تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با فواید و مضرات چای سنا آشنا شوید + اینفوگرافیک

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیا سنا به کاهش وزن کمک می کند؟ سخت نیست که ادعاهای کاهش وزن چای سنا را در اینترنت پیدا کنید؛ اما به طور معمول برای کاهش وزن توصیه نمی شود.

استفاده از ملین های طبیعی یا مصنوعی برای کاهش وزن یک راه حل سالم نیست و می تواند خطرناک نیز باشد. سنا برای تسکین موقت یبوست توصیه می شود. همچنین برای پاک سازی بدن قبل از آزمایش های پزشکی خاص مانند کولونوسکوپی استفاده می شود. چای Senna یکی از رایج ترین شکل های این ملین گیاهی است؛ اما واقعاً مهم است که از چای سنا یا هر محصول دیگری درست استفاده کنید. در ادامه تمامی فواید و خطرات چای سنا را بازگو می کنیم.

چای سنا چیست؟

گیاه سنا در چندین گونه متعلق به سرده کاسیا از خانواده نخود یا لوبیا ( حبوبات ) می باشد. گیاهان سنا بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری هستند، همانند نمونه هایی که در آفریقا و هند یافت می شود. برخی از انواع سنا نیز در شرق ایالات متحده رشد می کنند.

برگ سنا، میوه و غلاف ها برای تولید محصولات دارویی مانند چای سنا و مکمل سنا استفاده می شود. چای سنا اغلب از دو گیاه سنا به نام های Cassia acutifolia یا Cassia angustifolia گرفته می شود. در فارسی با نام سنای اسکندریه می شناسیم.

سنا ملین کننده است یا نرم کننده مدفوع ؟ سنا یک ملین است که به معنی یک دارو یا عامل برای کاهش یبوست است. به عنوان یک ملین،سنا می تواند انقباضات روده ای را تحریک کند که منجر به حرکت روده می شود.

عوارض جانبی سنا چیست؟ شایع ترین عوارض جانبی، ناراحتی های دستگاه گوارش است اما اغلب می توان از عوارض جانبی با رعایت دوز توصیه شده، اجتناب کرد. همچنین از هر محصول سنا به مدت بیش از یک هفته استفاده نکنید.

فواید چای سنا و استفاده ها

    تسکین یبوست
    درمان هموروئید
    کمک به سندرم روده تحریک پذیر
    آماده سازی کولونوسکوپی

1 . تسکین یبوست

یبوست یک مورد بسیار رایج در بحث سلامت است. قطعا یکی از دلایل اصلی که مردم این گیاه درمانی را انتخاب می کنند، تسکین یبوست است. چای Senna توسط FDA به عنوان یک ملین بدون نسخه تایید شده است. سنا چگونه به تسکین یبوست کمک می کند ؟

در آزمایش های کنترل شده نشان داده شده است تا مدفوع را ملایم می کند و همچنین تکرر مدفوع و وزن آن را بیشتر می کند.

چه مدت طول می کشد تا سنا تاثیرگذاری خود را به ثمر برساند؟ به طور متوسط، حدود هشت ساعت طول می کشد، اما معمولا می تواند بین 6 تا 12 ساعت نیز طول بکشد. یک توصیه رایج این است که چای سنا را قبل از خواب بخورید تا برای صبح روز بعد تسکین یبوست داشته باشید.

به عنوان یک درمان طبیعی یبوست، می توان از آن به عنوان یک تسکین دهنده موقت استفاده کرد اما نباید یک راه حل بلندمدت باشد.
2 . درمان هموروئید

هموروئید تورم و التهاب در رگ های مقعد و راست روده است. این تورم و التهاب اغلب به علت یبوست و ازدیاد فشار شکمی است. هموروئید می تواند کاملا ناراحت کننده و ناخوشایند باشد و بسیاری افراد به دنبال راه های طبیعی برای رفع هموروئید هستند. از آنجا که چای سنا برای درمان یبوست مورد استفاده قرار می گیرد؛ با عقل جور در می آید که چرا مردم از آن برای پیشگیری و بهبود هموروئید استفاده می کنند.
3 . کمک به سندرم روده تحریک پذیر ( IBS )

