تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرکلاژ دهانه رحم، آنچه لازم است بدانید

نی نی بان، گروه ترجمه: این مطلب از راهنمای سرکلاژ رحم درباره درمان نارسایی دهانه رحم یا همان سرکلاژ است.درمان اصلی نارسایی گردن رحم یا دهانه سرکلاژ است. از سال 1960 سرکلاژ  برای زنانی که در خطر سقط جنین یا زایمان زودرس بودند، انجام شد. سرکلاژ دهانه رحم یک روش بخیه برای بستن دهانه رحم در دوران بارداری به منظور کمک به جلوگیری از سقط جنین و تولد نوزاد نارس است. سرکلاژ در اصل برای جلوگیری از تغییرات اولیه دهانه رحم و جلوگیری از زایمان زودرس استفاده میشود. بسته شدن دهانه رحم کمک میکند که نوزاد تا زمان بارداری در رحم مادر باقی بماند.

سرکلاژ معمولا زمانی توصیه میشود که پزشک متخصص بداند شما در معرض خطر باز شدن دهانه رحم پیش از موعد هستید یا به طور کلی دهانه رحم باز است. با این حال سرکلاژ دهانه رحم برای همه مناسب نیست چون میتواند عوارض جدی داشته و همیشه هم از تولد نوزاد نارس جلوگیری نکند.

چرا باید سرکلاژ کرد؟

قبل از بارداری گردن رحم بسته و سفت و سخت است. در دوران بارداری گردن رحم به تدریج نرم شده و از طول آن کم شده و گشاد میشود که محیط را برای زایمان و تولد آماده میکند. اگر دهانه رحم ضعیف باشد ممکن است خیلی زود دهانه رحم شروع به باز شدن کند و در نتیجه شما دچار سقط جنین یا تولد نوزاد نارس شوید.

سرکلاژ دهانه رحم چیست؟

در چه صورت باید سرکلاژ انجام شود؟

سابقه یک یا چند سقط در سه ماهه دوم مربوط به اتساع گردن رحم برای زایمان یا جدا شدن جفت

انجام سرکلاژ اولیه به علت اتساع دهانه رحم بدون درد در سه ماهه دوم

تشخیص اتساع گردن رحم در طول سه ماهه دوم بعد از معاینه فیزیکی

بارداری تک قلویی، سابقه زایمان زودتر از هفته 34، سونوگرافی تشخیص کوتاه شدن طول دهانه رحم در هفته 24 بارداری

چه کسانی نباید سرکلاژ کرد؟

سرکلاژ برای همه مناسب نیست و اگر شما مشکلات زیر را داشته باشید نباید این کار را انجام دهید:

خونریزی واژینال

زایمان زودرس

عفونت داخل رحمی

پارگی زودرس پرده های جنیینی و پاره شدن کیسه آب قبل از هفته 37 بارداری

بارداری چند قلویی

ناهنجاری جنینی ناسازگار با زندگی

پرولاپس پرده‌های جنینی بیماری که در کیسه آب به داخل دهانه رحم باز میشود. 

چرا هر زنی که نوزاد زودرس داشته نیاز به سرکلاژ ندارد؟

سرکلاژ تنها برای زنانی که نارسایی گردن رحم یا دهانه رحم سرکلاژ مناسب است و صرفا برای اطمینان نباید بی دلیل این کار را انجام داد. با این حال حتی با کمک سرکلاژ مشکلات دیگری هم ممکن است به وجود بیاید. زنانی که سرکلاژ انجام میدهند به طور معمول برای عوارضی مانند عفونت و زایمان زودرس باید بررسی شوند.

زمان مناسب انجام سرکلاژ

بهترین زمان برای انجام سرکلاژ دهانه رحم در ماه سوم (12 تا 14 هفته) بارداری است. با این حال برخی زنان ممکن است در اواخر بارداری سرکلاژ انجام دهند که به آن سرکلاژ اورژانسی میگویند چون بعد از تغییران رحم خطر باز شدن دهانه رحم وجود دارد. اگر سرکلاژ اورژانسی انجام شود، در بارداری‌های بعدی نیز احتمالا باید این عمل را انجام دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرکلاژ دهانه رحم، آنچه لازم است بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..