تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه مراکز و محافل قرآنی در کشور از دستاوردهای مهم انقلاب است

ساعت: 14:15 منتشر شده در مورخ: 1397/03/23 شناسه خبر: 1373682

استاندار زنجان با اشاره به توسعه مراکز قرانی در سطح کشور گفت: توسعه مراکز و محافل قرآنی در کشور از دستاوردهای مهم انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; اسدالله درویش امیری در مراسم تجیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و موسسات فعال قرآنی استان اظهار کرد: در قرآن کریم در خصوص بخشش و مهربانی سخن بسیار آمده است.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ وقف و بخشش را در جامعه نهادینه کرد، بیان کرد: فلسفه تحمل تشنگی و گرسنگی در ماه رمضان درک شرایط بخشی از جامعه که گرفتار فقر هستند.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه ماه مبارک رمضان، فضیلت‎هایی مهمتر از تشنگی و گرسنگی نیز دارد، خاطرنشان کرد: جامعه ای که پایه و اساس آن، فرهنگ قرآنی، توحید و یکتا پرستی است، رفتار آن نیز باید مبتنی بر اخلاق، محتوا و مفاهیم قرآنی باشد.

وی با اشاره به اینکه برای سربلندی در جامعه باید با مفاهیم قرآنی آشنا بود، گفت: وقتی راستگویی و صداقت را در زندگی خود اجرا کنیم در این صورت رفتار در جامعه هم برپایه راستی خواهد بود.

درویش امیری از قرآن کریم به عنوان چراغ هدایت بشریت یاد کرد و گفت: جامعه ای که دین و مذهب رسمی آن اسلام و شیعه است، نباید گرفتار بد اخلاقی، بی‎اخلاقی، بی‎صداقتی، بی‎عدالتی، دروغگویی و ظلم باشد.

وی بیان کرد: باید قبول کنیم در هر گوشه ای از جامعه، بد اخلاقی، بی عدالتی و ناپاکی وجود داشته باشد، مفاهیم عمیق قرآنی در آن جامعه نهادینه نشده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه آشنایی با نور قرآنی موجب نهادینه شدن فرهنگ بخشش و مهربانی در جامعه می شود، ادامه داد: یکی از موفقیت های بسیار بزرگ و گسترده پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گسترش و توسعه مراکز و محافل قرآنی است.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال، بیش از 300 هزار نخبه قرآنی در کشور، محافل قرآنی برگزار کرده اند که این میزان در دوران قبل از انقلاب، بسیار محدود بود.

درویش امیری به تاکیدات رهبری به جامعه قرآنی اشاره کرد و گفت: ایشان خطاب به قرآن آموزان می فرمایند در کنار حفظ، قرائت از مفاهیم غنی و انسان ساز قرآن غافل نشود؛ چرا که شادی و نشاط، صرفا برگزاری جشن و پایکوبی نیست، بلکه درک صحیح پیام و مفاهیم قرآنی و تزریق پیام عمیق قرآنی به جامعه، شادی همراه با معنویت است.

تربیت 20 هزار در طرح ملی حفظ و مفاهیم قرآن

حجت الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در ادامه اظهار کرد: توجه به مباحث قرآنی، معارف اهل بیت(علیه السلام) و اجرای امینانه وقف از رسالت های اصلی این نهاد است.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در بخش قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی را در مرحله های شهرستانی، استانی و بین المللی را برگزار کند.

حجت الاسلام جنتی، برگزاری پنج دوره مسابقه بین المللی در دو سال اخیر را از افتخارات این مجموعه یاد کرد و گفت: سازمان در طرح ملی حفظ و مفاهیم قرآن گامهای بزرگی برداشته و حدود 20 هزار حافظ تربیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه موسسات قرآنی و دستگاه های قرآنی کمک حال این سازمان در تربیت حافظ و قاری قرآن بوده است، گفت: به منظور تحقق منویات رهبری در تربیت حافظ قرآنی گام های بلندی برداشته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با انتقاد از اینکه موقوفات قرآنی در کشور 2 درصد است، افزود: امید می رود با همت موسسات و مسئولین قرآنی درآمد ثابت برای ترویج قرآن و کمک به موسسات قرآنی وقف های بیشتری در عرصه قرآنی ایجاد شود.

وی وقف مشارکتی در حوزه قرآنی را یکی از راهکارهای افزایش موقوفات قرآنی خواند و افزود: از این طریق می توانیم بدون وابستگی به بودجه های دولتی به ترویج قرآن در جامعه کمک کنیم.

آیت الله علی خاتمی، نماینده ول فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در ادامه بیان کرد: خوشبختانه آمار برگزیدگان بالاست و اکثر شرکت کنندگان ممتاز بودند.

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان پس از نماز مغرب و عشاء، بحث کوتاه تفسیری برگزار می کنم، گفت: بسیاری از نعمات الهی وجود دارد که در آن غرق هستیم و کمتر به آن توجه می کنیم.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه حیات همه ما به نور وابسته است، گفت: اگر نور از زندگی ما حذف شود حیات نابود می شود.

وی عنوان کرد: همانطور که نور حیات انسان را قوام بخشیده، حیات معنوی انسان هم به برکت نور معنوی کتب آسمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: قرآن و معارف دین موجب صفای جان روح روان و آرامش ما می شود.

وی با اشاره به اینکه مجامع قرآنی متعدد و موفقی در استان مشغول فعالیت هستند و فضای قرآنی خوبی در استان ایجاد کرداند، تصریح کرد: نتایج این آزمون نشان می دهد که بیشتر برگزیدگان خانم ها هستند و همین روحیه قرآنی در تربیت یک خانواده قرآنی در کنار فیض بردن خود فرد را موجب می شود.

امام جمعه زنجان ادامه داد: بسیاری از افراد با قرآن کریم مانوس هستند و همین انس به مرور به محبت تبدیل می شود و از حضور قرآن احساس لذت کرده و قرآن در جان فرد می نشیند.

وی افزود: فهم و عمل و درک قرآن برای کسانی است که پاک هستند، در تاریک ترین و دشوارترین لحظات زندگی به آنان کمک کرده و گره های زندگی را باز می کند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: رقبت زنجانی ها به برنامه های قرآنی، رسالت ما را برای توسعه مراکز قرآنی بیشتر می کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه مراکز و محافل قرآنی در کشور از دستاوردهای مهم انقلاب است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..