تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برنامه‌ای رمضانی با نگاه حمایت از کالای ایرانی/ سلطانی: مسائل مادی برایم در اولویت نیست

تولیدکنندگان نمونه و کارآفرین، هر شب مهمان ویژه برنامه رمضانی شبکه افق هستند تا از قصه موفقیت خود بگویند.

به گزارش سینماخبر  ماه مبارک رمضان از جمله ایام پرترافیک برنامه‌های سازمان صدا و سیماست. در روز‌هایی که هر شبکه با در نظرگرفتن سریال‌ها و ویژه برنامه‌های مختلف در صدد جذب حداکثری مخاطبان است، شبکه افق با توجه به  بینندگان خاص خود و رسالتی که بر عهده دارد، ویژه برنامه ماه نشان را هر شب با موضوع شناسایی و معرفی کار آفرینان نمونه در جهت تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) با اجرای حسن سلطانی روی آنتن می‌برد.

حسن سلطانی:برکت اجرا در حوزه معارف و علوم دینی را در زندگی لمس می کنم / حمایت از کالای ایرانی سر مشق برنامه ماه نشان در شبکه افق است

برای تهیه گزارش راهی استودیوی برنامه «ماه نشان» در فضای باز بام شبکه افق شدیم؛ ساختمانی چند طبقه‌ که استودیو‌های این شبکه در آن قرار داشت و هرکدام به نوعی مشغول برنامه های خود بودند. برای آشنایی با عوامل «ماه نشان» با فاطمه حبیبی مدیر تولید برنامه همراه شدیم تا با برخی از آن‌ها مصاحبه‌ای را ترتیب دهیم.

حسن سلطانی:برکت اجرا در حوزه معارف و علوم دینی را در زندگی لمس می کنم / حمایت از کالای ایرانی سر مشق برنامه ماه نشان در شبکه افق است
محمود عزیزی که به گفته خودش به نوعی سردبیر برنامه و مسئول سوژه یابی ماه نشان است، گفت: در جستجو برای یافتن سوژه‌ها تمام تلاش خود را کردیم تا با همه اصحاب رسانه، خبرنگاران و مراکزی که می‌توانستند به ما مشاوره دهند همکاری داشته باشیم تا به سوژه‌های مورد نظر برسیم.

عزیزی اضافه کرد: محتوای برنامه در راستای حمایت از تولیدکنندگان موفقی است که توانسته اند در جهت حمایت از کالای ایرانی گام بردارند و از کارگران ایرانی استفاده کنند.

حسن سلطانی:برکت اجرا در حوزه معارف و علوم دینی را در زندگی لمس می کنم / حمایت از کالای ایرانی سر مشق برنامه ماه نشان در شبکه افق است
بعد از صرف افطار به اتاق مهمانان ماه نشان رفتیم که این بار حرف از کسانی به میان بود که دوره‌ای کارتن خواب بودند و حالا با همت و اراده توانسته بودند اعتیاد خود را ترک کنند و امروز تبدیل به یکی از برند‌های تولید تشک خواب در کشور شوند.

یکی از شرایط جالب توجه اشتغال در کارخانه، شرط ترک اعتیاد برای پرسنل آن بود که هر کدام از آن‌ها می بایست حتماً جزو رهایی یافتگان از بند اعتیاد باشند.

حسن سلطانی:برکت اجرا در حوزه معارف و علوم دینی را در زندگی لمس می کنم / حمایت از کالای ایرانی سر مشق برنامه ماه نشان در شبکه افق است
با نزدیک شدن به شروع برنامه، حسن سلطانی وارد ساختمان شبکه شد و برای حضور در برنامه به اتاق گریم رفت که پس از آن در حد فاصل شروع گفتگو با مهمان، فرصتی شد تا مصاحبه‌ مفصلی به شرح زیر با او داشته باشیم:

