تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سازش بیش از 3 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف طی 2 ماه

ساعت: 11:48 منتشر شده در مورخ: 1397/03/20 شناسه خبر: 1372246

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و سرپرست شوراهای حل اختلاف مازندران با اشاره به مختومه شدن بیش از 13 هزار پرونده طی اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، گفت: طی دو ماه ابتدایی سال‌جاری، تعداد 3 هزار و 113 فقره پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت‌الاسلام اسماعیل‌نژاد در گفت‌وگو با بلاغ، از مختومه شدن بیش از 13 هزار پرونده طی اردیبهشت ماه سال 97، در شوراهای حل اختلاف مازندران خبر داد.

وی با اشاره به آیات قرآن در خصوص ترویج فرهنگ صلح و سازش گفت: با توجه به گزاره‌های بعضا دستوری قرآن کریم در اشاعه ی فرهنگ صلح و سازش بین اقشار مختلف مومنین و توجه به فضای دل انگیز بوجود آمده ماه مبارک رمضان که بستر مناسب جهت تألیف قلوب و نزدیکی دل‌ها ایجاد نموده است، زمینه ایجاد صلح و سازش نسبت به زمان های دیگر سیر فزاینده ای به خود می گیرد.

سرپرست شوراهای حل اختلاف مازندران افزود: همه بندگان شایسته خدا چه آن هایی که در این اقدام قرآن مداخله می کنند و چه آن هایی که در رسیدن به این اهداف بلند به عنوان مصالح و متصالح این اقدام قرار می گیرند، با توجه به جاذبه و شائقه مضاعف مربوط به این ماه ضیافت رحمان شتاب بیشتری در این چرخه بوجود می آورد که قرآن فرمود: الصّلحُ خیر و حضرات معصوم(ع) نیز در سیره و در سنت از پیشگامان ترویج این گزاره قرآنی بوده اند.

این مسئول ادامه داد: رسالت اصلی نهاد شورای حل اختلاف دستیابی به صلح و سازش و اصلی ترین نقطه هدف گذاری شده آن سوق دادن پرونده به دوستی و برادری بین مومنین می باشد که این امر نیازمند به تدبیر بیشتری در عرصه صلح و سازش است.

اسماعیل‌نژاد با بیان این که تعداد 14 هزار و 159 فقره پرونده طی اردیبهشت ماه سال 97 به شعب شورای حل اختلاف استان مازندران وارد شده است افزود: با تلاش صادقانه و بی شائبه اعضای شورای حل اختلاف، تعداد 13 هزار و 220 فقره پرونده مختومه شده است.

وی گفت: طی دو ماه ابتدای سال جاری ، تعداد 3 هزار و 113 فقره پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

سرپرست شوراهای حل اختلاف مازندران گفت: استان مازندران با دارا بودن 33 حوزه ی قضایی، در حال حاضر با 215 شعبه شورای حل اختلاف شهری شامل 141 شعبه حکمی و 74 شعبه صلحی و 209 شعبه شورای حل اختلاف روستایی در سراسر استان مازندران با تعداد 1841 نفر اعضاء و کارکنان اداری در مقطع شهری و روستائی مشغول به فعالیت هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سازش بیش از 3 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف طی 2 ماه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..