بعضی از رایج ترین علائم IBS عبارتند از تغییرات در حرکات روده، همانند اسهال یا یبوست. سنا زمانی توسط دکتر تجویز می شود که لاکتولوز، یبوست را از بین نمی برد.
4 . آماده سازی برای کولونوسکوپی

چای سنا گاهی اوقات برای پاک سازی و تمیز کردن روده قبل از انجام کولونوسکوپی تجویز می شود. کولونوسکوپی چیست؟ این یک روش پزشکی است که از طریق آن داخل کولون را نگاه می کنند؛ کولون به عنوان روده بزرگ نیز شناخته می شود که آخرین قسمت دستگاه گوارش است.

قبل از انجام این روش، کولون باید از ضایعات انباشته شده کاملاً پاک شود. تحقیقات نشان داده است که مصرف سنا برای آماده سازی روده قبل از کولونوسکوپی موثر است.



خطرات چای سنا، عوارض جانبی و اختلالات درمانی احتمالی

سنا یک داروی بدون نسخه مورد تایید FDA است. معمولاً برای اغلب بزرگسالان و کودکان بالای دو سال، در صورت مصرف کوتاه مدت، خطری ندارد. عوارض جانبی نوشیدن چای Senna چیست؟

عوارض جانبی عمومی سنا ممکن است شامل ناراحتی معده، گرفتگی عضلات یا اسهال باشد. سنا برای مصارف با دوز بالا و یا مصرف طولانی مدت، احتمالا خطرناک است. مصرف سنا بیش از یک تا دو هفته متوالی توصیه نمی شود. هنگام استفاده طولانی مدت، خطرات سنا شامل عملکرد غیر طبیعی روده و وابستگی ملین است.

استفاده طولانی مدت از چای سنا همچنین ممکن است، تعادل الکترولیتی را نیز تغییر دهد که می تواند منجر به ضعف عضلانی، اختلال عملکرد قلب، آسیب کبدی و سایر عوارض جانبی جدی و ناخواسته شود. اگر اسهال یا مدفوع آبکی داشتید، استفاده از محصولات Senna را متوقف کنید.

آیا استفاده از چای سنا در دوران بارداری و شیردهی بی خطر است؟ در ابتدا با پزشک خود مشورت کنید ؛ اما معمولا هنگامی که گیاه از طریق دهان و به صورت کوتاه مدت مصرف شود، ایمن است.

مهم است که توجه داشته باشیم که چای سنا وقتی که به درستی استفاده نشود، می تواند باعث ایجاد وابستگی ملین و آسیب کبدی شود. استفاده نامناسب شامل چای سنا یا هر محصول دیگری که در دوزهای بالا، مدت زمان طولانی یا بطور مکرر استفاده شود.

بسیاری از نوشیدنی ها و چای های سم زدا در بازار امروز شامل سنا در فرمولاسیون خود هستند. اما مهم است که مصرف سنا را با مصرف بیش از حد این نوشیدنی ها و چای ها، بالا نبرید.

سنا نباید مورد استفاده اشخاصی باشد که حتی یکی از موارد زیر را تجربه کرده اند :

اختلالات الکترولیتی مانند کمبود پتاسیم

کم آبی یا اسهال یا مدفوع شل / آبدار.

اگر مشکل قلبی و یا مشکلی در دستگاه گوارش خود همانند درد شکمی ( تشخیص داده شده یا تشخیص داده نشده )،  انسداد روده، بیماری کرون، کولیت اولسراتیو، سندرم روده تحریک پذیر، آپاندیسیت، التهاب معده، پرولاپس رکتوم یا هموروئید دارید، قبل از مصرف سنا با پزشک خود صحبت کنید.

منبع: دکتر سلام

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با فواید و مضرات چای سنا آشنا شوید + اینفوگرافیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..