تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دسر پلمبیر | طرز تهیه دسر پلمبیر

دسر پلمبیر به دلیل شکل زیبا و طعم خوبی که دارد بسیار دلپذیر است.

مواد لازم برای دسر پلمبیر  خامه فرم گرفته یک لیوان بستنی وانیلی یک لیوان تخم مرغ دو عدد شکر 5 قاشق غذاخوری البته بسته به ذائقه میشه کمی مقدارش رو کم و زیاد کرد وانیل کمی ژلاتین یک قاشق غذاخوری شیر نصف لیوان آب جوش نصف لیوان مغز گردو کمی موز یک عدد متوسط طرز تهیه دسر پلمبیر طرز تهیه دسر پلمبیر

در ابتدا زرده و سفید تخم مرغ را از هم جدا می کنیم. سفید را باید خوب بهم بزنیم تا پف کند و رنگش سفید شود و سپس درون یخچال قرار می دهیم. زرده ها را هم با شکر و وانیل مخلوط می کنیم. زرده ها را انقدر میزنیم که خوب با شکر مخلوط شوند به و به رنگ کرم در آیند.

شیر را که داغ کردیم به آرامی به زرده ها اضافه می کنیم و سریع هم میزنیم تا حرارات شیر باعث لخته شدن زرده نشود. ( زیرا شیر داغ باعث می شود که زرده ها پخته شوند و سفت شوند)

کل شیر را اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم و سپس مواد را کنار میگذاریم تا سرد شوند. در این بین پودر ژلاتین را با اب جوش مخلوط می کنیم و بر روی حرارات قرار می دهیم تا خوب حل شود و بعد از روی حرارت برمیدارم تا خنک شود.

وقتی که این مخلوط خنک شد، سفیده تخم مرغ، بستنی و خامه شکل گرفته را به مواد اضافه می کنیم و باز هم می زنیم تا خوب مخلوط شوند و کف کنند.

در آخر هم ژلاتین را به مواد اضافه می کنیم و درون ظرف میریزیم و درون فریزر قرار می دهیم. بعد از اینکه درون ظرف ریختیم موزها را خرد می کنیم و به همراه گردو اضافه می کنیم و به مدت 12 ساعت درون فریزر قرار می دهیم.

نکته 

– این دسر باید بخوبی هم بخورد تا مواد حالت کفی و پفکی پیدا کنند و اگر کم هم بزنیم این مواد به صورت یخی در می آیند که اصلا جالب نیست.

– موزهایی را که استفاده می کنیم باید به صورت ریز خرد کنیم یا رنده کنیم و با مواد مخلوط کنیم تا قطعات بزرگ موز درون فریزر یخ نکنند که موقع خوردن حالت خوبی ندارند.

– برای زیبا شدن و تزیین دسر می توانید از شکلات آب شده، پودر پسته و موز استفاده کنید. بعد از اینکه دسر خوب سفت شد می توانید آن را تزیین کنید.

– این دسر تا قبل از مصرف کردن باید درون فریزر باشد و چند دقیقه قبل از مصرف آن را از فریزر خارج می کنیم.

– ظرفهایی که برای ریختن دسر انتخاب میشه میتونه به صورت نفری باشه و تو لیوان بریزیم و یا اینکه اون رو توی قالب بریزیم و بعد از گرفتن برش گردونیم!

نکات تکمیلی در مورد دسر پلمبیر

این دسر خوشمزه جزو دسرهای مدرن می باشد. زمان آماده سازی مواد اولیه 30 دقیقه و زمان تهیه آن 10 دقیقه می باشد. این دسر را می توانید به عنوان میان وعده و یا دسر میل کنید.مقدر اولیه این دسترو برای 4 نفر می باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دسر پلمبیر | طرز تهیه دسر پلمبیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..