تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال ایمنی در برابر استرس با مصرف پروبیوتیک‌ها

احتمال ایمنی در برابر استرس با مصرف پروبیوتیک‌ها

پروبیوتیک‌ها باکتری‌ها و مخمرهایی هستند که برای سلامتی بدن به‌ویژه برای سیستم گوارش مفیدند. پیش‌ازاین محققان در چند مطالعه به وجود ارتباط پیچیده میان مغز و باکتری‌های روده انسان پی برده بودند. برای مثال یک مطالعه نشان داده بود که نبود باکتری‌هایی خاص در روده انسان می‌تواند موجب تغییر مناطقی در مغز شود که در اضطراب و افسردگی دخیل هستند.


همچنین براساس نتایج یک مطالعه دیگر، داروهای اسید معده با اختلال در محورهای روده و مغز می‌توانند به افسردگی منجر شود. همچنین محققان متوجه شدند که میان سلامت روده و اختلال استرس پس از تروما ارتباط وجود دارد.
بعلاوه یک مطالعه مشخص کرد که ارتباط میان باکتری روده و آسایش عاطفی انسان یک مسیر دوطرفه است به‌طوری‌که نه‌تنها فقدان برخی از میکروب‌های مفید منجر به اختلالات خلق‌وخو می‌شود، بلکه استرس نیز درست به‌اندازه مصرف تنقلات به ‌سلامت روده آسیب می‌زند.


بنابراین با علم به این داده‌ها که باکتری روده و اختلالات خلقی مرتبط هستند، می‌توان روشی برای اصلاح باکتری‌های روده به‌منظور محافظت از انسان در برابر استرس پیدا کرد. اکنون محققان دانشگاه کلرادو بولدر امیدوارند که بتوانند این کار را انجام دهند. در یک مطالعه جدید مشخص شد که یک باکتری مفید دارای خواص ضدالتهابی را می‌توان برای جلوگیری از استرس مهار کرد. پیش‌ازاین در مطالعه دیگری که توسط محققان در همین دانشگاه انجام‌شده بود، موش‌هایی که باکتری موسوم به ycobacterium vaccae به آن‌ها تزریق‌شده بود زمانی که با یک موقعیت خطرناک مواجه می‌شدند، کمتر مضطرب بودند و کمتر احتمال داشت که به التهاب یا کولیت مبتلا شوند.


اکنون در این مطالعه جدید محققان این باکتری را برای سه بار، به‌صورت هفته‌ای یک‌بار به موش‌های نر تزریق کردند. هشت روز پس از آخرین تزریق محققان متوجه افزایش سطح یک پروتئین ضدالتهابی به نام interleukin-4 در هیپوتالاموس موش‌ها شدند. آن‌ها علاوه بر سطوح بالای این پروتئین ضدالتهابی همچنین متوجه سطح پایین یک 'آلارمین' یا پروتئین ایجادکننده استرس و سطوح بالای یک گیرنده شدند که نقش اصلی آن حفظ خواص ضدالتهابی سلول‌های ایمنی مغز است. محققان نتیجه گرفتند که Mycobacterium vaccae اثرات حساسیت به استرس را مسدود و یک فنوتیپ پایدار مقاوم در برابر استرس در مغز ایجاد می‌کند.


یافته‌های این مطالعه در مجله Brain, Behavior, and Immunity منتشرشده است.


5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال ایمنی در برابر استرس با مصرف پروبیوتیک‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..