تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متاسفانه راه را برای دلالان آموزشی در مدارس باز کردیم/ با موضوع حذف آزمون، سیاسی برخورد شد

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت های تربیت بدنی و ورزش دختران گفت: اگر این روش و سبک زندگی که بخشی از آن ناخواسته حاکم بر زندگی ماست را اصلاح نکنیم نسل آینده در معرض خطر است.

وی ادامه داد: امروز موضوع جدی برای ما آموزش و پرورشی ها نشاط و سرزندگی در دانش آموزان و تاب آوری در مشکلات است که نسل امروز را نسبت به نسل‌های گذشته بسیار آسیب پذیرتر کرده است و به همین دلیل شاهد هستیم که گسترش آسیب‌های اجتماعی نگران کننده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اینکه نسل آینده ما در معرض خطر است باید به یک باور اجتماعی تبدیل شود، نسل آینده ما با  روش آموزش و تربیتی فعلی در معرض خطر است.

وی افزود: تا زمانی که باور ضرورت وجود نشاط در فضا در تک تک افراد جامعه ایجاد نشود، مصوب و بخشنامه های متعدد تاثیرگذار نیست بنابراین نشاط، سرزندگی و امید اولویت اصلی است و در این میان دختران با توجه به محدودیت ها باید در اولویت قرار بگیرند.

آموزش و پرورش در یک حلقه بسته گیر افتاده است

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در آموزش و پرورش به طور تدریجی در حلقه بسته ای افتادیم که فکر می کنیم هرچه دانش دانش آموزان در علوم تسلط پیدا کنند، شرایط بهتر است؛ انبوه مطالب درسی را در ساعاتی محدود به دانش آموزان تحمیل می کنیم و مجالی برای صحبت کردن در کلاس باقی نمی ماند.

بطحایی با اشاره به موضوع حذف آزمون تصریح کرد: از این موضوع سواستفاده های سیاسی شد در حالی که نباید با موضوعات این نهاد، سیاسی برخورد کرد چرا که هدف آن تعلیم و تربیت است و حذف آزمون اهداف پرورشی و تربیتی را تحت تاثیر قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دانش آموزان ابتدایی  باید تحرک داشتن را تمرین کند تا فردا و در زندگی آینده توان زندگی کردن بیاموزد.

بطحایی گفت: با تاکید بر آزمون های چهار گزینه ای دانش آموز دختر وقتی با مسائل آسیب های اجتماعی رو به رو می شود توان نه گفتن را ندارد و باید روی این موضوعات کار کنیم.

وی افزود: اکنون راه را برای دلالان آموزشی باز کردیم و فرصت ارزشمند کودکی و نوجوان را در اختیار دلالان آموزشی قرار دادیم و در مدارس ابزار دست آنها شدیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: از خانواده‌ها می‌خواهم کمک کنند تا مسیر اصلاح شود و بچه‌ها زندگی کردن، گفتگو و ورزیده جسمانی را بیاموزند.

بطحایی با اشاره به اینکه به ازای هر ۳۰ کلاس یک معلم تربیت بدنی داریم، تصریح کرد: امروز میانگین سن خدمت ۲۳ سال است و یک سوم نیروی انسانی تا سه چهار سال آینده بازنشسته می‌شوند کار امروز ما ارزنده است اما صحیح نیست چرا که باید معلمان تربیت بدنی به مدارس بفرستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون در فضای ورزشی به خصوص در شهرها به شدت با مشکل مواجه هستیم همچنین در مدارسی که معلم مرد در مدرسه دخترانه و معلم زن در مدرسه پسرانه وجود دارد، مشکل فضای آموزشی بیشتر است.

بطحایی تصریح کرد: علاوه بر فضا از حیث نیروی انسانی به شدت با مشکل مواجه هستیم همچنین ۳۶ درصد از دانش آموزان شاخص توده بدنی بالای استاندارد دارند بنابراین همه این موارد روحیه جمع گرایی را در فرد کاهش می دهد.

وی ادامه داد: نسل آینده ما در معرض خطر است که یکی از راهکارها برای نجات آنها وسعت برنامه‌های تربیت بدنی به ویژه در دختران است تا فاصله با آموزش تربیت بدنی در پسران کاهش یابد.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متاسفانه راه را برای دلالان آموزشی در مدارس باز کردیم/ با موضوع حذف آزمون، سیاسی برخورد شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..