تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبلیغات خلاقانه؛ ساعت شنی دندانی

تبلیغ خلاقانه فیلیپس‌زوم برای سفید‌شدن دندان‌ها

وب سایت شنبه: داشتن دندان‌های سفید یکی از دغدغه‌های مهمی است که بیشتر مردم جهان با آن روبه‌رو هستند و به همین دلیل نیز به دنبال محصولاتی می‌گردند که فرایند سفید‌کردن دندان‌ها را سریع‌تر و مؤثرتر ارائه دهند.

ساعت شنی دندانی

در همین راستا یکی از برندهای معروف محصولات بهداشتی دهان و دندان، یعنی فیلیپس یکی از محصولات مهم خود را که صرفا برای سفید‌کردن دندان کاربرد دارد، طی یک تبلیغ چاپی خلاقانه ارائه می‌کند. شرکت فیلیپس سفیدکننده دندان خود با عنوان فیلیپس‌زوم را محصولی معرفی می‌کند که در عرض یک ساعت دندان‌ها را به طرز شگفت‌آوری سفید می‌کند.

تبلیغ مذکور که توسط آژانس TAG ارائه شده است، مهم‌ترین نکته‌ای را که بر آن تأکید دارد، در راستای شعار این محصول بیان می‌کند که به سفید‌شدن دندان‌ها در یک ساعت اشاره دارد. در واقع تصویر مورد نظر در این تبلیغ، یک رابطه معنایی مهم را بین شعار تبلیغ و تصویر ارائه‌شده ایجاد می‌کند، به این ترتیب که یک تصویر دو‌قسمتی را نشان می‌دهد که ‌با کمی دقت متوجه می‌شویم که شبیه دو دندان است که روی هم قرار دارند و در عین حال مانند یک ساعت شنی نیز هست که دارای دو قسمت مجزا بوده و به مرور بخش بالایی به بخش پایینی منتقل می‌شود؛ بخش بالایی زرد‌رنگ بوده و بخش پایینی نیز سفید‌رنگ است. در پایین تبلیغ نیز تصویری کوچک از این محصول‌ در کنار شعار: دندان‌هایی سفیدتر تنها در یک ساعت! دیده می‌شود که در مجموع مشاهده این تصاویر به همراه عبارت پایینی، ذهن هر مخاطبی را به سوی این معنا سوق می‌دهد که با استفاده از محصول فوق، می‌توانند در عرض یک ساعت دندان‌های خود را سفیدتر کنند.

یک تبلیغ موفق باید بتواند مفهوم اصلی و مورد نظر خود را در قالب یک استعاره تأثیرگذار بیان کند؛ استعاره‌ای که دایره معنایی آن برای مخاطبان شناخته شده باشد و بتوانند در همان وهله اول ارتباط بین مفهوم استعاری و مفهوم واقعی را پیدا کنند.

بر این اساس، ساعت شنی تقریبا یک مفهوم شناخته‌شده برای همه مردم جهان است که گذر زمان را در عرض یک ساعت نشان می‌دهد و بر این اساس، استفاده از این استعاره می‌تواند کاملا مفهوم یک ساعت را که برای سفید‌شدن دندان‌ها بیان شده است، منتقل کند. از طرفی مفهوم سفید‌شدن به طرز مؤثرتری نیز ارائه شده است؛ شن‌های زرد رنگ و شن‌های سفید رنگ!

رنگ تیره‌تری که در قسمت بالای ساعت شنی قرار دارد، مربوط به زردی دندان‌هاست که به مرور و با گذشتن یک ساعت، تبدیل به شن‌های سفید می‌شود، بنابراین انتخاب این دو رنگ نیز در نشان‌دادن تأثیر محصول مذکور بر سفید‌شدن دندان‌ها بسیار مؤثر است. از طرفی شباهتی که بین دو قسمت ساعت شنی و شکل دندان نیز ایجاد شده است، تبلیغی خلاقانه‌تر را ایجاد کرده است؛ به این معنا که قسمت بالایی ساعت شنی شبیه یک دندان زرد‌رنگ بوده و قسمت پایینی مانند یک دندان سفید است که مجموعه این عناصر در کنار هم، سفید‌شدن دندان‌ها را در عرض یک ساعت به صورت تأثیرگذاری بیان می‌کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبلیغات خلاقانه؛ ساعت شنی دندانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..