تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام علیه تب‌برفکی مایه کوبی شدند

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ناصر مخدوم معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان دیروز در دومین جلسه کارگروه مخاطرات بخش کشاورزی استان کردستان گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته، تعداد دام سبک واکسینه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس و دام سنگین هم تا پایان این طرح، به ۱۰۰ هزار راس برسد.

وی با اشاره به تلفات سنگین این بیماری در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در استان، اظهار داشت: به همبن دلیل اقدامات ویژه‌ای در استان آغاز شده که امسال از اول خرداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار واکسن برای دام سبک و ۱۰۰ هزار واکسن دام سنگین تامین شده است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی کردستان از تامین ۴۰۰ هزار دوز واکسن دیگر طی امروز خبر داد و افزود: هنوز بسیاری از استان‌ها درگیر تامین واکسن هستند.

وی از فعالیت ۷۰ اکیپ دامپزشکی بخش خصوصی و دولتی برای واکسیناسیون دام خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها به صورت شبانه روزی خدمات لازم را ارائه می دهند و در کنار آن هم در زمینه کنترل و نظارت، روزانه ۳ شهرستان توسط ۹ بازرس پایش می‌شود که در نوع خود بی نظیر است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان در زمینه بیماری آنفولانزای مرغی هم اظهار داشت: سال ۹۵ در استان ۱۱ کانون مثبت آنفولانزای مرغ در مرغ بومی داشتیم که از ۶ماهه دوم پارسال تا ۲۳ اردیبهشت امسال، استان پاک هستیم و موردی از این بیماری مشاهده نشده است.

مخدوم به شناسایی ۶۴۲ کانون بیماری در کشور شامل ۴۷۵ کانون صنعتی، ۵۵ کانون سنتی و ۱۲ کانون پرندگان وحشی در کشور اشاره و اظهار داشت: ۲۳ استان کشور همچنان درگیر این بیماری هستند.

انتهای پیام/ د م

فعالیت ۷۰ اکیپ دامپزشکی بخش خصوصی و دولتی برای واکسیناسیون دام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام علیه تب‌برفکی مایه کوبی شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..