تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشگیری از زایمان زودرس، استفاده از روشی آسان

پژوهشگران در تازه ترین مطالعات خود از انجام یک آزمایش خون کم هزینه که می تواند زایمان زودرس را تا 80 درصد درست پیش بینی کند، خبر دادند.
هر چند که پیش از استفاده گسترده این آزمایش خون باید تحقیقات دیگری نیز انجام شود، اما این پژوهشگران می گویند این آزمایش می تواند شمار مرگ و میر و عوارض ناشی از سالانه 15 میلیون تولد زودهنگام در جهان را به طور قابل توجهی کاهش دهد.
براساس نتایج این مطالعه که در مجله آمریکایی « ساینس » منتشر شده است، این آزمایش همچنین می تواند برای ارزیابی تاریخ دقیق زایمان مادر مورد استفاده قرار گیرد که به اندازه سونوگرافی(sonography) قابل اعتماد، اما کم هزینه تر از آن است.
این آزمایش با ارزیابی سطح مولکلول‌های پیام‌رسان RNA (اسید ریبونوکلئیک) که دستورالعمل‌های ژنتیک را در بدن منتقل می‌کنند، فعالیت ژن های مادر، جفت و جنین را اندازه می گیرد.
مدس ملبی (Mads Melbye) استاد مدعو دانشگاه استنفورد در ایالت کالیفرنیای آمریکا و مدیرکل موسسه تحقیقاتی « Statens Serum » در کپنهاگ که در این مطالعه شرکت داشت، گفت: « دریافتیم که تعداد انگشت شماری از ژن‌ها می توانند زنان در معرض خطر زایمان زودرس را شناسایی کنند.»
وی افزود: « من سال‌های زیادی روی زایمان زود هنگام کار کرده ام. این نخستین پیشرفت علمی واقعی و قابل توجه در این زمینه است.»
استفن کوئیک (Stephen Quake) استاد مهندسی زیستی و فیزیک کاربردی در دانشگاه استنفورد دیگر پژوهشگری است که در این مطالعه شرکت داشته است. وی در سال 2008 سرپرست گروهی بود که یک آزمایش خون را برای سندروم داون(Down syndrome) ایجاد کرد. اکنون بیش از سه میلیون زن در سراسر جهان برای تشخیص سندروم داون از این آزمایش استفاده می کنند.
زایمان دست کم سه هفته زودتر از موعد را زایمان زودرس می گویند که 9 درصد تولدها در آمریکا را تشکیل می دهد و نخستین عامل مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در جهان محسوب می شود.
در حال حاضر برخی آزمایش‌های تشخیص تولد زودهنگام در دسترس است، اما دقت چندان بالایی ندارند. این آزمایش‌ها فقط در مورد زنانی که در معرض خطر بسیار بالا قرار دارند، درست از آب در می آید و دقت آن حدود 20 درصد است.
در این مطالعه نمونه های خون 31 زن دانمارکی مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته این دانشمندان، استفاده از این آزمایش بسیار ساده و کم هزینه است و می تواند در مناطق فقیر جهان به کار رود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشگیری از زایمان زودرس، استفاده از روشی آسان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..