تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناتوانی مددجویان در بازپرداخت اقساط تسهیلات اشتغالزایی/لزوم حمایت های مالی برای پایداری اشتغال مددجویان

ساعت: 15:21 منتشر شده در مورخ: 1397/03/20 شناسه خبر: 1372417

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی از ناتوانی تعداد بسیاری از مددجویان این نهاد در بازپرداخت اقساط تسهیلات اشتغالزایی که دریافت کرده اند، خبر داد و گفت: این روند موجب شده است تا اعطای تسهیلات جدید اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال جاری هنوز ابلاغ نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، اسماعیل قربانی، مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی در جمع اعضای شورای ستاد شورای برنامه ریزی و توسعه استان در همین باره اظهار کرد: در حال حاضر از 91 هزار نفر مددجوی تحت پوشش اداره کل بهزیستی خراسان شمالی شش هزار و 812 نفر از آنان مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

قربانی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از مهمترین رویکردهای نظام است، عنوان کرد: سهم تکلیفی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در سال گذشته برای ایجاد فرصت های اشتغالزا برای مددجویان تحت پوشش این نهاد برای 739 نفر با اختصاص اعتباری بیش از 14 میلیارد و 300 میلیون تومان بود.

وی افزود: سهم تکلیفی این نهاد در سال جاری به منظور ایجاد فرصت های اشتغال برای 783 نفر مددجوی تحت پوشش این نهاد با اختصاص 9 میلیارد و 300 میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی در ادامه درباره ایجاد فرصت های اشتغالزا برای مددجویان تحت پوشش این نهاد بیان کرد: در حال حاضر پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به این مددجویان در استان با چالش هایی مواجه شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: از مبلغ 14 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار مصوب برای پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان هنوز پنج میلیارد تومان آن توسط برخی از بانک های عامل به مددجویان متقاضی اعطا نشده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تثبیت و پایداری فرصت های اشتغال ایجاد شده برای این مددجویان، تصریح کرد: پایداری اشتغال های ایجاد شده به اختصاص تسهیلات و کمک های بلاعوض نیاز دارد.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که این مددجویان در زنجیره فقر گرفتار هستند، تصریح کرد: تعداد زیادی از آنان که تسهیلات اشتغالزایی را دریافت کرده اند اما در حال حاضر به علت درآمد ناکافی توان بازپرداخت اقساط این تسهیلات را ندارند.

قربانی عنوان کرد: بانک های عامل به طور مستمر این نهاد را به علت این عقب افتادگی در بازپرداخت این تسهیلات از سوی مددجویان را مواخذه می کنند که این روند موجب شده است تا وام جدید اشتغالزایی هنوز برای این نهاد ابلاغ نشود.

وی همچنین افزود: هنگامیکه آنان تسهیلات اشتغالزا را دریافت می کنند، مستمری ماهیانه آنها قطع می شود و از چرخه حمایت بهزیستی خارج می شوند و این موضوع موجب می شود تا آنان در آینده با آسیب های اجتماعی دیگری گرفتار شوند.

وی تصریح کرد: به عقیده بنده، همگام با اختصاص تسهیلات اشتغالزا به مددجویان باید توانمندسازی این مددجویان همچنین اعطای تسهیلات و یا کمک بلاعوض برای تثبیت و پایداری اشتغال ایجاد شده برای آنها مد نظر قرار بگیرد.

افزون بر این، مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی یادآور شد: این مددجویان که تسهیلات اشتغالزا دریافت می کنند خواستار هستید تا دوره تنفسی برای بازپرداخت اقساط آنها مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناتوانی مددجویان در بازپرداخت اقساط تسهیلات اشتغالزایی/لزوم حمایت های مالی برای پایداری اشتغال مددجویان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..