تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سالانه 8 هزار تن ماهی از استان زنجان صادر می‌شود

ساعت: 16:44 منتشر شده در مورخ: 1397/03/19 شناسه خبر: 1372000

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به میزان صادرات ماهی از استان زنجان گفت: سالانه به طور متوسط 8 هزار تن ماهی تولیدی از استان زنجان صادر می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; منصور حقی‌راد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت پرورش ماهی در استان زنجان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای پرورش، تولید و صادرات آبزیان بویژه ماهی قزل آلا در استان زنجان، ایجاد پایانه فروش و صادرات محصولات شیلاتی در این استان ضروری است.

وی با اشاره به تولید بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن ماهی قزل آلا طی سال گذشته در استان زنجان عنوان کرد: سالانه بیش از ۸ هزار تن از ماهی تولیدی استان به استان های همجوار صادر می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان بیان کرد: حجم بالای تولید و صادرات ماهی در استان زنجان همه ساله سبب ورود واسطه ها به بازار آبزیان استان می شود به طوری که این واسطه ها با خرید تولیدات پرورش دهندگان استان به قیمت دلخواه، موجب کاهش سود اقتصادی آبزی پروران استان می شوند.

وی ایجاد پایانه فروش و صادرات محصولات آبزی را از اولویت‌های شیلات استان زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد و راه اندازی این پایانه در استان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

حقی‌راد با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته در راستای تامین نهاده های مورد نیاز مزارع آبزی پروری استان، تصریح کرد: در حال حاضر بچه ماهی مورد نیاز واحدهای پرورش ماهی در استان زنجان توسط ۱۱ مزرعه تولید و تکثیر بچه ماهی در استان تامین می شود.

وی با اشاره به کنترل و قرنطینه تخم های چشم زده وارده به استان خاطرنشان کرد: واردات تخم چشم زده با صدور مجوز واردات و براساس شیوه نامه واردات تخم که در سال ۹۶ توسط سازمان شیلات ایران تدوین شده است، انجام می گیرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از تولید بیش از 14 میلیون قطعه بچه ماهی طی سال گذشته در استان زنجان خبر داد و عنوان کرد: در راستای حمایت از بهره برداران حوزه پرورش ماهی استان، سرمایه گذاری در بخش تولید خوراک و مکمل‌های مورد نیاز آبزیان نیز از جمله اولویت‌های شیلات استان زنجان در سال جاری محسوب می‌شود به طوری که با ایجاد کارخانه تولید خوراک بخشی از هزینه های حمل و نقل کاهش یافته و به تبع آن سود اقتصادی تولید کنندگان افزایش یاید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سالانه 8 هزار تن ماهی از استان زنجان صادر می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..