تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رژیم غذایی پر نمک باکتری خوب معده را از بین می‌برد

رژیم غذایی پر نمک باکتری خوب معده را از بین می‌برد

محققان هم‌اکنون می‌دانند که فشارخون بالا و یک رژیم غذایی پرنمک باهم ارتباط دارند. رژیم‌های غذایی پرنمک همچنین می‌توانند موجب تسریع پیشرفت بیماری‌های خود ایمن مانند ام.اس شوند.


اکنون مطالعه جدید محققان مرکز تحقیقات تجربی و بالینی مرکز پزشکی مولکولی Max Delbrück در برلین آلمان، مکانیسمی را مطرح می‌کند که دراین‌ارتباط دست دارد. این محققان در مطالعه بر روی موش‌ها متوجه شدند، زمانی که موش‌ها رژیم غذایی پرنمکی مصرف می‌کردند، یک نوع باکتری روده به نام Lactobacillus در آن‌ها از بین می‌رود. این رژیم غذایی پرنمک همچنین موجب افزایش فشارخون موش‌ها و بروز فعالیت التهاب ناشی از سلول‌های ایمنی به نام سلول‌های TH17 cells شد.


Lactobacillus یک نوع باکتری روده است که در برخی خوراکی‌های غنی‌شده مانند ماست و پنیر یافت می‌شود. این باکتری به‌عنوان باکتری خوب در نظر گرفته می‌شود زیرا تصور می‌شود که از ابتلا به برخی بیماری‌ها پیشگیری می‌کند. این موش‌ها همچنین علائمی از ابتلا به یک وضعیت عصبی مشابه با ام.اس، به نام آنسفالومیلت (التهاب مخ و نخاع) نشان دادند.


محققان متوجه شدند که علائم آنسفالومیلیت و شمارش سلول‌های TH17 با درمان پروبیوتیکی Lactobacillus کاهش می‌یافت و این درمان فشارخون موش‌ها را نیز تثبیت می‌کرد. محققان سپس تلاش کردند تا یافته‌های مطالعه خود را در انسان‌ها نیز تکرار کنند. آن‌ها این مطالعه را بر روی 12 مرد سالم انجام دادند که برای مدت دو هفته هرروز 6 گرم اضافی نمک مصرف می‌کردند که به‌این‌ترتیب مصرف نمک آن‌ها دو برابر می‌شد.


محققان در پایان دو هفته متوجه شدند که در بیشتر افراد شرکت‌کننده در این مطالعه باکتری‌های Lactobacillus از میکروبیوم‌های آن‌ها ریشه‌کن شده بود. میکروبیوم اکوسیستمی از ارگانیسم‌ها است که در دستگاه گوارش انسان زندگی می‌کنند.
مردان شرکت‌کننده در این مطالعه نیز مانند موش‌ها به فشارخون و افزایش شمار سلول TH17 مبتلا شدند.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رژیم غذایی پر نمک باکتری خوب معده را از بین می‌برد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..