تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا عنوان قوی‌ترین ابررایانه جهان را از چین پس گرفت/ عکس

آمریکا عنوان قوی‌ترین ابررایانه جهان را از چین پس گرفت/ عکس

فناوری اطلاعات > سخت افزار - آمریکایی‌ها با راه‌اندازی ابررایانه سامیت/ Summit عنوان قوی‌ترین را از چینی‌ها پس گرفتند.

به گزارش خبرآنلاین، وزارت انرژی روز جمعه از سامیت رونمایی کرد که قادر است 200 کوآدریلیون محاسبه را در یک ثانیه انجام دهد و بدین ترتیب در صدر دارنده قوی‌ترین ابررایانه جهان قرار گرفت که این عنوان مدتی به نام چینی‌ها به ثبت رسیده بود.{لینک}

سامیت در لابراتوار ملی Oak Ridge قرارگرفته که با معماری متنوع و ترکیبی از سی پی یوهای آی بی ام از نوع POWER9 و گرافیک انویدیا برای توسعه هوش مصنوعی طراحی‌شده است. این ابررایانه 4600 نود داشته و هر نود (27000) از هسته گرافیکی انویدیا Volta Tensor بهره می‌برد.

سال 2012 آمریکا با ابررایانه تایتان (با 18688 نود) در همین مکان رتبه اول را در جهان در اختیار داشت و امروز سامیت قرار است در امور فیزیک نوین، کشف مواد و بهداشت و درمان بر اساس هوش مصنوعی مورداستفاده قرار گیرد.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا عنوان قوی‌ترین ابررایانه جهان را از چین پس گرفت/ عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..