تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور ترکیه با شاه اردن

ساعت24-رئیس‌جمهور ترکیه امروز در تماس تلفنی با پادشاه اردن، تحولات کنونی منطقه را بررسی کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز شنبه در تماس تلفنی با «عبدالله دوم» شاه اردن به بررسی روابط دو کشور و تحولات منطقه پرداخت.

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، اردوغان و عبدالله دوم در این تماس تلفنی بر ضرورت اجرای اقداماتی در جهت توسعه چشم‌انداز همکاری‌های اردن و ترکیه در زمینه‌های مختلف تأکید کردند.

از سوی دیگر دیوان پادشاهی عربستان سعودی، شنبه (امروز 9 ژوئن)، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ملک سلمان تماس‌هایی با «عبدالله دوم» شاه اردن، صباح الاحمد الصباح، امیر کویت و «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در امارات برقرار کرده است و طی این تماس‌ها توافق شد که فردا (یکشنبه 10 ژوئن)، نشستی چهارجانبه در مکه برای بررسی راهکارهای برون‌رفت از بحران اقتصادی جاری در اردن برگزار شود.

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و ملک سلمان با عبدالله دوم در حالی است که این کشور طی هفته گذشته شاهد تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز مردمی به سیاست‌های اقتصادی دولت بود که در نهایت نیز به انحلال دولت «هانی الملقی» و تعیین نخست‌وزیر جدید اردن منتهی شد.

ناظران عدم پایبندی عربستان به حمایت‌های مالی از اردن به دلیل عدم همسویی این کشور با سیاست‌های منطقه‌ای عربستان را یکی از دلایل تشدید بحران مالی در اردن می‌دانند.

انتهای پیام/

فارس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور ترکیه با شاه اردن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..