تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خرید کلزا در مازندران به 27 هزار تن رسید/ لزوم ثبت‌نام گندم‌کاران در سامانه جامع پهنه‌بندی

ساعت: 10:51 منتشر شده در مورخ: 1397/03/20 شناسه خبر: 1372239

مدیرعامل شرکت غله‌ و‌ خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، 27 هزار تن کلزا به ارزش 767 میلیارد و 693 میلیون ریال توسط 20 مرکز خرید شرکت غله در مازندران خریداری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سیدمحمد جعفری در گفت‌وگو با بلاغ، اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، 27 هزار تن کلزا به ارزش 767 میلیارد و 693 میلیون ریال توسط 20 مرکز خرید شرکت غله در مازندران خریداری شد.

وی افزود: طی سال زراعی جاری، 27 هزار تن کلزا توسط  مراکز خرید شرکت غله در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، بابل، بابلسر، آمل و نور خریداری شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل آمده تاکنون مبلغ 408 میلیارد و 633 میلیون ریال از مطالبات کشاورزان کلزاکار مازندرانی از طریق سامانه خرید تضمینی بانک عامل پرداخت شد.

 جعفری اضافه کرد: بیشترین سهم خرید کلزا در مازندران به ترتیب مربوط به شهرستان‌های بهشهر، میاندرود و گلوگاه با 27، 19 و 17 درصد از کل خرید استان می‌باشد.

خرید تضمینی گندم بدون ثبت‌نام در سامانه جامع پهنه‌بندی امکان‌پذیر نیست

وی در ادامه ضمن اشاره به خرید 4 هزار و 329 تن گندم به ارزش 57 میلیارد و 433 میلیون ریال از گندمکاران مازندرانی، تصریح کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی در سال‌جاری خرید گندم صرفا از کشاورزانی که اطلاعات آنها در سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت شده باشد؛ مجاز خواهد بود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 متذکر شد: خرید گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان در سال زراعی 97-96 صرفا در قالب سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی صورت می‌گیرد.

جعفری تاکید کرد: در سال‌جاری هیچ خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند؛ انجام نخواهد شد و گندم‌کارانی که در سامانه مذکور ثبت‌نام نکردند باید با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به ثبت سطح زیر کشت گندم خود در سامانه نظام نوین ترویج اقدام کنند.

وی با اشاره به استقرار سامانه نظام نوین ترویج در قالب پهنه‌بندی در مراکز جهاد کشاورزی و ثبت اطلاعات آماری بهره‌برداران بخش کشاورزی، بیان کرد: با توجه به اینکه خرید تضمینی گندم تنها از کشاورزانی صورت می‌گیرد که در سامانه مذکور ثبت‌نام و میزان سطح زیر کشت گندم خود را اعلام کرده باشند؛ در نتیجه دست واسطه‌ها و دلالان در خرید کوتاه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 عنوان کرد: ثبت اطلاعات کشاورزان شامل محل تولید، سطح زیر کشت، برآورد تولید و اطلاعات هویتی کشاورزان در سامانه جامع پهنه‌بندی در زمان تحویل محصول ضروری است.

 جعفری ادامه داد: کلیه کشاورزانی که تاکنون موفق به ثبت اطلاعات خود نشده‌اند؛ به‌جای مراجعه به مراکز خرید و سرگردانی و اتلاف وقت سریعا به مراکز جهاد کشاورزی سطح استان مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام تا زمان تحویل گندم به مراکز خرید با مشکل مواجه نشوند.

به گفته وی، خرید تضمینی گندم در استان مازندران از ششم خرداد ماه سال‌جاری آغاز و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خرید کلزا در مازندران به 27 هزار تن رسید/ لزوم ثبت‌نام گندم‌کاران در سامانه جامع پهنه‌بندی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..