تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خیز استانداری بر افزایش واسپاری پست های مدیریتی به بانوان/راندمان مدیریت مصرف آب در استان ۴۲ درصد شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمد رضا صالحی، استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای اداری امروز استان که مراسم تکریم و معارفه معاونت حوزه عمرانی استانداری استان نیز انجام شد، با اعلام این خبر، اظهار کرد: استانداری استان برای افزایش نقش آفرینی بانوان در پست های مدیریتی استان برنامه دارد.

صالحی در ادامه عنوان کرد: استانداری استان همچنین درصدد است تا فعالیت سازمان های مردم نهاد در استان را تسهیل کند و به شناسایی امور قابل واگذاری به این سازمان ها بپردازد.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به موضوع آب اشاره کرد و مدیریت مصرف، صرفه جویی و افزایش بهره وری آب در استان را بسیار حائز اهمیت برشمرد.

وی در همین باره اعلام کرد: با استفاده از بهره گیری از سیستم های نوین در استان تاکنون راندمان مدیریت مصرف بهینه آب در استان به 42 درصد رسیده است که این راندمان مدیریت مصرف بهینه آب در استان تا پایان دولت تدبیر و امید باید به 60 درصد برسد.

استاندار خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه تعادل بخشی به سفره های آب زیرزمینی در استان از مهمترین برنامه هایی است که پیگیری می شود، عنوان کرد: انسداد چاه های غیر مجاز آبی، جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب از چاه های مجاز آبی و کاهش حدود 25 درصدی برداشت آب از چاه های مجاز آب در استان در دستور کار قرار گرفته است.

افزون بر این، وی بیان کرد: تقویت کشت گلخانه ای در قالب ایجاد شهرک های گلخانه ای در سطح استان، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، اقتصادی کردن واحدهای تولیدی کشاورزی، آبخیزداری و آبخوان داری نیز در دستور کار است که جدی پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه به وضعیت پروژه های راهسازی در استان نیز اشاره کرد و گفت: عملیات راهسازی در محور بجنورد به گلستان سرعت گرفته است، با این وجود، در این پروژه پیمانکاران 60 میلیارد تومان طلب دارند و این در حالی است که در بودجه سال مالی 97 فقط 51 میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شده است.

صالحی همچنین با بیان اینکه عملیات راهسازی محور جاده ای جنوب استان ( محور میامی ) در حال انجام است، گفت: عملیات راهسازی این محور با حفظ منافع مردم دو شهرستان گرمه و جاجرم ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به تکریم معاون پیشین حوزه امور عمرانی استانداری خراسان شمالی و معارفه معاون جدید این حوزه نیز اظهار کرد: محمد حسین علی نیا، معاون پیشین این حوزه اگر اجازه دهد، استانداری خراسان شمالی از تجربیات او برای پیشبرد اجرای پروژه های در دست اجرا بهره بگیرد.

استاندار خراسان شمالی همچنین خطاب به رجب زاده، معاون جدید امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز عنوان کرد: حواسمان باشد از بام تا بام کار کنیم و نباید وقفه ای در انجام کارها اتفاق بیفتد و اگر لحظه ای را از دست بدهیم به معنای اختلاس در وقت و زمان است.

محمد حسین علی نیا، معاون پیشین حوزه امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهار کرد: بنده سه شب قبل، از خبر جابجایی خود که در پرتال استانداری خراسان شمالی بارگذاری شده بود، مطلع شدم.

علی نیا تصریح کرد: این در حالی است که استاندار وقت در ابتدای آغاز دوره مدیریتی خود در استان اعلام کرده بود در امر جابجایی ها، ابتدا خود فردی را که قصد جابجایی او را دارم از این موضوع مطلع خواهم کرد درحالیکه در این جابجایی، این چنین نشد.

وی افزود: در همین راستا، بنده فرصت نداشتم که یک گزارش کامل از اقدمات انجام شده ام را تهیه کنم و ارائه دهم.

وی در بیان گزارش عملکرد اقدامات عمرانی انجام شده در استان در دوره مدیریت دولت و تدبیر بیان کرد: در خراسان شمالی پروژه های ناتمام بسیار زیادی از دوره مدیریت محمود احمدی نژاد به دوره مدیریت حسن روحانی واگذار شد.

علی نیا افزود: در همین راستا، در دوره دولت تدبیر و امید اولویت بر اتمام پروژه های ناتمام با پیشرفت فیزیکی 80 درصد و به بالا قرار گرفت که در همین زمینه در خراسان شمالی طی چهار سال و نیم گذشته شش هزار و 300 پروژه ناتمام با صرف اعتبار سه هزار و 100 میلیارد تومان تکمیل شدند و به بهره برداری رسیدند.

رجب زاده، معاون جدید حوزه امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این مراسم عنوان کرد: انسجام، همدلی، همکاری و تعامل زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر در استان خواهد بود.

وی افزود: هدف پیشرفت خراسان شمالی و قرار گرفتن این استان در ردیف استان های برخوردار کشور خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خیز استانداری بر افزایش واسپاری پست های مدیریتی به بانوان/راندمان مدیریت مصرف آب در استان ۴۲ درصد شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..