تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«دلیار» به فرهنگسرای نیاوران می رود

به گزارش شما نیوز ، گروه دلیار در تاریخ ۱۲ تیر ماه به سرپرستی ندا بهزاد در فرهنگسرای نیاوران کنسرتی ویژه بانوان برگزار خواهد کرد.

گروه دلیار در حال حاضر یکی از معدود گروهای موسیقی ویزه بانوان فعال در زمینه موسیقی پاپ کشور است که تا کنون در فرهنگسرای نیاوران چند اجرای موفق را در کارنامه خود ثبت کرده است. خاطرنشان می سازد خواننده این کنسرت نازلی سلطانزاده بانوی هنرمند و آذری زبان کشورمان خواهد بود.

کنسرت تیرماه گروه دلیار بهانه ای شد و با ندا بهزاد سرپرست این گروه و از بانوان نوازنده کشورمان به گفتگو پرداختیم که میخوانید.

گروه دلیار از چه سالی تشکیل شد و تا کنون چند اجرای رسمی داشته اید؟

این گروه در سال ۱۳۹۵ کار خود را آغاز کرده است و با توجه به قوانین موجود اجراهای ما ویژه بانوان بوده است و تا کنون پنج اجرای موفق در تهران داشته ایم.

گویا این گروه سه خواننده دارد آیا دلیار را باید گروهی خواننده محمور دانست ؟

اتفاقا بر عکس. داشتن سه خواننده را در حقیقت باید گواهی بر این مهم دانست که گروه دلیار گروهی خواننده محور نیست. و بر حسب فضا و حال و هوای هر اجرا از یکی از خوانندگان خود استفاده میکنیم.

یعنی در کنسرت پیش رو فقط یک خواننده حضور خواهد داشت؟

بله  خواننده این کنسرت خانم نازلی سلطانزاده خواهد بود.

خانم سلطان زاده از هنرمندان آذری زبان است . آیا در این کنسرت صرفا  شاهد اجرای قطعات آذری خواهیم بود؟

خیر . در کنسرت پیش رو با قطعاتی به زبانهای ترکی استانبولی و کردی و شمالی و جنوبی و حتی شیرازی از مخاطبان پذیرایی خواهیم کرد.

کنسرت قبلی شما با نام کنسرت عاطفه برگزار شد و اکنون کنسرت را با نام گروه دلیار برگزار میکنید. علت این تغییر نام چیست؟

به این صورت نبوده. خانم عاطفه نوروزی که یکی از خوانندگان گروه دلیار هستند طرفداران خاص خود را دارند. و ما بخاطر این طرفداران اجرای قبلی را بنام عاطفه برگزار کردیم اما در اصل باید گفت ان کنسرت هم کنسرت گروه دلیار به خوانندگی عاطفه نوروزی بوده است.

ایده تشکیل گروه دلیار از کجا و چگونه به ذهن شما رسید؟

مدتهاست پتانسیلهای اعضای گروه ذهن مرا بخود معطوف کرده بود. خواستم تا با تاسیس گروه دلیار از این پتانسیلها استفاده کنم. ضمن اینکه در حال حاضر اکثر گروهای فعال در زمینه موسیقی بانوان بیشتر در سبکهای سنتی فعال هستند و دلیار بواسطه سبک پاپ میتواند مخاطبان خاص خود را داشته باشد. چون در حال حاضر گروهی که سبک پاپ داشته باشد در عرصه موسیقی بانوان وجود ندارد.

یعنی شما پلاریس را گروهی با سبک پاپ نمیدانید؟

موسیقی پلاریس کاملا پاپ است و در این ابدا شکی نداریم. اما این گروه مدتهاست اجرایی نداشته یعنی عملا وجود خارجی ندارد.

آیا میتوان نتیجه گرفت که تمرکز اصلی شما در گروه دلیار بیشتر موسیقی فولکلوریک نقاط مختلف ایران است؟

بله دقیقا. موسیقی فولکلوریک ایرانی با سبک پاپ

چرا؟

برای پاسخ به این پرسش به سوال اول شما رجوع میکنم در سال ۱۳۹۵ و در زمان تاسیس گروه این ذهنیت در من وجود داشت چون ساز اول من دف بوده و به هر صورت تحت تاثیر حال و هوای موسیقی نواحی ایران قرار دارم از بدو تاسیس دلیار قصد داشتم کارهای محلی اقصی نقاط ایران را اجرا کنیم.

گروه دلیار بصورت رسمی چند خواننده دارد و یا بعبارتی با چند خواننده همکاری دارید؟

خواننده های گروه دلیار سه نفر هستند. عاطفه نوروزی و نازلی سلطانزاده و بهناز حکیم.

یعنی در هر کنسرتی یکی از این هنرمندان حضور خواهد داشت؟

بله کما اینکه خواننده کنسرت قبلی عاطفه نوروزی بود و در این کنسرت نازلی سلطانزاده خواننده گروه خواهد بود اما شاید در آینده با توجه به شرایط کنسرتی با شرکت هر سه خواننده داشته باشیم.

با توجه به اینکه شما سرپرست گروه دلیار هستید آیا تنظیم قطعات را هم خود شما انجام می دهید؟

خیر تنظیم قطعات توسط آقای محمد امیر ارجمند انجام شده است.

بعنوان آخرین سوال لطفا نوازندگان گروه دلیار را معرفی کنید

آرمیتا سلیمی نوازنده گیتار باس
ارمغان حاجی وندی نوازنده پرکاشن
مریم غفاری نوازنده گیتار
کیمیا نیک پور نوازنده کمانچه
آذین نصرتی نوازنده ویلن
یاسمن ناصری نوازنده پیانو
پونه ناصر ترابی نوازنده کیبورد
سحر میر هاشمی نوازنده قانون و پرکاشن
عاطفه نوروزی و نازلی سلطانزاده و بهناز حکیم هم خوانندگان گروه را تشکیل میدهند. ضمن اینکه خودم ( ندا بهزاد) علاوه بر سرپرستی گروه نوازنده درامز گروه هم هستم.
در آخر باید خاطر نشان کنم تهیه کننده این کنسرت آقای محسن اعتماد زاده خواهند بود.

علیرضا ایرانی نژاد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««دلیار» به فرهنگسرای نیاوران می رود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..