تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه دستگاهی که دارو را مستقیما به اعضای آسیب دیده بدن می رساند

انتقال سریع و مستقیم دارو به ارگان های حیاتی می تواند جان بیمار را نجات دهد و حالا محققان به دستاوردهایی در این زمینه رسیده اند.

ارگان های حیاتی بدن نظیر قلب، ریه و کلیه زیر لایه های انبوهی از بافت های متعدد قرار گرفته اند که آنها را از آسیب ها و صدمات مصون می دارد با این حال در صورتی که مشکلی نظیر سکته قلبی رخ دهد، دسترسی به این ارگان ها و تزریق دارو چندان ساده نخواهد بود.

در صورتی که فردی از سکته قلبی جان سالم به در ببرد، ممکن است ترمیم نامناسب بافت های التیامی به نارسایی قلبی منجر شده و یک عمر فرد را درگیر کند. در حال حاضر پزشکان برای جلوگیری از این مشکل از دو روش تهاجمی استفاده می کنند که کارایی آنها چندان رضایت بخش نیست و دارو را در دوزهای اندک به قلب می رساند.

اخیرا تیمی بین المللی از محققان دانشگاه های هاروارد، MIT و متخصصان ایرلندی دستگاهی به نام Therepi را توسعه داده اند که با تغذیه سریع و مستقیم ارگان هایی نظیر قلب با دارو روند درمان را تا حد زیادی بهبود می بخشد.Therepi

این دستگاه شامل لوله ای پلیمری است که بین ارگان مورد نظر و منبع دارو در خارج ارتباط مستقیم برقرار کرده و امکان تزریق مکرر دارو را فراهم می کند. Therepi از بیرون شبیه به یک وصله کوچک مدور اسفنج مانند است که در ناحیه شکمی بیمار نصب شده و از طریق مغزی به لوله های درونی متصل می شود.

در صورتی که فرد از قبل به نارسایی قلبی مبتلا شده باشد می توان از این دستگاه برای کند کردن روند پیشرفت بیماری بهره برد. توسعه دهندگان Therepi معتقدند که این دستگاه در آینده پزشکی نقش چشمگیری خواهد داشت و می توان در موارد مهم دیگری نظیر کمک به بیماران مبتلا به دیابت از آن بهره برد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه دستگاهی که دارو را مستقیما به اعضای آسیب دیده بدن می رساند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..