تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دسر‌هایی که شما را با میوه آشتی می‌دهند

هفته نامه همشهری شش و هفت - لاله رضاپور: همان چند لقمه غذا را هم به زور می خوریم! می خوریم تا در حین کار بیهوش نشویم! غذا می خوریم تا صدای قار و قور شکم گرسنه مان رشته افکار همکاران مان را به هم نریزد! شاید هم غذا می خوریم تا خانم خانه را دلخور نکنیم و زحمت چند ساعته اش را برای آماده کردن غذا از بین نبریم...

خلاصه این که وعده های غذایی روزانه را به دلیل مشغله کاری، فراموش می کنیم، چه برسد به این که بخواهیم سر ساعت، میوه میان وعده را بخوریم و دچار کمبود ویتامین و هزار و یک مشکل گوارشی و تغذیه ای نشویم. همه اینها به کنار؛ اما یک و نیم روز هفته را فرصت داریم تا با میوه دوپینگ کنیم.

البته که خیلی از ما باز هم حوصله پوست کندن و خوردن همان چهار پر پرتقال و نارنگی یا یک عدد خیار را هم نداریم! بنابراین برای این که همه اهل خانه به اشتها بیایند و کمبود میوه هفتگی شان را جبران کنند، چند دستور میوه ای - دسری را با هم یاد می گیریم. شاید وقت و حوصله داشتید و آخر هفته را با میوه آشتی کنید.

سالاد چهار میوه در پالپ انبه

برای 4 نفر

مواد لازم:

سیب خرد شده: دو فنجان
توت فرنگی خرد شده: دو فنجان
انگور نصف شده: دو فنجان
کیوی خرد شده: دو فنجان
انبه: چهار عدد
شیر: یک لیوان

دوپینگ میوه ای

طرز تهیه:

سیب ها را بشویید. آنها را پوست نکنده و به شکل مثلثی خرد کنید. کاکل توت فرنگی ها را جدا کرده و آنها را خیس کنید. بعد از دو دقیقه بشویید و آب آن که رفت، به شکل مثلثی خرد کنید. انگورها را دانه کرده، بشویید و دو نیم کنید. کیوی ها را شسته، پوست کنده و به شکل مثلثی خرد کنید. میوه های خرد شده را با هم مخلوط کنید. انبه ها را بشویید و بعد با کمک قاشق، گوشت انبه ها را خارج و با شیر مخلوط کنید. میوه های خرد شده را با مخلوط پالپ انبه و شیر مخلوط کنید. مخلوط را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس سالاد را در ظرف های دسر مناسب ریخته  سرو کنید.

ماست بستنی خانگی

برای 4 نفر

مواد لازم:

ماست خالص: سه فنجان
خامه سفت: نصف فنجان
عسل: سه چهارم فنجان
شربت ذرت: یک قاشق غذاخوری
آناناس طبیعی خرد شده: یک فنجان
توت فرنگی خرد شده: یک فنجان
انگور سیاه خرد شده: یک فنجان

دوپینگ میوه ای

طرز تهیه:

ظرف بستنی ساز را به مدت 24 ساعت داخل فریزر بگذارید. داخل یک کاسه بزرگ، ماست، خامه و عسل را مخلوط کنید. هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند. اگر عسل کاملا مخلوط شد، می توانید کمی آن را گرم کنید تا روان شود. در ظرف را گذاشته و به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند. آناناس را شسته، پوست بکنید و بعد آن را خرد کنید. کاکل توت فرنگی را جدا کرده، توت ها را خیس کنید و بشویید. آب آن که رفت، آنها را خرد کنید. انگور را دانه کرده و بعد از شستشو از وسط دو نیم کنید. میوه ها را مخلوطم کنید و به آن شربت ذرت اضافه کنید. این مخلوط را همراه با مایه اولیه که درست کرده و داخل یخچال گذاشته اید، داخل بستنی ساز ریخته و به مدت 30 دقیقه دستگاه را روشن نگه دارید. زمانی که ماست سفت شد و شکل شیک به خودش گرفت، دستگاه را خاموش کرده و آن را داخل قالب مناسب فریزر بریزید. روی قالب کاغذ مخصوص آشپزی بگذارید تا یخ نزند. به مدت شش ساعت آن را داخل فریزر بگذارید. سپس آن را بیرون بیاورید. ماست بستنی را داخل قالب برشد زده و بعد در ظرف های مناسب بگذارید. روی آن را به شکل دلخواه تزئین کنید.