آقای سلطانی؛ از چه سالی وارد کار اجرا و همکاری با سازمان صدا و سیما شده اید؟

یک سال و نیم قبل از آغاز جنگ تحمیلی، اردیبهشت سال ۵۸ وارد سازمان صدا و سیما شدم. در سال ۸۹ دعوت شدم به شبکه قرآن برای اجرای برنامه سحرگاهی که دو سال یعنی ۸۹ و ۹۰ برنامه ما پربیننده‌ترین برنامه سحر شد. دو سال بعد به دعوت معاونت وقت سیما برای اجرای برنامه سحر شبکه یک دعوت به همکاری شدم که با صحبت‌هایی که شد نیاز دیدند من در آن زمان در شبکه یک اجرا داشته باشم. من هم پذیرفتم و درخواست کردم تا به سبک و سیاق جدید برنامه در سحر به روی آنتن برود. اساساً این اعتقاد را دارم که هرکس باید خودش باشد. من برنامه‌هایی را که اجرا می‌کنم، خودم می‌بایست نویسنده باشم؛ برنامه‌ای که شخص دیگری برای من نوشته باشد، بلد نیستم اجرا کنم. معتقدم مجری و کسی که برنامه تلویزیونی را اداره می‌کند، اگر بدون آگاهی و بدون مطالعه بخواهد اجرا کند؛ به رسانه، مخاطب و جوانانی که عشق این حرفه را در سر می‌پرورانند ظلم کرده است. به همین خاطر می‌دانم یک دقیقه آنتن چقدر برای سازمان گران تمام می‌شود.

* دستمزد اجرا در تلویزیون و برنامه‌های معارفی چطور است؟

برنامه‌هایی که من اجرا می‌کنم از جنس فرهنگ و معارف دینی است؛ لذا با قلب و جان مخاطب سر و کار دارد. به همین علت قیاس مادی نمی‌توان بر آن‌ها گذاشت و برای من هم مسائل مادی در اولویت نیست. به این خاطر که زندگی ما از همین راه می گذرد، به هر حال به برکت آن بیش‌تر فکر می‌کنیم تا زیاد و کم آن.

*چطور شد به شبکه افق و برنامه ماه نشان آمدید؟

تهیه کننده برنامه پیام ابراهیم پور از دوستان قدیمی من است و من را دعوت به همکاری و اجرای برنامه کرد و در مورد موضوع برنامه «ماه نشان» که حول حمایت از افراد کار آفرین و خیر می‌گذرد، توضیحاتی داد. با صحبت‌هایی که با محسن ناجی از مدیران شبکه افق داشتم، به این نتیجه رسیدم که می‌توانم به این برنامه کمک کنم و ان شاءالله که توانسته باشم. هدف گذاری ما در ماه نشان و عوامل تولید برنامه تحقق شعار سال که همان حمایت از کالای ایرانی است، بود.

* فضای برنامه و بازخورد‌ها چطور بوده است؟

خروجی برنامه ما شبیه برنامه‌های معارفی است؛ زیرا در نهایت این ارزش‌های یک جامعه اسلامی است که در برنامه مورد بحث قرار می گیرد و برای برجسته کردن آن‌ها تلاش می‌شود.

* انتخاب اجرا در حوزه معارف و برنامه‌های مذهبی از کجا در زندگی شما سرچشمه می گیرد؟

عمر و فرصت ما در دنیا محدود است؛ پس خوش به حال کسی که در این عمر کوتاه بتواند رضای الهی را در کار خودش ببیند. من خیلی وقت‌ها که در زندگی به مشکلی برخورد می‌کنم، بدون تکلف به حساب همین آبروی اندکی که دارم و لطف ائمه اطهار (س) به در خانه‌ خدا می‌روم و الحمدلله تا به امروز آنچه مصلحت بوده به آن دست یافته ام.

* حرف پایانی؟

مجریان با سابقه رسانه باید حفظ شوند و قدر و قیمت آن‌ها داشته شود؛ زیرا همین رسانه برای آن‌ها هزینه کرده است تا آن‌ها به تجربه‌ امروز خود برسند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برنامه‌ای رمضانی با نگاه حمایت از کالای ایرانی/ سلطانی: مسائل مادی برایم در اولویت نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..