تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این مکمل‌های غذایی را بخورید تا سکته نکنید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مصرف اسید فولیک یکی از مواردی است که بسیاری از بانوان از آن آگاه هستند، بانوان باردار و خانم هایی که قصد باردار شدن دارند، برای رفع کم خونی ناشی از قاعدگی معمولاً زیرنظر پزشک از اسید فولیک در دوزهای استاندارد استفاده می‌کنند.


مصرف روزانه اسید فولیک به میزان ۴۰۰ میکروگرم توصیه پزشکان به بانوان است و به ویژه در ۱۲ هفته اول بارداری برای رشد جنین مصرف آن توصیه می‌شود، دلیل تجویز این دارو، ماده فولات ویتامین B است که سبب محافظت جنین درمحیط رحم مادر دربرابر ناهنجاری‌های ستون فقرات و آسیب‌های مغزی می‌شود.


کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند بدن انسان روزانه به حدود ۲۰۰ میکروگرم فولات نیازدارد تا به تولید گلبول‌های قرمز سالم درخون بپردازد، بیشتر مردم این ماده ضروری را با مصرف خوراکی‌های مختلف در رژیم غذایی خود به دست می‌آورند.

پژوهش‌های جدید دانشمندان دانشگاه تورنتوی کانادا به تازگی نشان داده است مصرف اسید فولیک بیشتر سایر مکمل‌های ویتامینی، چون کلسیم، ویتامین D و C می‌تواند درجلوگیری از بروز سکته مغزی اثرگذار باشد.


کارشناسان دراین پژوهش مصرف اسید فولیک را برروی بیش از ده هزار زن و مرد داوطلب که دچار فشارخون بالا و خطر بروز سکته مغزی بودند آزمایش کردند و روزانه به آن‌ها مقدار مشخصی اسید فولیک مانند قرص‌های کاهنده فشارخون تجویز کردند.
پس ازطی مدت زمان مشخصی از شروع آزمایش، دانشمندان دریافتند میزان بروز سکته مغزی در افرادی که قرص اسید فولیک مصرف کرده اند حدود ۷۵ درصد کمتر از افرادی است که تنها داروی فشارخون مصرف کرده اند.


کارشناسان با توجه به نتیجه‌های به دست آمده اعتقاد دارند که باید در تجویز اسید فولیک به بیماران و افراد سالمند بازنگری شود، اکنون این دارو بیشتر به بانوان درسنین باروری و زنان باردار یا افراد مبتلا به کم خونی و سایر مشکل‌های خونی تجویز می‌شود.

موادغذایی که آلزایمر را از شما دور می کنند

خوشبختانه اسید فولیک که نوعی از ویتامین B است دربسیاری از خوراکی‌های طبیعی مانند سبزیجات دارای برگ‌های سبز، چون کلم بروکلی، مارچوبه، کلم بروکسل، انواع لوبیا، مرکبات، جگر، غلات و نان وجود دارد.


مبتلایان به بیماری آرتریت روماتوئید که داروی متوترکسات (methotrexate) مصرف می‌کنند به مقادیربیشتری از اسیدفولیک نیاز دارند، زیرا دارو سبب کاهش اسیدفولیک دربدن آن‌ها می‌شود، البته مصرف بیش از اندازه اسید فولیک نیز می‌تواند سبب عارضه هایی، چون اسهال، گرفتگی معده و بی خوابی شود. البته مصرف اسید فولیک بنا بر پژوهش‌ها تنها برجلوگیری از سکته مغزی اثرگذاراست و نمی‌تواند مانع از برزو سکته قلبی شود، افزون برجلوگیری از بروزسکته مغزی، مصرف اسید فولیک یا مکمل‌های آن بنا بر پژوهش دانشمندان دانشگاه آکسفورد به میزان استاندارد سبب جلوگیری از پیشرفت سریع بیماری آلزایمر درسالمندان و کمک به بهبود اختلال شناخت می‌شود.


به همین دلیل مصرف این ماده یکی از روش‌های درمانی مکمل برای کمک به مبتلایان به زوال عقل است.

نتیجه‌های این پژوهش درنشریه (the Journal of the American College of Cardiology) به چاپ رسیده است.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این مکمل‌های غذایی را بخورید تا سکته نکنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..