نکته:

1. می توانید به جای عسل از شکر الک شده استفاده کنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شده و برای مخلوط کردن دچار مشکل نشوید اما بهتر است از مواد شیرین کننده طبیعی استفاده کنید تا ارزش غذایی خوراکی از بین نرود.

دسر کاستارد میوه

برای 2 نفر

مواد لازم:

توت فرنگی خرد شده: یک فنجان
موز خرد شده: یک فنجان
سیب خرد شده: یک فنجان
کیوی خرد شده: یک فنجان
نارنگی پر شده: یک و نیم فنجان
پودر کاستارد (کاسترد): دو قاشق غذاخوری
شیر: 2 و نیم فنجان
شکر: 3 قاشق غذاخوری
وانیل: به مقدار دلخواه و در صورت تمایل

دوپینگ میوه ای

طرز تهیه:

کاکل توت فرنگی را جدا کرده، آن را خیس کنید و بشویید. بعد از این که آب آن رفت، توت فرنگی ها را ریز خرد کنید. موز، کیوی، سیب و نارنگی را بشویید و پوست بکنید. موز، کیوی و سیب را ریز خرد کرده و نارنگی را پر کرده و به دو نیم تقسیم کنید. میوه های خردشده را با هم مخلوط کنید. دو فنجان شیر را داخل شیر داغ کن بریزید. زیر شعله را روشن کنید تا شیر بجوشد. در باقی مانده شیر، پودر کاستارد را بریزید و هم بزنید تا کاملا با شیر مخلوط شود . مخلوط شیر و پودر کاستارد را به شیر در حال جوش اضافه کنید. هم بزنید تا کاملا پودر در شیر حل شود. شکر و وانیل را هم اضافه کرده و هم بزنید تا شکر و وانیل در شیر حل شده و به شکل گلوله نمانند. شیر را هم بزنید تا بعد از چند دقیقه غلظت آن به اندازه فرنی شود. زیر شعله را خاموش کنید تا شیر از جوشیدن بیفتد. بعد از این که تقریبا ولرم شد، میوه های خرد شده را به آن اضافه کنید. مخلوط را در ظرف های مناسب دسر پخته و داخل یخچال بگذارید تا کاملا خنک شوند. بعد از خارج کردن از یخچال و در زمان سرو، روی آن را به شکل دلخواه و ترجیحا با میوه تزئین کنید.

نکته:

1. پودر کاستارد را متناسب با طعم میوه ها انتخاب کنید.
2. اندازه میوه ها و رنگ آنها در زیبایی دسر موثر است، بنابراین می توانید میوه ها را به شکل های مختلف برش بزنید.

سالاد میوه با شیر یخی

برای 6 نفر

مواد لازم:

نارنگی پر شده و خرد شده: سه فنجان
پرتقال پر و خرد شده: سه فنجان
توت فرنگی خرد شده: دو فنجان
انگور دو نیمش ده: دو فنجان
سیب خرد شده بدون پوست: سه فنجان
شیر: نیم لیتر
وانیل: نصف قاشق چایخوری

دوپینگ میوه ای

طرز تهیه:

نارنگی، پرتقال و سیب را بشویید. سپس پوست کنده و میوه ها را خرد کنید. کاکل توت فرنگی را جدا کرده، آنها را خیس کنید و بشویید. آب آن که رفت، توت ها را خرد کنید. انگورها را دانه کرده و بشویید. سپس آنها را دو نیم کنید. شیر را روی شعله گاز بگذارید و بعد از این که کمی ولرم شد، وانیل را اضافه کنید. هم بزنید تا وانیل داخل شیر کاملا حل شود. بعد از این که کمی محلول شیر و وانیل خنک شد، آن را داخل فریزر بگذارید تا کمی یخ ببندد سپس میوه ها را اضافه کرده و هم بزنید.

