تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهدای خون؛ نذری پایتخت نشینان در شب‌های قدر/ شکرانه سلامتی در رگ‌های بیماران نیازمند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب‌های قدر علاوه بر فرصتی برای مناجات با خدا و پرواز روح به سمت امیال آسمانی، مجالی است تا با کمک به همنوع شکرانه بهره بردن از این شب را ادا کنیم؛ فرصتی که از روزمرگی‌ها دور شویم تا کمی روحمان را از غبار غفلت‌ها پاک کنیم.

 لیالی قدر در ماه میهمانی خدا حال و هوای معنوی خاصی دارد و نگاه به اعمال خیر جلوه ای ویژه ای به خود می گیرد در این شب ها سری به یکی از  مراکز انتقال خون پایتخت زدیم تا از حال و هوای این مرکز در شب های پرفضیلت قدر جویا شویم؛ مرکزی که  با وجود تعطیلات طولانی مدت این روزها خالی از جمعیت نبود و خیران سلامت  رفت و آمد داشتند تا نذری خون را به جا آورند.

شکرانه سلامتی با «نذر خون»

ساعت 23  شب قدر، مرکز اهدای خون وصال مملو از افراد خیر و نوع دوستی است  که برای اهدای خون خود به بیماران نیازمند به این مرکز آمده‌اند و برای انجام این عمل خیر حتی حاضر شده در صف های طولانی منتظر نوبت شان شوند.

نکته قابل تامل در نگاه اول این است که پیر و جوان و حتی افراد میانسال برای اهدای خون خود به این مرکز مراجعه کرده اند و برخی از جوانان به صورت گروهی و به همراه دوستانشان در این کار خیر شرکت دارند و عبادت در این شب را با کمک به خلق پیش می برند.

اهدای خون 2400 در شب‌های قدر/ حضور گسترده مردم برای اهدای خون در لیالی قدر/ نذر خون با طعم اهدای خون/

بیشتر جوانان که در اهدای خون به مرکز وصال آمده بودند هدف اصلی خود را برای انجام کار خداپسندانه کمک به بیماران نیازمند  و فضیلت بالای این شب ذکر می کردند.

مراجعه روزانه 700 نفر به مراکز انتقال خون

بشیر حاجی بیگی سخنگوی انتقال خون کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: میزان مراجعه مردم در ماه مبارک رمضان روزانه  در حدود 700 نفر است در حالی که نیاز کشور به اهدای خون حداقل 1000 نفر در روز است.

وی ادامه داد: استان های خراسان رضوی کردستان ،گیلان،اصفهان و فارس بیشترین مراجعه کننده برای اهداخون را در میان سایر مناطق کشور داشته اند.

حاجی بیگی یاد آور شد: میزان ذخیره فرآورد های خونی کشور خوب است و در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد.

اهدای خون 2400 در شب‌های قدر/ حضور گسترده مردم برای اهدای خون در لیالی قدر/ نذر خون با طعم اهدای خون/

اهدای خون بیش از 2400 نفر در شب های قدر

 مرتضی طباطبایی مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به طور کلی در شب‌های قدر 2 هزار و 750 برای اهدای خون به مرکز وصال مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 400 شرایط این کار را داشتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر گروه خونی AB منفی دچار کمبود هستیم و من از مردم ایران تقاضا دارم که در ماه مبارک رمضان برای کمک به بیماران نیازمند اقدام به انجام کار اهدای خون کنند.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران عنوان کرد: روزانه 700 تا 800 نفر مراجعه کننده به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند که نیاز ما در حدود 1000 نفر است.

وی یادآور شد: پلاکت خون به دلیل عمر کوتاه خود از کمبودهای سازمان انتقال خون محسوب می‌شود و امیدوارم با حضور گسترده‌تر مردم به افزایش میزان اهدای خون این مسئله به زودی برطرف شود.

