تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش بینی خرید تضمینی بیش از ۶۳۵ هزار تن گندم در آذربایجان غربی

ساعت: 12:24 منتشر شده در مورخ: 1397/03/19 شناسه خبر: 1371777

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می کنیم بیش از ۷۴۸ هزار تن گندم از مزارع گندم دیم و آبی استان برداشت شود که حدود ۶۳۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعین توسط مراکز خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی و مباشرین تعاون روستایی در سطح استان به صورت تضمینی خریداری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با اروم نیوز، با بیان اینکه بوکان، ارومیه ، میاندوآب، پیرانشهر، مهاباد، شاهین دژ و نقده عمده تولیدکنندگان گندم در سطح استان هستند، گفت: در سال زراعی جاری پیش بینی می کنیم بیش از ۷۴۸ هزار تن گندم از مزارع گندم دیم و آبی استان برداشت شود که حدود ۶۳۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعین توسط مراکز خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی و مباشرین تعاون روستایی در سطح استان به صورت تضمینی خریداری شود.

وی، تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی گندم برای امسال با ۴ درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید، حداکثر تا ۲ درصد سن زدگی و رطوبت ۱۲ درصد از قرار هر کیلوگرم به مبلغ ۱۳ هزار ریال تعیین گردیده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، بیان کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد مجری خرید تضمینی گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی است که علاوه بر شرکت مذکور سازمان تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر کار خرید تضمین گندم را به عهده خواهد داشت.

وی، تصریح کرد: تعداد مراکز خرید گندم استاندارد بهداشتی مجهز به باسکول و دوریین مدار بسته استان که مورد تایید شرکت غله و خدمات بازرگانی استان است در حال حاضر نزدیک به ۶۰ مرکز خرید در استان بوده که حدود ۳۰ مرکز مربوط به سازمان تعاون روستائی و ۲۷ مرکز خرید مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگانی است که آماده تحویل محصول زارعین استان هستند و تا زمان برداشت محصول و افزایش تقاضا امکان افرایش این مراکز خرید نیز وجود دارد‌.

کریم زاده، خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز مثل سال گذشته بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل انتخاب شده که متولیان خرید پس از تهیه و تکمیل چک لیست ها آن را در اختیار بانک برای پرداخت وجه گندم خریداری شده قرار خواهند داد و در جهت سهولت امورنیز اسامی و اطلاعات زراعین گندمکاردر سامانه نظام نوین ترویج کشاورزی ثبت شده است.

وی، ادامه داد: زمان آغازخرید تضمینی در استان از اویل تیرماه لغایت پایان آبان ماه است.

مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی، همچنین بر لزوم رعایت دستور العمل های خرید تضمینی گندم، ابلاغی از طرف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی اصلی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کشورتاکید و عنوان کرد: با مراکز خریدی که دستورالعمل های مربوطه را رعایت نکنند به هیچ عنوان قرارداد خرید منعقد نخواهد شد.

وی، افزود: لازم است تا بر دستورالعمل خرید گندم و ذخیره سازی و ایجاد مراکز و کمیسیون های خرید نظارت صورت گرفته و این مهم رعایت شود.

کریم زاده، گفت: از مدیران کارخانجات و سیلوهای بخش خصوصی می خواهیم تا ضمن رعایت دقیق مفاد کمی و کیفی قراردادهای ذخیره سازی، از بروز مشکلات در این زمینه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش بینی خرید تضمینی بیش از ۶۳۵ هزار تن گندم در آذربایجان غربی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..