن پوست با گلاب  

گلاب یک قابض طبیعی است، بنابراین یک تونر عالی به‌حساب می‌آید. گلاب به سفت کردن پوست شل کمک می‌کند و برای داشتن پوستی روشن و درخشان نیز فوق‌العاده است.

قبل از رفتن به رختخواب مقداری گلاب روی صورت و گردن‌تان بمالید. این کار به سفت کردن منافذ و جلوگیری از علائم پیری زودرس کمک می‌کند؛

گزینه‌ی دیگر مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری آب لیمو و یک قاشق چای‌خوری نارون کوهی و پنج قطره روغن بادام در یک فنجان گلاب است. این مخلوط را به صورت و گردن‌تان بمالید، اجازه بدهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

 سفت کردن پوست با آرد نخود

آرد نخود پوست مرده را از بین برده و باعث تولید سلول جدید می‌شود. این آرد، چربی بیش از حد پوست و مواد سمی را از پوست جدا می‌کند. همچنین به سفت شدن پوست و از بین بردن خطوط و چین و چروک‌ها کمک می‌کند.
۳ قاشق چای خوری آرد نخود و مقدار کافی شیر را مخلوط کنید تا خمیر شوند.خمیر را روی پوست خود بمالید و چند دقیقه پوست را ماساژ دهید.چند دقیقه بگذارید تا خمیر روی پوست بماند و سپس با آب بشوئید.این عمل را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.
برای نتیجه بهتر، شما می‌توانید ۱ قاشق چای خوری زردچوبه را به این ترکیب اضافه کنید.

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

سفت کننده پوست با دارچین 

یکی دیگر از موادی که به وفور می توان در اشپزخانه ها پیدا کرد دارچین است .دارچین درمان مناسب پوست شل است .. به تسریع روند تولید کلاژن که برای سفتی و استحکام پوست ضروری است، کمک می‌کند.

یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین و یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با مقدار کافی روغن زیتون مخلوط کنید تا به شکل خمیر دربیاید. سپس نصف قاشق چای‌خوری شکر یا نمک به آن اضافه کنید؛
صورت و گردن‌تان را چند دقیقه به‌آرامی با این خمیر ماساژ بدهید؛صورت‌تان را با آب ولرم بشویید؛از این اسکراب طبیعی، یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

سفت کردن پوست با روغن های گیاهی  

ماساژ دادن صورت و گردن‌ با یک روغن طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل به سفت شدن پوست کمک می‌کند و آن را محکم و صاف نگه می‌دارد. روغن زیتون دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A و E است که خواص ضدپیری دارند و به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کنند.

مقداری روغن زیتون را درگرم کنید؛روغن را روی پوست صورت‌تان بمالید؛با استفاده از نوک انگشت‌تان و با حرکات دایره‌ای، پوست‌تان را ۱۰ دقیقه به‌آرامی ماساژ بدهید؛این عمل را یک بار در روز قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید
شما می‌توانید از روغن نارگیل، آووکادو، هسته‌ی انگور، جوجوبا یا بادام نیز برای ماساژ صورت، گردن، بازوها و پاهایتان استفاده کنید.

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

سفت کردن پوست باعسل 

عسل خاصیت ضدپیری، آنتی‌اکسیدانی و آب‌رسانی طبیعی به پوست را دارا می باشد . که برای درمان پوست شل نیز  مفید است.

دو الی سه قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیمو و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید . این مخلوط بدست آمده را روی صورت و گردن‌تان بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با آب گرم بشوید. برای گرفتن بهترین نتایج، این کار را یک یا دو بار در روز انجام بدهید.

نصف قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق غذاخوری خامه‌ی ترش ،نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با هم ترکیب کنید. این مخلوط را روی صورت‌تان بمالید و بگذارید یک دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید و در آخر مقداری آب سرد بپاشید. از این ماسک صورت یک‌بار در هفته استفاده کنید.

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

 سفت کردن پوست با سرکه سیب 

یک چهارم فنجان سرکه سیب  نصف فنجان آب را مخلوط کنید و بعد مانند روغن یا پماد به صورت‌تان بمالید.بگذارید  روی صورت‌تان خشک شود و بعد بشویید.
زمان مناسب این ماسک بعد از حمام کردن و شستن صورت‌تان این ماسک مخلوط سرکه و آب را بر روی پوست‌تان بمالید، این کار باعث اثربخشی بیشتر و سفت و محکم شدن پوست خواهد شد.

سرکه سیب می‌تواند از ایجاد و افزایش خطوط و چین و چروک‌های صورت هم جلوگیری کند. سرکه سیب می‌تواند با نشانه‌های پیری زودرس مثل لکه‌ها و چین و چروک‌ها که در نتیجه میزان بالای سولفور در بدن ایجادشده، مبارزه کند. در نهایت اینکه ترکیبات درون سرکه سیب خاصیت بندآورنده‌ی خون دارند که می‌توانند باعث انقباض و هم‌کشی عضلات شل شده صورت شوند.

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

روش خانگی سفت کردن پوست صورت

 سفت کردن پوست با گوجه‌فرنگی

یک گوجه‌فرنگی کوچک ،پنبه

آب گوجه‌فرنگی را گرفته و پنبه را در آن بگذارید.لایه نازکی از آب گوجه‌فرنگی را برپوست بمالید.بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه  روی پوست بماند. سپس با آب تمیز بشویید.این کار را دوبار در روز تکرارکنید.

آب گوجه‌فرنگی تسکین‌دهنده پوست است. یک تونر طبیعی است که پوست شل و افتاده را سفت‌می‌کند. آب گوجه‌فرنگی حاوی آنتی‌اکسیدان است که به پوست رنگ‌داده و آن را درخشان‌می‌کند

گروه مد و زیبایی نسیم فان 

مطالب متنوع دیگر

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (هنوز هیچ امتیازی ثبت نشده)
Loading...



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفت کردن پوست صورت با مواد داخل آشپزخانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..