افزایش میزان اهدا کنندگان خون در شب های قدر

رویا بشرزاده مسئول سالن خون‌گیری وصال  گفت: در شب 21 ماه رمضان 631 نفر جهت اهدای خون به مرکز وصال مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 521 نفر شرایط این کار را داشتند.

وی ادامه داد: به دلیل راه‌اندازی پایگاه جدید در ماه رمضان و تیم‌های سیار میزان مراجعه به مرکز وصال کمتر شده است اما به طور کلی در زمان بعد از افطار مردم بیشتری جهت اهدای خون خود به این مرکز مراجعه می‌کنند.

بشرزاده گفت: در حال حاضر از نظر میزان پلاکت وضعیت خوبی داریم ولی از مردم عزیز تقاضا دارم با شرکت در این کار خیر نیاز بیماران به فرآورده‌های خونی برطرف کنند.

وی یاد آور شد: در شب های قدر میزان مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون افزایش چشمگیری داشته است.

اهدای خون 2400 در شب‌های قدر/ حضور گسترده مردم برای اهدای خون در لیالی قدر/ نذر خون با طعم اهدای خون/

اهدای 1000 واحد پلاکت در شب های قدر

هوشنگ قادریان سوپروایزر مرکز انتقال خون وصال گفت: یکی از نیاز بیماران پیوندی و سرطانی پلاکت خون است و این فاکتور خون در محیط سازمان انتقال خون تنها می‌تواند در حدود 5 روز نگهداری شود که خارج از این زمان باید آن را امحا کرد.

وی ادامه داد: در شب 21 ماه رمضان هزار واحد پلاکت معمولی اهدا شده است که از مردم روزه‌دار تقاضا دارم که حضور گسترده‌تری در این کار خیر داشته باشند.

وی گفت: در هر کیسه خون 4 فرآورده گلبول قرمز، پلاکت، پلاسما و کرای وجود دارد که فاکتور کرای برای بیماران هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه موثر است.

اهدای خون 2400 در شب‌های قدر/ حضور گسترده مردم برای اهدای خون در لیالی قدر/ نذر خون با طعم اهدای خون/

کمک به بیماران نیازمند با اهدای خون

ناصر علی اصغرزاده اهدا کننده عضو گفت: لیالی قدر شب‌های عرفانی است و من برای کمک به بیماران و رفع نیاز بیمارستان ها اقدام به اهدای خون خود کرده‌ام و امیدوارم مردم بیشتری در این کار خداپسندانه شرکت‌ کنند.

علی‌ اصغرزاده گفت: انجام کارهای خیر و کمک به مردم ثواب زیادی در شب‌های قدر دارد به همین دلیل در ماه رمضان و به خصوص در لیالی قدر به اهدای خون خود  اقدام کرده‌ام.

اهدای خون با هدف رفع کمبود فراورده های خونی کشور

محمد تقیان اهدا کننده خون گفت: من به همه مردم توصیه می‌کنم اگر توانایی اهدای خون دارند اقدام به انجام این کار خداپسندانه کرده تا مشکل کمبود خون در کشور برطرف شود و بیماران را از مشکلات کمبود خون نجات دهند.

وی گفت: من در ماه رمضان و به خصوص شب‌های قدر به همراه دوستانم در این کار خداپسندانه شرکت می‌کنم تا بتوانم دل خانواده‌ بیماران در این شب‌های عزیز شاد کنم.

بیماران نیازمند حالا چشم به راه همنوعان خود هستند تا در این روزها و شب‌های پرفضیلت گرهی از مشکلاتشان باز شود و برماست تا نذر سلامتی‌مان از یاد نبریم؛ نذری که نه فقط مختص این ایام بلکه همواره باید در زندگی روزمره و لابه لای شلوغی ها و گرفتاری هایمان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهدای خون؛ نذری پایتخت نشینان در شب‌های قدر/ شکرانه سلامتی در رگ‌های بیماران نیازمند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..