تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعقیب جنایتکاران با ردیابی میکروب‌ها درصحنه جرم

تعقیب جنایتکاران با ردیابی میکروب‌ها درصحنه جرم

به گزارش خبرآنلاین، حتماً می‌دانید که تعداد میکروب‌ها در داخل بدن و روی پوست برابر با تعداد سلول‌های بدن است و در برخی موارد، بیشتر از اینکه انسان باشیم، میکروب هستیم! {لینک}

امروزه تعداد بیشتری از محققان به نحوه ورود این مسافران قاچاق میکروسکوپی به بدن علاقه نشان داده و قصد تحقیق درباره آنچه «میکروبیوم» (ریزسازوارگان هم‌زیست) نامیده می‌شود؛ دارند.

به‌عنوان نمونه باکتری‌های روده ارتباط شگفت‌آوری با طیف وسیعی از بیماری‌ها مانند دیابت و یا برخی شرایط روانی در انسان دارند و دست‌کاری باکتری‌ها در روده می‌تواند به مداخلات پزشکی مفید در آینده نه‌چندان دور منجر شود.

همچنین باکتری‌ها در پوست و یا در منافذ هوایی، ارتباط پیچیده‌ای با سلامت ما دارند. برخی از آن‌ها دوستانه عمل کرده و ما را از پاتوژن‌ها محافظت می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر می‌توانند عفونت مرگ باری را وارد خون ما کنند.

اما محققان دانشگاه ایلینوی در شیکاگو رهیافت جدیدی را در برابر میکروب‌ها اتخاذ کرده و این سؤال را مطرح کرده‌اند که آیا طیف مشخصی از میکروب‌ها درصحنه جرم باقی می‌مانند که از روی آن بتوان مجرمان را ردیابی کرد؟

«امضای میکروبی در سرقت از منازل» نام تحقیق آن‌ها است که در اجلاس سالانه انجمن میکروبیولوژی آمریکا / ASM Microbe در آتلانتا مطرح شد.{لینک}

«جاراد همتون-مارسل» درباره یافته‌های این تحقیق چنین توضیح داد:" با جمع‌آوری امضای میکروبی از محیط خاص، می‌توان به حضور فرد ناشناس اذعان کرد و با تحلیل «ریزسازوارگان هم‌زیست» به‌طور قانونی به تحقیقات جنایی کمک کنیم."

باورنکردنی است اما انسان هر ساعت حدود 36 میلیون سلول میکروبی در محیط اطراف خود منتشر می‌کند و جالب‌تر اینکه هرکسی امضای میکروبی منحصربه‌فرد خود را دارد و ازلحاظ تئوریک این‌یک شاهد اساسی در تحقیقات جنایی محسوب می‌شود. محققان مذکور سرقت‌های فریبنده‌ای را در 10 خانه مختلف انجام دادند. قبل و بعد از سرقت نمونه‌های موردنیاز گرفته شد. همچنین نمونه‌های میکروبی را از دست و بینی صاحب‌خانه‌ها و سارقان جمع‌آوری کردند.

درمجموع 8 هزار مجموعه میکروبی از 400 نفر حاضر در این تحقیق شناسایی شد و بعد امضای میکروبی سارقان با آنچه قبلاً گرفته بودند، مطابقت داده شد.

میزان تطابق و صحت یافته‌ها به 75 درصد رسید که این رقم برای ردیابی سارقان در تحقیقات جنایی قابل‌قبول است.

درواقع میکروب افراد حاضر در خانه ، قبل و بعد از سرقت موجود بود و بعد با یافت میکروب جدید متوجه حضور سارق و فرد جدید در منزل شدند.

به گفته همتون در آینده نزدیک نیاز به نشانگرهای پایدار، ابزار صافی مشخص و مطابقت با دیتابیسی از میکروب‌های اخذشده از سوی افراد؛ فاکتورهایی است که می‌تواند در تحقیقات جنایی به کارآگاهان کمک کند.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعقیب جنایتکاران با ردیابی میکروب‌ها درصحنه جرم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..