تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشرفت‌های پزشکی کمر تحریم ها را شکست/ تولید رادیو داروها، مصداق بارز استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است

رئیس انجمن پزشکی هسته در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ساغری با اشاره به موفقیت ایران در تولید و صادرات پرتو دارو‌های بومی از ضرورت تولید رادیو دارو‌ها در پزشکی هسته‌ای خبر داد.

پیشرفت‌های پزشکی کمر تحریم ها را شکست/ تولید رادیو داروها، مصداق بارز استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای استمحسن ساغری استاد دانشگاه و رئیس انجمن پزشکی هسته ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: برخلاف ادعای مخالفان پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، توانستیم در شرایط سخت تحریم که کماکان از اوایل انقلاب هم وجود داشته است، موفق شویم و با استفاده از این انرژی کیت های تشخیصی کاملا پیشرفته وابسته به پرتو داروها را تولید کنیم همچنین رادیو داروهای بومی برای درمان و تسکین سرطان‌های متاستازیک ساخته شد.

وی با تاکید بر اینکه تولید پرتو داروها، رادیو داروها و کیت‌های تشخیصی وابسته به پزشکی هسته‌ای، مصداق بارز استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است، ادامه داد: پرتو داروها گران قیمت ترین گروه‌های دارویی هستند که هزینه واردات آنها کمرشکن است  البته جریان‌های اخیر ناشی از ادعاهای دروغین مخالفان پیشرفت های پزشکی هسته ایران، تقریبا واردات این داروها را نا ممکن کرده است، در حالیکه جان بسیاری از مبتلایان به سرطان به رادیو دارو ها و پرتو دارو ها وابسته است.

تولید بومی رادیوداروها  و صادرات آن

این متخصص پزشکی هسته ای افزود: تالیم، ساماریوم و استرانسیم (عنصر فلزی طبیعی با قدر تقلید بالقوه کلسیم در بدن) از جمله داروهای وابسته به گروه دارویی ایزوتوپ‌ها هستند که برای درمان سرطان های سینه همچنین متاستازهای سرطان‌های استخوان نقشی حیاتی دارند که با همت دانشمندان کشور تولید  این داروها بومی شده است و حتی به کشور های دیگر هم صادر می‌شوند.

ساغری همچنین در خصوص موفقیت ایران در تولید بومی داروی «رنیوم» ادامه داد: این دارو با گروه دارویی ایزوتوپ، در تسکین دردهای استخوانی در متاستاز سرطان‌ها بسیار ضروری است و نوع دارویی رنیوم 188 هم برای درمان سرطان کبد به عنوان روش درمانی غیر تهاجمی حیاتی است، درحالیکه پیش از آن برای درمان این سرطان از عمل جراحی و بستن سرخ رگ کبد که عوارض زیادی داشت، استفاده می شد؛ پرتو داروی ایتریومهم از جمله داروهای تولیدی در کشور است که برای درمان سرطان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین با توجه به اهمیت قابل توجه جایگاه پزشکی هسته‌ای، قطعا استفاده از انرژی هسته صلح آمیز نه تنها حق، بلکه ضرورتی اساسی برای کشور  است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشرفت‌های پزشکی کمر تحریم ها را شکست/ تولید رادیو داروها، مصداق بارز استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..