تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییر آیین نامه بازنشستگی اساتید، فرصتی برای فعالیت استادان جوان است

معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ابلاغیه وزارت علوم در خصوص شرایط بازنشستگی اساتید در دانشگاه ها/معی برای استفاده از اساتید بازنشسته در دانشگاه تهران نیستحسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شرایط جدید بازنشستگی اساتید در دانشگاه ها گفت: براساس آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها که از سوی وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده است، سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی با مرتبه استادی 70 سال و استاد یاری 67 سالگی  تعیین شده است.

وی ادامه داد: در گذشته در ذیل شرایط سنی که برای بازنشستگی اساتید تعیین شده بود، تبصره هایی وجود داشت که در صورت تائید هیات امنا دانشگاه ها می توانست بازنشستگی اعضای هیئت علمی هرساله به تعویق بیافتد که در آیین نامه جدید این تبصره ها حذف شده است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران اضافه کرد:  اگر دانشگاه ها  این مصوبه را اجرا کنند باید زیر نظر هیئت امنای دانشگاه مبدا به تصویب و سپس اجرایی شود ولی در این بین ممکن است دانشگاهی بنا بر مقتضیات خود تصمیمات  دیگری اتخاذ کنند ولی به طور کلی بازنشستگی استاد اینگونه بوده که قبلا می توانسته بین سن 70 تا 73 سالگی با نظر هیئت امنا ادامه فعالیت داشته باشد اما درحال حاضر سن تعیین شده همان 70 سال  برای عضو هیئت علمی در مرتبه استادی است.

وی در خصوص منع استفاده از استادهای بازنشسته در دانشگاه تهران گفت: این یک روال طبیعی است و استادهایی که بازنشسته می شوند کماکان تدریسشان را ادامه دهند؛ در شرایط فعلی دانشگاه تهران  هم به طور معمول  از این ظرفیت استفاده می کند؛ از این رو با تصویب آیین نامه ابلاغی وزارت علوم فضای کافی  برای تدریس استاد های  جوان در دانشگاه ها بیشتر می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییر آیین نامه بازنشستگی اساتید، فرصتی برای فعالیت استادان جوان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..