نکته:

1. می توانید به شیر، قهوه یا نسکافه اضافه کنید. در این صورت باید از نظر طعم مخلوط شیر با میوه را دوست داشته باشید.
2. می توانید به جای شیر از ماست هم استفاده کنید.
3. می توانید سالاد را برای مدت طولانی تری داخل فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزند.

چیزکیک لیمو

برای 6 نفر

مواد لازم:

پنیر خامه ای یا ماسکارپونه: 400 گرم
بیسکویت: 200 گرم
کره: 100 گرم
خامه: 100 گرم
شکر: دو سوم لیوان
ماست: یک چهارم لیوان
آبلیموی تازه: یک چهارم لیوان
پودر ژلاتین: دو قاشق چایخوری
کره: 70 گرم
شکر: دو سوم لیوان
زرده تخم مرغ: سه عدد
آبلیموی تازه: چهار قاشق چایخوری

دوپینگ میوه ای

طرز تهیه:

طرز تهیه نان کیک:

بیسکویت ها را با مخلوط کن خرد کنید تا کاملا خرد و یکنواخت شوند. کره با وزن بیشتر را به بیسکویت های خرد شده اضافه کنید. قالب با ارتفاع 22 سانتیمتری را انتخاب کرده و کف آن را چرب کنید. مخلوط بیسکویت و کره را داخل قالب بریزید و با دست فشار دهید تا خمیر به شکل کاملا فشرده، کف ظرف قرار گیرد. قالب را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود.

طرز تهیه چیزکیک:

پودر ژلاتین و آبلیمو را داخل کاسه با هم مخلوط کنید. آن را داخل ظرف آبی که روی گاز قرار داشته و حرارت می بیند قرار دهید تا به روش بن ماری ژلاتین در آبلیمو کاملا حل شود. زرده و سفیده را از هم جدا کرده و سفیده را داخل کاسه بریزید. آن را بزنید به شکلی که به حالت ابری با بافتی سبک در آید که اگر کاسه را کمی کج کنید، نریزد. نصف شکر را به آن اضافه کرده و بزنید تا به شکل کشدار در آید. زرده تخم مرغ را با پنیر ماسکارپونه یا خامه ای و باقی مانده شکر را اضافه کرده و بزنید تا یکدست شود. خامه و ماست را به این مخلوط اضافه کنید. باز هم بزنید. سپس مایه ژلاتینی و مخلوط سفیده و شکر را که درست کرده اید اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. قالبی را که اول داخل یخچال گذاشته اید، از یخچال بیرون آورده و روی آن مایه چیزکیکی را که درست کرده اید بریزید. به مدت شش ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. در این فاصله سس لیمو را درست کنید.

طرز تهیه سس لیمو

برای تهیه سس لیمویی، شکر، کره، زرده تخم مرغ و آبلیمو را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. در حین حرارت دیدن، هم بزنید. تا سس غلیظ شود. صبر کنید تا سس لیموترش کمی خنک شود و بعد آن را روی چیزکیک بریزید. به مدت یک ساعت چیزکیک را داخل یخچال قرار دهید و بعد آن را سرو کنید.

نکته:

1. برای این که کره به خوبی با بیسکویت مخلوط شود، آن را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود.
2. برای عطر و طعم دار شدن بیشتر سس لیموترش می توانید به آن رنده پوست لیموترش اضافه کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دسر‌هایی که شما را با میوه آشتی می‌دهند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..