تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در ٤٠ سالگی انقلاب مهم‌ترین جشن ما جشن استقلال باید باشد

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج دکترعلی باقری معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل شورای عالی امنیت ملی در هشتمین شنبه انقلاب با موضوع استقلال ملی و اقتدار بین‌المللی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در محل لانه جاسوسی سابق برگزار شد در سخناني گفت: استقلال اصلی ترین شعار انقلاب بوده و هست و حتی ریشه دارترین خواسته مردم ایران در سالیان دور بوده است.

وی با اشاره به اینکه استقلال سه مفهوم هویت، مرز و عنصر خارجی را یادآوری می‌کند، گفت: هنر امام راحل این بود که هر سه هویت ملی، انقلابی و اسلامی را در کنار هم معرفی کرد.

باقری بيان داشت: یکی از مؤلفه‌هایی که در شاخص‌های سازمان‌ ملل و سایر نهادها مرتبط براي ارزیابی وضعیت کشورها وجود ندارد، شاخص «استقلال» است.

معاون سابق شورای عالی امنیت درادامه گفت: تهدید استقلال در دو بعد تعریف می شود یک بعد آن داخلی و بعد دیگر آن خارجی است بعد داخلی عبارت از لودادگی و وادادگی است؛ لودادگی همان جریان جاسوسی است و دومین جریان که وادادگی است همان جریان نفوذ است.

وی اظهار داشت: کارکرد هر دو جریان جاسوسی (لودادگی) و نفوذ (وادادگی) مخدوش کردن این هویت‌های سه گانه است که این کار را همزمان با دشمن خارجی انجام می‌دهند.

معاون سابق سیاست خارجی شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: کار این دو جریان این است که مفهوم استقلال را تغییر داده و آن را مانع پیشرفت جهان نشان دهند.

وی با اشاره به تهدید استقلال از جانب خارجی افزود: بعد خارجی در دو دسته تقسیم می شود اولین آن دشمنی که می خواهد از ریش و بن نابود کند و دومین بعد، آن است که بیگانه ای می خواهد بازار اقتصادی کشور را تصاحب کند.

باقری با اشاره به اینکه اقتدار به معنای تبدیل معرفی قدرت، اعتبار، جایگاه و نقش در عرصه جهانی و منطقه است، گفت: این تبدیل از جمله از سوی دستگاه دیپلماسی کشورها صورت می‌گیرد که هنرشان این است که از 5 واحد اقتدار، 50 مؤلفه بسازند.

معاون سابق سیاست خارجی شورای عالی امنیت ملی یکی دیگر از کارکردهای اقتدار را ایجاد مؤلفه جدید قدرت خواند و گفت: جریانی در کشور اقتدار را حرکت در جهت مسیر نرم‌های بین‌المللی تعریف می‌کند.

وی با یادآوری بعضی انتقادات از اعزام نیرو از سوی ایران به عراق، یمن و سوریه بیان داشت: ما به یمن، سوریه و عراق نرفتیم بلکه امتداد تشعشعات انقلاب اسلامی، منطقه را به دنبال ما آورده است و حزب‌الله، انصارالله و حشدالشعبی به دنبال مبانی انقلابی و نه اسطوره‌های ملی ما آمدند.

وی در ادامه تاکید کرد: از آنجا که استقلال می‌خواهد از مرزهای هویتی ما صیانت کند هزینه‌زا است اما بهایی است که برای عزت خود می‌پردازیم ولی سازش، تسلیم و خدشه به استقلال کشور پیامدش ذلت است.

باقری با بيان اينكه براي به بدست آوردن استقلال، جوانانی را فدا کردیم، بیان داشت: چگونه ما را با کره جنوبی و ژاپن مقایسه می‌کنند ژاپن زیر سلطه استعمار است در حالی که ما برای حفظ یک متر از خاک شلمچه چقدر خون داده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه برخی می‌خواستند برای برجام که توانمندی هسته‌ای ما را هدف گرفته بود در داخل کشور جشن برگزار کنند، گفت: بعضی ها معتقد بودند که زمانی دنیا انرژی هسته ای ایران را به رسمیت بشناسند این برای کشور یک اقتدار است.

باقری در پایان استقلال را شعار منحصر به فرد انقلاب اسلامی خواند و با اشاره به اینکه هیچ گروه دیگری اعم از اپوزیسیون‌ها و دیگر جریانات پرچم استقلال را بلند نکرده‌اند، گفت: در 40 سالگی انقلاب اسلامی باید مهمترین جشنی که گرفت شود جشن استقلال باشد چرا که جمهوری اسلامی ایران پیشرو و راهبر دیگر ملت‌ها در عرصه استقلال است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در ٤٠ سالگی انقلاب مهم‌ترین جشن ما جشن استقلال باید باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..