تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تناسبی میان تعداد محیط بانان و مساحت عرصه های طبیعی استان سمنان وجود ندارد

مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت: : برای هر سه تا 5 هزار هکتار یک محیط بان نیاز است این در حالی است که در حال حاضر به ازای هر 15 هزار هکتار از اراضی یک محیط بان در استان سمنان فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، عباسعلی دامن‌گیر در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان سمنان 18 پایگاه محیط بانی وجود دارد و هشت پایگاه جدید نیز در حال ساخت و در دست اقدام است.

وی افزود: تجهیز یگان خودرویی، آموزش و توانمندسازی نیروهای حفاظتی، احیای زیستگاه های خسارت دیده، مدیریت مناب آب و زیستگاه ها از اقدامات اداره کل حفاظت از محیط زیست استان سمنان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به افزایش نیروهای حفاظتی در پارک ملی توران گفت: 130 محیط بان در استان فعالیت دارند که البته از مشکلاتی که سازمان محیط زیست از سال ها قبل با آن مواجه بوده است کاهش نیروهای محیط بان است و باید گفت با سرانه فاصله زیادی داریم و در حقیقت یک محیط بان در حال حاضر کار چند محیط بان را انجام می دهد.

دامنگیر اظهار داشت: برای هر سه تا 5 هزار هکتار یک محیط بان نیاز است این در حالی است که در  حال حاضر به ازای هر 15 هزار هکتار از  اراضی یک محیط بان در استان سمنان فعالیت دارد.

وی بیان کرد: بیش از 33 سال است که گورخر ایرانی در پارک ملی کویر منقرض شده است به همین دلیل طرح مطالعاتی برای احیای گورخر در این پارک در دست اقدام و اجرا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به ایجاد سایت تکثیر گونه گورخر ایرانی در پارک ملی توران گفت: تعدادی گورخر به پارک ملی کویر در سال جاری منتقل می‌شود.

دامنگیر به ثبت بیشترین مشاهده یوزپلنگ در استان سمنان اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته 15 بار مشاهده یوزپلنگ آسیایی در این استان به ثبت رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه پایش تمام واحدهای صنعتی استان سمنان به‌صورت رندومی و تصادفی انجام می‌شود، گفت: در استان سمنان 27 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد و همچنین 45 واحد صنعتی بزرگ استان سمنان به‌صورت آنلاین پایش می‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تناسبی میان تعداد محیط بانان و مساحت عرصه های طبیعی استان سمنان وجود ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..