تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




CPU جدید AMD رونمایی شد

قدرتمند جدید AMD رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته شرکت AMD نیروی جدیدی به بازار رایانه‌های شخصی داد و پردازنده جدید خود را به نام Treadripper 2 معرفی کرد. AMD اعلام کرده این پردازنده قدتمند دارای 32 هسته است و داده‌های اطلاعاتی را از طریق 64 رشته پردازش می‌کند. پردازشگر جدید این شرکت مانند پردازنده قبلی AMD از معماری Zentech ساخته شده اما دو برابر آن قدرت دارد.

پردازنده‌های Threadripper، پردازنده‎هایی دارای واحدهای چند چیپه هستند که دارای چند مهره و رشته‌های مخصوص است و AMD هرکدام از آن‌ها را مجموعه هسته می‌نامد. این مجموعه هسته‌ها هرکدام دارای 8 مگابایت قدرت کش هستند و برای هر فعالیت به تناسب هسته‌های لازم را به کار می‌اندازند و قرار است در نسل دوم Treadripperها این قدرت به تمام هسته‌های این پردازنده برسد و بین 64 رشته پردازش تقسیم شود.

این همان روندی است که شرکت AMD آن را Epyc می‌نامد. فرآیندی که طی آن چهار مجموعه چیپ از پردازنده فعال می‌شوند اما این فرآیند در Threadripper 2 کمی تفاوت دارد. در نسل دمم پردازنده‌های Threadripper این فرآیند دو مجموعه چیپ از چهار مجموعه را برای دستگاه فعال می‌کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، AMD هنوز مشخصات نهایی این پردازنده‌ها را اعلام نکرده اما دو نمونه از سری Threadripper را رونمایی کرده است: یکی نمونه 32 هسته‌ای و 64 رشته‌ای و دیگری نمونه 24 هسته‌ای و 48 رشته‌ای. هر دو نمونه پردازنده‌ها دارای فرکانس 3 تا 3.4 گیگاهرتزی هستند که گفته می‌شود در ربع سوم سال 2018 به بازار می‌آیند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «CPU جدید AMD رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..